  • 1. Data: 2009-12-16 09:04:13
    Temat: Lenovo Rescue and Recovery
    Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl>

    Witam!
    Mam laptopa Lenovo SL500 z Vistą na pokładzie. Dysk 250 GB. Dokupiłem
    zewnętrzny dysk 500 GB do robienia backupu. Zrobiłem backup używając
    "Rescue and Recovery" ver 4.21 ale po skończeniu backup zajmuje 20 GB a
    zajmowane miejsce na partycji systemowej to ok 75 GB. W związku z tym
    pytanie: czy ten soft nie archiwizuje całej partycji? Myślałem, że może
    nagrywa obraz dysku ale jakoś mi się w rachunkach to nie zgadza. Przed
    chwilą zrobiłem drugi backup inkrementalny i zapisał dodatkowe 3 GB.
    Więc ciągle brakuje ponad 50 GB.

  • 2. Data: 2009-12-16 09:14:37
    Temat: Re: Lenovo Rescue and Recovery
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 16 grudzień (środa) gdy o godz. 10:04 *Eneasz Pącki* napisał(a):

    > W związku z tym pytanie: czy ten soft nie archiwizuje całej partycji?

    A po co ma archiwizować puste miejsce na partycji?

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 3. Data: 2009-12-16 09:27:48
    Od: Eneasz Pącki <a...@w...pl>

    Chichotek pisze:

    > A po co ma archiwizować puste miejsce na partycji?

    Nie puste tylko dane na partycji zajmują 75 GB a backup waży 20 GB.

  • 4. Data: 2009-12-16 09:52:46
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Eneasz Pącki pisze:

    > Nie puste tylko dane na partycji zajmują 75 GB a backup waży 20 GB.

    Pewnie używa bardzo dobrego algorytmu kompresji (taki Ghost czy Drive
    Image potrafią przy max do 1/2 wagi skompresować dane jedynie).

    Pzdr, OMSON

  • 5. Data: 2009-12-16 23:25:05
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hgaad1$cuo$1@news.lublin.pl>, OMSON napisał(a):

    > Pewnie używa bardzo dobrego algorytmu kompresji (taki Ghost czy Drive
    > Image potrafią przy max do 1/2 wagi skompresować dane jedynie).

    A dodatkowo wykluczają pliki \pagefile.sys, \hiberfil.sys,
    \System Volume Information i pewnie parę innych, które są zbędne
    w obrazie dysku. A tylko te 3 wymienione pozycje potrafią stanowić
    około 50% ilości danych na dysku.
    W Viście jest tych niepotrzebnych plików jeszcze więcej, ale mniejsza
    o to (bo to NTG).

    Czyli jeśli 75GB zajęte, to około 35GB mogą zajmować "śmieci",
    a pozostałe 30GB może spakować do 20GB plików obrazu.
    Jak najbardziej realne.

    A jeżeli masz wątpliwości, to odtwórz taki obraz - będziesz miał 100%
    pewności co on zawiera i przede wszystkim czy da się odtworzyć.
    Bo większość osób robi backupy, ale nigdy nie sprawdza czy jest w stanie
    póżniej z nich system lub dane przywrócić.

    Jacek