  • 111. Data: 2009-02-04 15:29:35
    Temat: Re: Lightroom
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Roger from Cracow wrote:

    > a moze to ja jestem przyzwyczajony do innej szybkosci ?

    Może jestes - nie mam pojecia. Dla mnie suwaczki w LR działają dobrze.
    Oczywiście, jestem w stanie wyobrazic sobie suwaczki LR działające lepiej
    ale i tak spokojnie mozna obrabiac fotki.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 112. Data: 2009-02-04 16:16:46
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Może jestes - nie mam pojecia. Dla mnie suwaczki w LR działają dobrze.
    > Oczywiście, jestem w stanie wyobrazic sobie suwaczki LR działające lepiej
    > ale i tak spokojnie mozna obrabiac fotki.

    tylko ze ja jednorazowo mam ich ze 300

    Roger

  • 113. Data: 2009-02-04 16:17:30
    Od: j...@a...at

    On 4 Feb., 16:29, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@nospam.com>
    wrote:

> [...]
    > Oczywiście, jestem w stanie wyobrazic sobie suwaczki LR działające lepiej
    > ale i tak spokojnie mozna obrabiac fotki.

    ja sciagalem ostatnia wersje przed miesiacem i tam jest napisane o ile
    sobie przypominam ze jest optymalizowana pod viste ( o ile sobie
    przypominam byla uwaga ze z XP nie chodzi optymalnie ) , glowy w tej
    chwili nie dam , nie chce mi sie sprawdzac ale no 99 % ostatnia versja
    jest przeznaczona do visty.
    tzn nalezaloby sie cieszyc , ze wogole odzywa sie po xp

  • 114. Data: 2009-02-04 16:46:28
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    dominik wrote:

    > Jak widać nie tylko ja/roger narzekają na prędkość. OK to pojęcie
    > względne. LR się muli czasem niemiłosiernie, a im gorszy komputer tym
    > bardziej to widać. Niektóre programy nie mają tego typu wad.

    Taaaaaa. Chetenie zaznajomię sie z programem majacym mozliwości LR i
    działającym zauwazalnie szybciej (może być tańszy ;-).

    > Co do ilości szczegółów to poszukaj jakiegoś porównania. Na stronie
    > bibble skrzętnie cytują gdzie ich pochwalili, więc pewnie tam
    > znajdziesz. Z kolei np. na stronie RawTherapee powywoływali pliki tak,
    > żeby RT wyszedł jako ten najlepszy, nie to że tylko jego ustawiali.

    RawTherapee czasami uruchamiam i sledze jego (niedo)rozwój. Porownywanie go
    do LR jest lekko smieszne...

    > Jest śliczny i bajerzasty, wiele animacji i podobnych. Czasem jest to
    > bardzo przydatne, jak np przy obracaniu obrazków o dowolne kąty.

    Trujesz lekko. Mam wylaczone te wszystkie "bajery", zreszta chodzi ci o
    "Panel end mark"? Jakie bajery są w LR? Inny kolor menu czy te ornamenty na
    koncu panela?

    > Roger nie daje rady bo akurat nie trafia mu to w gust.

    Co zrobic...

    > Jego laptop bo nie ma stu rdzeni i giga na szynie. Tak czy inaczej LR

    Moj komputer tez nie ma "stu rdzeni", w zasadzie to posiadam dosyć skromny
    sprzęt. Zresztą odpalanie programu za $$$ na sprzecie wiekowym wartym ułamek
    tej kwoty jest przynajmniej dziwne.

    > nie jest napisany tak dobrze i optymalnie jak by mógł być. Może u
    > Ciebie, na lepszej konfiguracji i konkretnych komponentach akurat jest
    > lepiej. Na wielu komputerach po prostu muli niemiłosiernie i proszę
    > przyjmij to do wiadomości jako coś sprawdzone doświadczalnie.

