    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 20 Mar 2019 07:10:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Liczniki.
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 marca 2019 17:40:37 UTC+1 użytkownik elmer radi radisson
    napisał:

    > No i jakie widziales przebiegi dla aut kilkunastoletnich z dieslem,
    > zazwyczaj? 180 tysiecy czy >300 tysiecy kilometrow? Stawiam ze to
    > pierwsze. Ludzie maja w nosie przebieg dopoki maja ulude owych 180
    > tysiecy.

    Ale mnie te cyferki na liczniku kompletnie nie kręciły
    Zakładam że są losowe czyt skręcone po raz pierwszy w Niemczech i byc moze ponownie w
    Polsce wiec nie przykładałem do nich ŻADNEJ wagi.
    Oceniałem aktualny stan samochodu, jeździłem na SKP czy do znajomego mechanika i
    podejmowałem decyzję
    Mniej więcej tyle samo aut ile kupiłem tyle sprzedałem i raczej nie zauważyłem żeby
    kupujący rajcowali się wskazaniem licznika
    Co nie znaczy że obowiązek podawania stanu licznika na przeglądach czy innych
    kontrolach mi przeszkadza. Niech tram sobie spisują stan licznik, kolor auta i nawet
    to czy mam dywaniki gumowe czy welurowe
    Tyle tylko że specjalna ustawa nic tu nie wniesie bo za oszustwa można karać i
    dzisiaj.

    > Tyle ze ogloszen o 'korekcie licznika' jest pelno, wiec widocznie zbyt
    > musi byc. Wpis przebiegu przy przegladzie jeszcze nic nie znaczy, bo
    > zawsze sie moze znalezc ktos kto sobie z roku w ktorym przejechal cala
    > Europe dookola, skreci przebieg do symbolicznej wartosci. I tak auto
    > moze 'prawie nie jezdzic' co roku miedzy przegladami.

    I akurat ludziska masowo tak będą robić?
    Najwyżej jakimś pojedynczym typom może będzie chciało się w to bawić
    Zauważ że na dzisiaj większość aut w komisach to te sprowadzane zza granicy. I one
    już przed wjazdem do Polski miały licznik skręcony a nawet jak nie to właściciel
    komisu znajdzie kogoś kto skręci. Tyle tylko że drożej będzie bo karalne;)