  • 31. Data: 2010-03-23 15:09:59
    Temat: Re: Lewoskret jak to jest?
    Od: cztery <r...@d...trzy>

    > Sam jechales jak dupa, gdybym mogl ruszyc to bym ruszyl. Nie jest to duze
    > skrzyzowanie, odleglosci miedzy samochodami sa male, tak naprawde samochod
    > trabiacy ruszyl jak jeszcze samochody skrecajace w lewo nie przestaly
    > jechac.

    Jakie to konkretnie skrzyzowanie ?

  • 32. Data: 2010-03-23 17:37:38
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-03-22, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    > aha, czyli jezeli stane na zakazie i ktos we mnie wjedzie, to jest to moja
    > wina.
    > Ciekawe twierdzenie.

    Nie, pomyliłem się.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 33. Data: 2010-03-23 19:03:29
    Od: "kor" <k...@n...pl>

    Użytkownik "cztery" napisał w wiadomości
    > Jakie to konkretnie skrzyzowanie ?
    ulica poznańska i ulica strzykulska w ozarowie mazowieckim, ja skrecalem ze
    strzykulskiej. Dzisiaj poszedlem na skrzyzowanie i popatrzylem sobie na
    zmiane swiatel i zachowanie samochodow. Jest tam tak malo czasu na przejazd
    ze na czerwonym przejezdzaja jeszcze jeden, dwa samochody. Nieczesto zdarza
    sie tez ze z lewoskretu jada prosto. Nie sposob jest przejechac na swoim
    zielonym.
    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2010-03-23 20:29:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    kjk pisze:

    > Chciałbym, uściślić - przepis zabrania wjazdu na skrzyżowanie, "jeżeli
    > na skrzyżowaniu lub za nim nie ma miejsca do kontynuowania jazdy".

    Mówię o: "Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli
    [...] ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału
    zielonego.".

  • 35. Data: 2010-03-23 20:31:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
    > Tomasz Pyra pisze:
    > (...)
    >
    > Skąd takim pomysł?

    "Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli ruch
    pojazdu utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,"

    Pozostałych uczestników ruchu jeżeli sobie gdzieś tam stoją można ominąć
    i pojechać dalej jeżeli ma się zielone. Inna sprawa że raczej warto mimo
    wszystko ich puścić żeby miejsce na skrzyżowaniu się zwolniło, tyle że
    tu już obowiązku nie ma

  • 36. Data: 2010-03-23 22:58:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie, pomyliłem się.

    Młodziezowy "szacun" za przyznanie sie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 37. Data: 2010-03-25 09:41:49
    Od: "kjk" <n...@b...pl>

> [...]
    > [...] ze względu na warunki ruchu na skrzyżowaniu lub za nim opuszczenie
    > skrzyżowania nie byłoby możliwe przed zakończeniem nadawania sygnału

    O ja..., zapomniałem kapturka!
    Przepis o wjeździe na skrzyżowanie mi się wbił w głowę. Jakiś logiczniejszy
    mi się wydaje, upraszczający ruch i jednoznaczny - mam miejsce to jadę, nie
    mam - nie jedę. A nie kombinuję - może zdążę, a może nie, światła będą
    trwały 40 czy raczej 35 sekund?

    Pozdrawiam
    kjk

  • 38. Data: 2010-03-25 17:49:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Stał, kręcił kółka - dalej jest z prawej i ma pierwszeństwo...

    Jeśli skrzyżowanie jest oznakowane, w sposób oczywisty nie
    miał pierwszeństwa. Czy dopuszczalne jest stworzenie skrzyżowania
    na którym nie ma znaków ustalających pierwszeństwa za to są
    światła - nie wiem, ale wtedy rzeczywiście byłaby "dziura"
    w przepisach (a raczej taki układ, jak przy omijaniu autobusu
    sygnalizującego zamiar ruszenia z przystanku).

    > Pzdr,
    > Krzysiek Kiełczewski

    Wzjm, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-03-25 18:02:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010, Tomasz Pyra wrote:

    > "Sygnał zielony nie zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli ruch pojazdu
    > utrudniłby opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom,"

    Literalnie, to opisałeś pieszych i rowerzystów jako *podmiot* przepisu,
    a nie *przedmiot* przepisu (jak naprawdę jest), więc mogło to powodować
    wątpliwości :)
    Inaczej - z tekstu na górze wynikało: "pieszy nie może wjechać, jeśli
    (on!) nie może opuścić skrzyżowania podczas swojego zielonego" ;)
    (brakuje że dotyczy zachowania *kierujących* "wobec pieszych
    i rowerzystów")

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-03-25 18:12:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1003251746540.3788@quad>:

> [...]
    > w przepisach (a raczej taki układ, jak przy omijaniu autobusu
    > sygnalizującego zamiar ruszenia z przystanku).

    Przyznaję się bez bicia -- nie rozumiem o czym piszesz?

    Skoro sygnalizacja świetlna działa (czerwone zielone), to ma pierwszeństwo
    przed znakami.
    Jeśli sygnalizacja nie działa (czarne, żółte migające), to działają znaki,
    jeśli ich nie ma to działa "prawa ręka"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]