    Przyjmuje do wiadomości (nieumiejetnosc konfiguracji komputera lub zawyżone
    wymagania) - proszę o podanie lepszej alternatywy.

    > Rzecz jasna jak kogoś stać na LR to i stać na quada i wypaśną resztę.

    Stać mnie na LR (posiadam nawet) i nie mam quada, ani jakiegos specjalnie
    "wypasionego" komputera.

    > Jednakże nie gadamy tu o tym.

    Właśnie o czym gadamy?

    > BTW: na Photokinie było stoisko bibble z demonstracyjną piątką, jeden
    > z testów pokazywał jak na szesnastordzeniowym komputerze bibble

    16-sto rdzeniowym? Kurcze brakuje mi do tego jakiś 14-stu rdzeni...

    > przeliczał w kilkanaście sekund kilkaset rawów wykorzystując do
    > maksimum każdy z rdzenii. Wszyscy na to - tak - na 16 rdzeniach... W
    > następnym pokazie więc były lapcioki na atomie i one liczyły i wtedy
    > ludzie się łapali za głowy :)

    No wlasnie musze postawic LR na swoim Atomie ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 115. Data: 2009-02-04 17:03:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > niezla porazka. Ceny takiej maszyny to ja nie chce znac nawet w
    > przyblizeniu.
    > Kurde dla kogo adobe napisal ten soft ?

    Jeżu kolczasty, na co taka przesada...
    Mam dwurdzeniowca 3MHz, 4, a właściwie 3GB na xp 32bit, wywaliłem drugi
    dysk, żeby było ciszej i przerobiłem przed chwilą 117
    dwunastomegapikselowych plików w 16 bitach - wszystko z obróbką w acr
    trwało z godzinę...

    Ostatnio miałem pokusę, bo mi się pelentały dodatkowe 4GB ramu i
    myślałem o przejściu na 64 bity. I tak usiadłem na moment, pomyślałem...
    i wymyśliłem - po co mi to? I kto mi zapłaci za wdrażanie nowego systemu?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 116. Data: 2009-02-04 17:12:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > w jednym kompie mam XP
    > w drugim viste
    > w trzecim u maca OX
    >
    > najprzyjemniejszy jest zdecydowanie OX - najsprawniej dziala
    > potem przyjmna jest vista najmniej XP .
    > pod vista praktycznie chodza wszystkie programy dla xp i te starsze
    > rowniez , niektore uzyam od 5,6 lat bez zmian
    > dla niektorych urzadzen zewnetrznych ( glownie muzycznych ) musialem
    > tylko sciagac sterowniki .
    > w sumie n.t visty nie moge powiedziec nic zlego - wyczuwam postep w
    > stosunku do xp.

    Wczoraj ten postęp bardzo się zderzył z rzeczywistością.
    Mianowicie jechałem sobie pociągiem i równo z gościem na przeciwko
    wyciągnęliśmy liczydła - on jakieś najnowsze hp wielkie jak telewizor,
    promieniujące ciepłem na odległość, ja swoją sierotę eee na atomie.
    Zrobiliśmy pstryk i... po 20 sekundach mogłem zacząć coś tam pisać i
    łączyć się z siecią. On to samo mógł gdzieś po pięciu minutach. No, ale
    tam była Vista, a u mnie jądro XP (bo raczej tyle zostało z systemu po
    podziałaniem na jego instalkę nlite). Sprawny, niewieszający się system,
    bez tych wszystkich pasjansów, nieodinstalowywalnego programu do
    klejenia filmów i pomocy kończącej się zawsze słowami ''skontaktuj się z
    producentem''.

