-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!ict.pwr.wroc.pl!news.nask.pl!news.nask.
org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nnt
p.giganews.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me
.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.ia
d01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Lewoskret jak to jest?
Date: Sat, 10 Apr 2010 11:03:53 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 81
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1004101044570.3756@quad>
References: <ho8atn$sli$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1003251746540.3788@quad>
<s...@k...sail-ho.pl>
<Pine.WNT.4.64.1004061911020.1620@quad>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<Pine.WNT.4.64.1004062234100.1620@quad>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
<Pine.WNT.4.64.1004080841110.3996@quad>
<1...@i...dyndns.org.invalid>
NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270894081 2456 83.15.167.123 (10 Apr 2010
10:08:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Apr 2010 10:08:01 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@i...dyndns.org.invalid>
X-X-Sender: moj@quad
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2271976
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 8 Apr 2010, 'Tom N' wrote:
> Ale co to ma wspólnego z *wbieganiem*? ;-)
Późną porę pisania ;)
>> Ale ewidentnie pytałeś, czy pieszy na pasach ma pierwszeństwo (nawet
>> jeśli wtargnął).
>
> Dokładnie o to pytałem. Ja Cię wpuściłem...
Acha. Dałem się :]
>> Pytam czy widziałeś (i gdzie) skrzyżowanie ze światłami i bez znaków.
>
> ... Ty pociągnąłeś -- przecież nie ma przejścia dla pieszych bez
> oznakowania, czy to poziomego, czy pionowego :D
> To, że są to znaki informacyjne nie ma znaczenia -- regulują pierwszeństwo
> IMO.
A to racja.
Nie zauważyłem szczegółu :), mea culpa.
Potrzebne jest jeszcze skrzyżowanie w szczerym polu, bez chodników,
przy którym nie ma pasów. Nie ma *ŻADNYCH* znaków :> - poza sygnalizacją.
> I w związku z tym dopytam -- dlaczego to pieszy ma pierwszeństwo pomimo
> niezastosowania sie do sygnalizacji świetlnej "regulującej" ruch na
> *oznakowanym* przejściu dla pieszych?
Przyznaję się do wlezienia w kanał :]
>> Ale pozostałe pojazdy pod ten przepis nie podlegają.
>
> Oczywiście, ze podlegają pod ogólny przepis o skręcającym w lewo -- tylko
> czy to implikuje, że ci z czerwonym z prawej mają pierwszeństwo?
W przypadku "gołego" skrzyżowania, nie umiem znaleźć podstawy prawnej
do innego wniosku. Tak, maja pierwszeństwo, nie wolno im po prawdzie
wjechać na skrzyżowanie, ale w odróżnieniu np. od znaku STOP ograniczenie
nie jest obwarowane utratą pierwszeństwa.
Stan jest mniej więcej taki sam, jak na skrzyżowaniu z pomalowanymi
paskami, kiedy chcesz skręcać w lewo a naprzeciw jedzie pojazd po
pasie "do skrętu" - jak się nie zastosuje, to mu nie wolno, ale
pierwszeństwo ma.
W definicji sygnalizacja pierwszeństwa (samodzielnie) nie zmienia,
potrzebny jest znak (do uchylenia).
>> Dura lex...
>
> Dokładnie -- pierwszeństwo "z dziurą" jest bez znaczenia, wypowie sie sąd,
> nie w kwestii kto miał pierwszeństwo, tylko kto był sprawcą.
Ależ tu zgoda, może tak być.
Nawet na podstawie art.5 i art.56 KC :P
Odnosiłem się do kwestii "pierwszeństwa luzem".
>> Bo w razie czego okazuje się, że intencje ustawodawcy bada sie dopiero na
>> dalszych pozycjach priorytetu.
>
> Kto te priorytety ustala...
Wysoki Sąd!
Czasami z pięć razy (w tym dwa odsyłając sprawę z powrotem do niższej
instancji celem ponownego rozpatrzenia).
>> Najpierw sprawdza się literę prawa.
>
> A kto to pisał o "dziurze"... :P
Ja.
Bo?
Czy fakt, że pozostawia się "bez uzasadnionego powodu", taki układ
że jadący z pierwszeństwem jest traktowany w rozumieniu 56KC jak
"bez pierwszeństwa" (mimo iż litery przepisu tak NIE wynika), skoro
wiadomo, że w innych przypadkach (patrz przypadek z liniami - znane
są wyroki uznania winy skręcającego, mimo że "ten drugi" złamał
wyraźny zakaz, prawda?) uznaje się iż "ostatnie złamanie" przepisu
było przez jadącego bez pierwszeństwa, nie jest aby błędem
w konstrukcji przepisu?
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.10 10:44 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800