    Subject: Re: Likwidacja szkody z OC
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Tue, 9 Jun 2020 09:33:27 +0200

    W dniu 2020-06-08 o 16:49, WS pisze:

    > TU z wlasnej woli oczywiscie nie, ale SN juz dawno uznal, ze w niektorych
    przypadkach sie nalezy...
    > Warto poggoglac, rzecznik ubezpieczonych tez sie wypowiadal...
    >
    > np.
    >
    > https://komunikacyjne.ubezpieczenie.com.pl/rzecznik_
    ubezpieczonych_utrata_wartosci_handlowej_pojazdu/111
    ,11144.html

    > https://www.salvum.com.pl/en/strefa-wiedzy/odszkodow
    anie-za-utracona-wartosc-pojazdu-czy-zawsze-sie-nale
    zy

    Pierwszy tekst jest ok. - kładę nacisk na "powinien wypłacić" :-)
    A ten drugi to jakaś bzdura. Przynajmniej zrozumiałem z niego, że masz
    uszkodzone auto, straciło na wartości powiedzmy 10 tys. - hipotetycznie,
    bo auta nie sprzedajesz. Pokazujesz jakieś niby średnie ceny i co -
    ubezpieczyciel wykłada kasę, mimo że auta nie sprzedajesz? A po 10
    latach te wypłacone 10 tys. to więcej niż wartość auta... Nie spotkałem
    się z taką sytuacją - szkoda nie jest sprawą hipotetyczną. Jest faktem
    (pewnie prawnik by się precyzyjniej wyraził). Po naprawie auto odzyskało
    swoje właściwości, nie ma mowy o żadnej stracie wartości (bo przywrócono
    rzecz do stanu poprzedniego i nie ma znaczenia psychologiczne poczucie
    utraty wartości). Taka strata powstaje dopiero w momencie sprzedaży.
    Ps. Moja znajoma prawniczka miała nieco podobną sytuację dotyczącą
    utraty wartości. Ktoś jej wjechał w bagażnik na miesiąc przed końcem
    ubezpieczenia. TU chciało jej wypłacić zgodnie z bieżącą wartością
    pojazdu w Eurotaksie na bieżący rok, ale polisę zawarła prawie rok
    wcześniej na większą wartość auta. TU powoływało się na OWU, ale pani
    stwierdziła, że skoro składkę pobrali od wyższej wartości więc niech do
    takiej zwracają. Sprawa była w sądzie i chyba tylko dzięki temu, że jest
    papugą, to wygrała. Ale nie było mowy o żadnej nadwyżce i "utracie
    wartości".
    T.