    A ostatnio ktoś się podniecał na jakimś portalu, że W7 ruszyło na
    jednogigowym czymśtam z pół giga ramu :)
    Tak w ogóle zjawisko podniecania się W7 jest bardzo zaraźliwe. I w tym
    kontekście XP z pogardą wspominany jest jak ''staruszek''. A co
    najciekawsze, wszelkie benchmarki zestawiane są z Vistą, nigdy z XP.
    Dlaczego? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 117. Data: 2009-02-04 17:45:33
    Od: Sylwester Zarębski <k...@s...irc.pl>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 12:33:07 +0100, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > W każdym razie "da się" w systemie 32bitowym sprawnie obsługiwać ponad 4GB
    > ramu.

    Średnio sprawnie, skoro program musi być specjalnie przeprojektowany pod
    PAE (AWE). Inaczej ma limit 2GB RAM.

    > Zadna proteza tylko rozwiazanie, które sprawdza się od lat.

    Proteza, bo każdy program, który chce mieć > 2GB dostępnej pamięci, musi
    sam z siebie obsługiwać PAE (AWE). Systemy operacyjne obsługiwały to
    dopiero po wielu latach od wprowadzenia w procesorach Pentium Pro, a i
    tak trzeba było się liczyć z wieloma ograniczeniami tej technologii.

    A w temacie: LR faktycznie dużo, dużo lepiej działa na 64bit :).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 118. Data: 2009-02-05 01:44:45
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <625vj4ohzvrh$.dlg@habeck.pl>,
    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Nie kupię tego programu chyba, że wersja
    > trialowa tak ma, że wolniej chodzi, ale nie wydaje mi się, że wykupienie
    > seriala doda programowi skrzydeł.
    > Dlaczego toto ma taką dziwną skórkę a nie jest typowo okienkowe?

    To wszytsko dlatego ze sciagnales wersje na maka.

    TA

  • 119. Data: 2009-02-05 05:27:46
    Od: Robert Urbaniak <u...@u...home>

    W porze nader osobliwej, bo 2009-02-03 09:41, zjawił(a) się u mnie
    dominik, z miejsca zarzucając mnie takimi oto pretensjami:

    > Lightroom pewnie ma ten kod póki co tragiczny, bardzo wolno chodzi,
    > często ma takie zwisy na kilka chwil gdzie nie reaguje na nic. Na
    > słabszych komputerach jest porażka zupełna.
    > Może w opcjach jest gdzieś opcja tycząca jakości tych podglądów? może
    > daje się wybrać mniej zasobożerne?
    > Mnie jak wspominałem najbardziej wpieniało jak zastygał na chwilę i nie
    > reagował na cokolwiek i jakkolwiek, przy czym bez nawet komunikatu, że
    > coś liczy albo nad czymś pracuje. Denerwujące po prostu.

    Jeśli chodzi o pracę na laptopie, to działał bez zawieszania wszystkiego
    dopiero na dwurdzeniowym procku z 4GB RAMu, na zestawie z jednym
    rdzeniem i 512 czy 1024 MB był niestety nieznośnie powolny i potrafił
    zatrzymać wszystko działające poza nim. Teraz chodzi na desktopie i nie
    ma problemów (poza niewielkim spowolnieniem przy większej ilości
    plików)... no i wygodniej jest robić niektóre rzeczy piórkiem na
    tablecie niż na laptopie z touchpadem.

    Pozdrawiam,
    Robert Urbaniak****
    http://www.koteria.com http://www.last.fm/user/koteria gg://4515266
    teraz: Sound off

  • 120. Data: 2009-02-05 05:34:49
    Od: Robert Urbaniak <u...@u...home>

    W porze nader osobliwej, bo 2009-02-04 17:46, zjawił(a) się u mnie
    Mikolaj Tutak, z miejsca zarzucając mnie takimi oto pretensjami:

    > Trujesz lekko. Mam wylaczone te wszystkie "bajery", zreszta chodzi ci o
    > "Panel end mark"? Jakie bajery są w LR? Inny kolor menu czy te ornamenty na
    > koncu panela?

    Może chodzi o 'initial previews', bo w samym interfejsie programu
    faktycznie niewiele można "zoptymalizować" pod kątem mniejszej
    zasobożerności.