  • 11. Data: 2009-02-03 06:43:23
    Temat: Re: Lightroom
    Od: Marcin Kulas <0...@...jabbed.org>

    Roger from Cracow wrote:

    > Tak z ciekawosci chcialem podpytac o cos. Wlasnie wziolem sie
    > za pierwsza powazna przymiarke do tego programu i jest cos co
    > mi bardzo dokucza. Suwaczki dzialaja jakos tak strasznie malo
    > precyzyjnie, z opoznieniem. Zastanawiam sie czy to komp mi nie
    > wydala czy ten typ tak ma.

    LR jest dość wymagającym programem. Z własnych obserwacji mogę
    jedynie dodać, że na systemach 64-bitowych rozwija skrzydła
    i znacznie przyspiesza (na oko dwukrotnie).

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...org ]
    [ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

  • 12. Data: 2009-02-03 07:30:54
    Od: docxxx <s...@g...com>

    Dziwne to co piszecie o procesorach w notebookach. Co to znaczny "jak
    notebook to slabsze". Moze jasniej? Tak, maja nizsza magistrale, ale
    to po prostu "feature" danej serii (np. SantaRosa) a nie, "bo to
    notebook". Poza tym niczym sie nie rozni. Cache ten sam, obliczenia te
    same. Oszczedzanie energii moze byc bardziej wydajne.
    A co do samego LR: ja pracuje na "laptopie" (tak, w cudzyslowie)
    Aristo, matryca WSXGA+ (1650x1050), C2D T7200 (a wiec nie najmlodszy)
    2x2GHz (cache bodaj 2 poziomu 4MB), 2GB ramu, dysk 5400rpm i obrabiam
    fotki z D80/D300 az milo. Pewnie, sa jakies minimalne opoznienia, ale
    nie to o czym piszecie. Po prostu odpalam program, laduje sie iles
    tysiecy fot (i tu musze kupic dysk 7200rpm) i obrabiam je (np. 100 z
    danego wydarzenia). Nie czuje sie jakos ograniczony sprzetowo przez
    to, ze pracuje na lapku. Jasne, przy Quadzie, 8GB ramu i dyskach w
    RAID 0 mowilbym co innego, ale bez przesady.
    A, temperatura. O tym nie mowmy. Rober napisal, ze ma "az" 80 stopni.
    Phiii, ja przy 80 mowie sobie "o kurde, chyba nic nie robi".
    Chlodzenie w moim lapku jest tak skonstruowane, ze mam NORMALNIE 65 a
    przy obrobce 95. I teraz najlepsze. Mialem i 100 stopni, ale kupilem w
    koncu podstawke Zalmana, bo juz nie szlo wytrzymac z ta suszarka.
    Teraz jest lepiej i moge puscic na caly dzien lapka z mysla, ze ma
    tylko 95 stopni pod maska. ps. Prosze nie mowic, ze jst zakurzony.
    Otworzylem go, wyczyscilem i... nie zamknalem od spodu:), bo ma lepsze
    chlodzenie. Raz nawet dotknalem radiatora. Kur.... jakbym palec go
    ogniska wlozyl. Z drugiej strony nie ma sie co dziwic, jak procesor
    chlodzi mala plytka z wiatraczkiem miniaturka. W stacjonarkach jest
    np. Ninja 2, ktora wyglada jak 5-kilowy kolcek:)

  • 13. Data: 2009-02-03 07:41:47
    Od: d'plus <d...@t...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > oszczedzanie mam powylanczane w cholere, dysk najszybszy 7200rpm jaki
    > znalazlem. Lightroom jest cholernie wymagajacy, najlepszy przyklad, ze
    > potrafi mi rozgrzac proca do prawie 80C tak ze juz nie wydala wiatrak.
    > Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.
    >
    > Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|
    >
    > Roger

    jakiś czas temu stwierdziłem,że lapy się nie nadają, albo trzeba na nie
    wydać kupę siana żeby jako tako się pracowało (może się mylę).
    postanowiłem sobie złożyć blachę z czterordzeniowcem, dyskami w raid,
    szybka pamięć w dual channel do tego jakiś niekosmiczny lcd - to
    wszystko głównie do obróbki zdjęć do druku. pomniejsze zabawy dalej będę
    robić na lapie.

  • 14. Data: 2009-02-03 07:45:57
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > głównie do obróbki zdjęć do druku. pomniejsze zabawy dalej będę robić na

    nadaja o ile aplikacja nie ma jakis wysrubowanych wymagan. Jak dotad
    laptop spisywal sie ze wszystkim i to niezle, nie mialem powodow do
    narzekan. Wszystko dzialalo perfekt. LR go rozlozyl na lopatki dopiero.
    Ale w sumie sie nie dziwie pewnie srednio zoptymalizowany kod a poza
    tym tam wszystko dzieje sie z podgladami itp. to zre moc.

    Roger

  • 15. Data: 2009-02-03 07:48:38
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 02.02.2009, o godzinie 23.34.22, na pl.rec.foto.cyfrowa, Roger from
    Cracow napisał(a):

> [...]
    > za pierwsza powazna przymiarke do tego programu i jest cos co
    > mi bardzo dokucza. Suwaczki dzialaja jakos tak strasznie malo
    > precyzyjnie, z opoznieniem. Zastanawiam sie czy to komp mi nie
    > wydala czy ten typ tak ma.
    > Przykladowo balans bieli chce ustawic precyzyjnie skok o 100K
    > a tu zanim sie polapie to mam juz 1500K, to samo z kazdym innym
    > suwakiem w trybie edycji zdjec. Program fantastyczny ale cos nie
    > moge w nim szybko pracowac bo do kazdej poprawki musze
    > przykladac 3x wiecej uwagi niz dotychczas gdzies indziej.

