  • 41. Data: 2011-07-21 12:50:05
    Temat: Re: Liche odszkodowanie z OC - droga odwoławcza...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BearBag" napisał w wiadomości grup
    >Problem jest z tym że TU w tym przypadku mogł nawet zawyżyć koszty
    >naprawy tylko po to żeby auto skazać na szkodę całkowitą i wypłacić
    >nam tylko różnicę między wartościa auta przed szkodą i wraka. To im
    >sie o wiele bardziej opłaca niż wypłacać odszkodowanie za naprawę.
    >Naprawa mogłaby kosztować nawet 10tyś ale że jest szkoda całkowita to
    >dają 3.5tyś zł. Dlatego wolałbym za wszelką cenę uniknąć szkody
    >całkowitej

    No wiesz, to jest twoja kalkulacja, ale gdyby uczciwie wycenili
    wartosc przed szkoda i uczciwie wycenili wrak - miales auto warte 13
    tys, od nich i za wrak dostaniesz razem 13 tys - to o co chodzi ?

    >Nie wiem czy opłaca się sądzić o 1.5tyś które i tak może
    >być niepewne bo zależy kto i jak wyceni wartość auta.

    Isc do urzedu skarbowego, spytac ile jest warte takie auto, zanotowac
    z jakiej ksiazeczki, napisac odwolanie, wspomniec o ponadprzecietnym
    stanie, instalacji LPG i wnioskowac o podniesienie wartosci sprzed
    szkody.

    A co za ubezpieczyciel ? Moze ma fajny kalkulator, da sie wpisac te
    pande i uzyskac wartosc dla potrzeb AC :-)

    >Mam swój sprawdzony warsztat i chce w nim to zrobić a
    >jak coś zostanie z odszkodowania to tym lepiej bo w koncu auto nie
    >bedzie juz jak wcześniej.

    Kazdy by tak chcial - dostac gotowke w/g kosztorysu z aso i zeby cos
    zostalo :-)

    J.

  • 42. Data: 2011-07-21 12:57:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Kazdy by tak chcial - dostac gotowke w/g kosztorysu z aso i zeby cos
    > zostalo :-)

    Bo tak się wg prawa należy, przynajmniej przy nowym aucie.
    Gorzej, że ubezpieczyciele pewnie nie kalkulują w ten sposób, więc ścisłe
    stosowanie prawa spowodowałoby wzrost składek.
    Błędne koło.

  • 43. Data: 2011-07-21 14:20:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości

    >Bo tak się wg prawa należy, przynajmniej przy nowym aucie.
    >Gorzej, że ubezpieczyciele pewnie nie kalkulują w ten sposób, więc
    >ścisłe stosowanie prawa spowodowałoby wzrost składek.

    Pewnie nie kalkuluja, bo maja niezlego bata - nowe auta bardzo szybko
    traca na wartosci, wiec pan rozumie - pana 7 miesieczne to juz roczne,
    a roczne jest warte 65% nowego :-)

    J.

  • 44. Data: 2011-07-21 14:22:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Pewnie nie kalkuluja, bo maja niezlego bata - nowe auta bardzo szybko
    > traca na wartosci, wiec pan rozumie - pana 7 miesieczne to juz roczne, a
    > roczne jest warte 65% nowego :-)

    Pod względem napraw przez nowe rozumie się takie do 3 lat.

  • 45. Data: 2011-07-21 14:22:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w
    >Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ano nie ma, tylko ze "my oceniamy ze naprawa tej szkody bedzie
    > kosztowala 3000zl".
    > I w zalaczniku kosztorys bieglego rzeczoznawcy ze naprawa faktycznie
    > 3000 ..
    >Jasne, już pójdą po opinię rzeczoznawcy.
    >W załączniku będzie kosztorys ich likwidatora, którego mają na
    >pensji.

    Przemianuja mu stanowisko na "rzeczoznawca likwidator" :-)

    Czy mi sie wydaje czy ostatnio nie maja ich na pensji ?

    J.

  • 46. Data: 2011-07-21 14:24:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Przemianuja mu stanowisko na "rzeczoznawca likwidator" :-)

    Rzeczoznawca nie musi jakiegoś papieru mieć od państwa?

    > Czy mi sie wydaje czy ostatnio nie maja ich na pensji ?

    Wydaje Ci się.
    Albo mówisz o kimś innym.
    Kosztorysy ubezpieczycieli robią ich pracownicy z działu likwidacji szkód.

  • 47. Data: 2011-07-21 14:33:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >No to o co masz pretensje i do kogo?
    >Przecież możesz zacząć produkować samochody i sprzedawać do nich
    >części zamienne tanio.
    >Dopóki tego nie robisz, to pozostaw ustalanie cen producentom.

    No popatrz - jak telefony, to ceny ustala UKE. Jak prad to ceny ustala
    URE.
    Jak producenci ustala ceny farby, to UOKiK naklada na nich miliardowe
    kary.
    A na tych k* nie ma bata ?

    Zreszta sa tacy co zaczeli produkowac czesci w dobrych cenach.
    I co ? I klienci domagaja sie wyplaty w/g zawyzonych cen.

    Inna sprawa ze te zamienniki to czasem faktycznie g* warte.

    To druga sprawa.

    J.

  • 48. Data: 2011-07-21 15:05:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No popatrz - jak telefony, to ceny ustala UKE. Jak prad to ceny ustala
    > URE.

    > Jak producenci ustala ceny farby, to UOKiK naklada na nich miliardowe
    > kary.

    Ale nie dlatego że ustalą, tylko dlatego że robią to w zmowie.

    > A na tych k* nie ma bata ?

    Jest.
    Jak udowodnisz zmowę, to pewnie po tyłku dostaną.

    > Zreszta sa tacy co zaczeli produkowac czesci w dobrych cenach.
    > I co ? I klienci domagaja sie wyplaty w/g zawyzonych cen.

    ???

    > Inna sprawa ze te zamienniki to czasem faktycznie g* warte.

    > To druga sprawa.

    Nie - to podstawowa sprawa.
    Powtarzam - nie mam nic przeciwko zamiennikom, mam przeciwko nieuprawnionemu
    zaniżaniu cen naprawy i bezprawnych potrąceń.

    Mnie policzyli części oryginalne, ale policzyli wszystko w taki sposób, że
    kwotą bezsporną było dla nich ok. 40% kwoty faktycznie poniesionej szkody.

  • 49. Data: 2011-07-27 09:00:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 20 Jul 2011 00:30:37 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Szkoda całkowita jest jedynie jak koszty naprawy przekraczają wartość
    >samochodu - bo to wartość samochodu jest maksymalną kwotą odszkodowania.

    skąd masz takie przekonanie?
    Odszkodowanie ma zrekompensować szkody, a to niekoniecznie wyłącznie
    uszkodzenia pojazdu i utrata jego wartości.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 50. Data: 2011-08-01 16:05:49
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Dzisiaj TU przysłało włascicielom list w którym informuje że ma kupca
    na mojego wraka za kwotę 7100zł i na tej podstawie chcą mi wypłacić
    różnicę miedzy tym co chce zapłacić pośrednik a tym na ile wycenili
    auto przed szkodą (10700zl). Według mnie w tym stanie auto nie jest
    tyle warte i czuje tu jakiś wałek. Do tego napisali że oferta jest
    ważna do 22 lipca a list ma pieczątke z poczty z 26lipca więc niezłe
    zagranie...