  • 11. Data: 2017-07-02 01:37:21
    Temat: Re: Lepszy od Chinczyka;-)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > zgadywać. 10, 20, no może 30, ale 100 to jednak przesada. Spodziewałem
    > się, że będzie chociaż 0,5W, a tu na Alegro piszą jak wyżej, a na
    > urządzeniu 100-200mW.

    No ale jest napisane, że ma zasięg 80km.
    I to jest zaniżony zasięg, bo jakby tym poświecić na orbicie, na
    przykład z ISS, to na pewno znacznie dalej by się dało zaobserwować.
    Oczywiście odpowiednim teleskopem.

    A poważnie, to trzeba by wziąć gościa na wycieczkę do lasu, i wyjaśnić,
    że teraz zrobimy pomiar mocy, a różnicą pomiędzy zadeklarowaną o
    faktyczną poświecimy mu w oko.

    Tak mam pomysł na akcję ochrony klienta.

  • 12. Data: 2017-07-02 12:35:07
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 lipca 2017 01:37:23 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:

    > No ale jest napisane, że ma zasięg 80km.

    litowo-jonowym typu 18650 o pojemności 4000 mAh

    Kiedy rekord wynosi bodaj 3300mAh. Musi chińczycy mają tajną technologię.
    I to samo co zwykle, jeśli na grupie technicznej ludzie dają się robić w chja,
    to co mają powiedzieć szaraki nieobeznane w temacie?

  • 13. Data: 2017-07-02 12:54:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Jul 2017 10:27:04 +0200, Mirek <m...@n...dev> wrote:
    > Zgłaszasz "towar niezgodny z opisem - miało być 10W, jest 0.2."
    Poparte

    A jak udowodnisz, że "10W" to mała być deklarowana moc a nie model
    "10W"?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-07-02 13:02:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 2 Jul 2017 01:37:21 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > I to jest zaniżony zasięg, bo jakby tym poświecić na orbicie, na
    > przykład z ISS, to na pewno znacznie dalej by się dało zaobserwować.
    > Oczywiście odpowiednim teleskopem.

    No nie wiem. Jakieś 20 lat temu chciałem z kolegą zrobić łącze
    internetowe laserowe. Kolega mieszkał ok 4km w linii prostej ode
    mnie. Była widoczność optyczna z naszych dachów (ja na górce on
    mieszkał w dołku). Zrobiliśmy test z takim najtańszym wskaźnikiem
    wtedy dostępnym. Kolega w nocy stał na swoim dachu a ja mu z tych 4km
    machałem tym wskaźnikiem, miał stwierdzić czy w ogóle coś widać.
    Podobno jak mu trafiłem w oczy to, jak stwierdził, efekt był
    porażający nawet z 4km. Bez dokładnego trafienia promienia nie było
    widac w ogóle.
    Także myślę, że mocy koło 1W nawet z Księżyca zobaczy się bez
    teleskopu dobrze w oko celując.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-07-03 06:45:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 02:49:43 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
    > Powitanko,
    > http://allegro.pl/laser-wskaznik-laserowy-10-000mw-d
    isco-aku-wwa-i6544073173.html

    No faktycznie, 10000mW nie budza watpliwosci.

    Ciekawe - sprzedawca sie pomylil, czy takie lepiej sie sprzedaja.

    J.

  • 16. Data: 2017-07-03 07:09:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Jul 2017 13:02:46 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > mnie. Była widoczność optyczna z naszych dachów (ja na górce on
    > mieszkał w dołku). Zrobiliśmy test z takim najtańszym wskaźnikiem

    Czyli moc ~1mW, a rozbieznosc wiazki ok 1mrad

> [...]
    > Podobno jak mu trafiłem w oczy to, jak stwierdził, efekt był
    > porażający nawet z 4km. Bez dokładnego trafienia promienia nie było

    Nalezy sie wiec spodziewac wiazki ok 4m srednicy ... IMO - dosc dobrze
    juz rozproszone. Ale skoro piloci narzekaja, ze sie ich usiluje
    oslepic ... chyba widza.

    > Także myślę, że mocy koło 1W nawet z Księżyca zobaczy się bez
    > teleskopu dobrze w oko celując.

    Z Ksiezyca przy takim obiektywie byloby ~380 km srednicy.
    Natezenie podobne co 40W zarowka bez optyki ze 100km.

    J.

  • 17. Data: 2017-07-03 07:12:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 10:27:04 +0200, Mirek napisał(a):

    > Bo ten portal to inkubator przestępczości.
    > Przede wszystkim żadnych ocen dla kupującego - komu to potrzebne?
    > Zgłaszasz "towar niezgodny z opisem - miało być 10W, jest 0.2." Poparte
    > zdjęciami - zostaje na profilu na wieki. Następnym razem się dobrze
    > zastanowi.

    O proponujesz stosowne obnizenie ceny, czyli o 98% :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-07-03 07:31:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    isco-aku-wwa-i6544073173.html

    > No faktycznie, 10000mW nie budza watpliwosci.
    >
    > Ciekawe - sprzedawca sie pomylil, czy takie lepiej sie sprzedaja.

    Hmmm... na 90% stawiam na opcję nr 2.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 19. Data: 2017-07-03 07:31:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > O proponujesz stosowne obnizenie ceny, czyli o 98% :-)

    Wzrośnie porto, na jedno wyjdzie.

  • 20. Data: 2017-07-03 08:04:47
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-06-30 20:01, Pawel "O'Pajak" wrote:

    > Powitanko,
    > Kupując laserek 10W (albo jak kto woli 10000mW) spodziewałem się, że
    > będą to chińskie waty. Jaki jest dokładny przelicznik, to można
    > zgadywać. 10, 20, no może 30, ale 100 to jednak przesada. Spodziewałem
    > się, że będzie chociaż 0,5W, a tu na Alegro piszą jak wyżej, a na
    > urządzeniu 100-200mW.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa

    10W łby by sobie poodcinali jak na gwiezdnych wojnach. :D