  • 61. Data: 2016-03-30 00:04:03
    Temat: Re: Liczniki na światłach
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 29 Mar 2016 23:43:03 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jak puszcze hamulec to zapali ?

    tak.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2016-03-30 00:09:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sam czas chyba - samochody z wylaczaniem silnika sa wzglednie mlode.

    Nie, miało zachecić do bezstresowego gaszenia silnika "ręcznie" zanim
    jeszcze wprowadzono pojazdy z automatycznym strat-stop.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-03-30 00:26:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Tue, 29 Mar 2016 23:43:03 +0200, "J.F."

    >Nie, miało zachecić do bezstresowego gaszenia silnika "ręcznie" zanim
    >jeszcze wprowadzono pojazdy z automatycznym strat-stop.

    Tu jakby co innego pisza:
    http://heavy.com/news/2015/08/traffic-light-first-in
    stalled-cleveland-lester-wire-patent/

    J.

  • 64. Data: 2016-03-30 09:25:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 00:26:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Tu jakby co innego pisza:
    > http://heavy.com/news/2015/08/traffic-light-first-in
    stalled-cleveland-lester-wire-patent/

    Gdzie tam piszą konkretnie w kontekscie zastosowania wobec kierowców?

    Jest tylko dziwne:
    "It's illegal for a light to tell a driver how long he or she has to
    wait for a green or red light, for obvious reasons"

    Niby to jakie są te "obvious reasons"??

    --
    Marek

  • 65. Data: 2016-03-30 09:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    stalled-cleveland-lester-wire-patent/

    >Gdzie tam piszą konkretnie w kontekscie zastosowania wobec kierowców?

    No wlasnie nie pisza.

    >Jest tylko dziwne:
    >"It's illegal for a light to tell a driver how long he or she has to
    >wait for a green or red light, for obvious reasons"
    >Niby to jakie są te "obvious reasons"??

    Tez jestem ciekaw, ale jak widac - jak sie liczniki pojawily pierwszy
    raz, to nikt nie myslal o gaszeniu silnika.

    O ile to naprawde byl ten pierwszy raz ...

    J.

  • 66. Data: 2016-03-30 11:55:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-03-29 o 13:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Moze sie zmienic, jak przybedzie Tesli na drogach, z ich aluminiowym
    > podwoziem :-)

    Nie tylko aluminiowe nadwozie.

    Czasami wydaje się, że pętle są prawie na samym przejściu dla pieszych.
    Jak stanie się jakieś 2 do 3 metrów przed linią zatrzymania lub
    przejściem (bo np. konstrukcja samochodu nie pozwala dojrzeć świateł
    sygnalizacyjnych) - to można tak stać pół godziny i światło się nie zmieni.
    Pętle też miewają problemy z "widzeniem" rowerzystów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 67. Data: 2016-03-30 12:06:50
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-03-30 o 09:25, Marek pisze:
> [...]
    > "It's illegal for a light to tell a driver how long he or she has to
    > wait for a green or red light, for obvious reasons"

    Te same, dla których polscy rzeczoznawcy ruchu drogowego sprzeciwiają
    się licznikom (opinię można znaleźć w necie). Te same, dla których
    sygnał czerwone+pomarańczowe skrócono z 2 do 1 sekundy, bo wyświetlanie
    przez 2 sekundy powodowało, że niektórzy ruszali przed zapaleniem się
    zielonego.

  • 68. Data: 2016-03-30 13:28:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 12:06:50 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
> [...]
    wyświetlanie
    > przez 2 sekundy powodowało, że niektórzy ruszali przed zapaleniem

    A mógłbyś nas oświecić konkretnie jakie skoro już wiesz? Bo mi do
    głowy przychodzą same zalety. Argument na start przed zielonym to
    jakiś nonsens, równie dobrze można startowac od razu na czerwonym, po
    co czekać.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2016-03-30 13:52:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

> [...]
    >głowy przychodzą same zalety. Argument na start przed zielonym to
    >jakiś nonsens, równie dobrze można startowac od razu na czerwonym, po

    Ale czerwone to nie wiesz kiedy zgasnie. Moze za sekunde, moze za 10.
    Wiec czekasz na zielone lub zolte.

    I badz spokojny, ze niektorzy rusza jeszcze na zoltym, a obok beda
    tacy, co przejada jeszcze jeszcze na zoltym :-)
    Przy sekundowym zoltym po prostu zanim ruszysz, to zrobi sie zielone,
    przy dwusenkundowym moze byc juz bum.

    Sekundniki we Wroclawiu gasna bodajze po odliczeniu do 4, dla
    wiekszosci wystarcza, inni moze sobie licza w duszy - 1, 2, rura :-)

    Ministerstwo sie zaslania jakas ekspertyza, ale to zdaje sie na jednym
    skrzyzowaniu bylo zmierzone ... i "nie poprawia bezpieczenstwa" moze
    znaczyc, ze bylo wypadkow zero przed licznikiem i zero po jego
    zaisntalowaniu. :-)

    J.

  • 70. Data: 2016-03-30 15:14:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Mar 2016 13:52:07 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    moze
    > znaczyc, ze bylo wypadkow zero przed licznikiem i zero po jego

    Ale to ma służyć wygodzie i gaszeniu silnikow a nie polepszenia
    bezpieczeństwa (bo pogarszać nijak nie może)..

    --
    Marek