    Mam dwa czterordzeniowe procesory (2x Xeona E5405 na Win XP 32bit) i też
    chodzi tak jakoś dziwnie wolno. Fakt, że szybko przelicza, ale byłem
    przekonany, że jak się przerzucę z AMD X2 4000+ to nie będzie żadnych
    problemów z pracą na takiej maszynie i będzie tak pięknie jak w
    starszych ACRach od PSa. Nie kupię tego programu chyba, że wersja
    trialowa tak ma, że wolniej chodzi, ale nie wydaje mi się, że wykupienie
    seriala doda programowi skrzydeł.
    Dlaczego toto ma taką dziwną skórkę a nie jest typowo okienkowe?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 16. Data: 2009-02-03 08:16:13
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 03.02.2009, o godzinie 08.45.57, na pl.rec.foto.cyfrowa, Roger from
    Cracow napisał(a):

> [...]
    > Ale w sumie sie nie dziwie pewnie srednio zoptymalizowany kod a poza
    > tym tam wszystko dzieje sie z podgladami itp. to zre moc.

    Ale te same rzeczy w ACR 4.x śmigają aż miło. Suwaczki są precyzyjne. To
    mnie dziwi - ten interfejs dla nastolatków.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 17. Data: 2009-02-03 08:30:47
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Habeck Colibretto pisze:
> [...]
    > przekonany, że jak się przerzucę z AMD X2 4000+ to nie będzie żadnych
    > problemów z pracą na takiej maszynie i będzie tak pięknie jak w

    Wszędzie gdzie widziałem lightrooma miał takie momenty, że zamulał się
    na dobrą chwilę. Ot przewalili z wodotryskami. Mimo wszystko więc
    zostaję przy bibble z jego skopanym interface i kilkoma błędami. Poza
    tym jest genialny.
    Najlepsze, że filmy szkoleniowe z lightrooma na dvd pokazują też takie
    opóźnienia, więc zdarza się to naprawdę często.

    > Nie kupię tego programu chyba, że wersja
    > trialowa tak ma, że wolniej chodzi, ale nie wydaje mi się, że wykupienie
    > seriala doda programowi skrzydeł.

    Nie dodaje :/

    > Dlaczego toto ma taką dziwną skórkę a nie jest typowo okienkowe?

    Bo taka moda na plaskatość. Nowy bibble też jest taki "pienkny" :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 18. Data: 2009-02-03 08:34:27
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    dominik wrote:

> [...]
    > na dobrą chwilę. Ot przewalili z wodotryskami. Mimo wszystko więc
    > zostaję przy bibble z jego skopanym interface i kilkoma błędami. Poza

    Mozesz napisac w paru slowach w czym jest genialniejszy od ACR?

  • 19. Data: 2009-02-03 08:36:53
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > oszczedzanie mam powylanczane w cholere, dysk najszybszy 7200rpm jaki
    > znalazlem. Lightroom jest cholernie wymagajacy, najlepszy przyklad, ze
    > potrafi mi rozgrzac proca do prawie 80C tak ze juz nie wydala wiatrak.

    Jak masz 80 stopni to długiego życia ten laptop miał nie będzie. W
    jednym moim przy temperaturach ok. 60 stopni porozlutowywały się
    scalaki. Problem jest powszechnie znany.

    > Jeszcze mi sie to nie zdarzylo w sumie wczesniej.
    > Cza bedzie sie przeprosic chyba z blaszakiem jak mi sie LR spodoba :|

    Na blaszakach też wielkiej rewelacji nie ma. Lightroom jest świetnym
    przykładem programu, gdzie twórcy uwierzyli w nieskończone zasoby
    komputera. Jest ładnie, jest bajerzasto, ale wolno i badziewiasto.

    Przyglądnij się nowej becie bibble - ma kilka błędów i wymaga
    oczywistego dopracowania, ale szybkością wymiata dosłownie. Bibble 4
    jest brzydki, ale też bardzo szybki i z świetnym pluginem.

    Dla odmiany u mnie na jednym laptopie Raw Therapee okrutnie szarpie,
    chodzi tak beznadziejnie wolno, że ciężko go używać. Porównywałem z
    Armarem i u niego na słabszym komputerze chodzi znacznie lepiej (ale
    chyba ma AMD, gdzie ja intela). Tak czy inaczej dobrze napisany soft
    będzie naprawdę fajny i szybki.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 20. Data: 2009-02-03 08:40:11
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > seriala doda programowi skrzydeł.
    > Dlaczego toto ma taką dziwną skórkę a nie jest typowo okienkowe?

    no i to w tym momencie mnie zaskoczyles. Wobec tego ten caly LR to
    bubel przy tych wszystkich jego zaletach nieda sie na nim optymalnie
    i wygodnie pracowac. Cholerna szkoda :/
    Czyli nie musze kupowac blaszaka...

    Roger