  • 41. Data: 2016-09-13 11:36:37
    Temat: Re: Lenistwo
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-09-13 o 10:51, AL pisze:

> [...]
    > popularnych portalach).
    > Do programowania jest sporo programów np w sklepie Androida - lub
    > zamiast programowania, uczysz swój smartfon jak ma się zachować po
    > wykryciu danej pastylki (każda ma unikalny kod).
    > (uzywam w ten drugi sposób najczęściej, bo wówczas z jednej pastylki
    > może korzystać wiele osób, np. domowników)
    >
    > Wymagania: telefon z NFC (czyli Apple odpada :)
    > Dużo aparatów (zwłaszcza średniaków i flagowcó) z androidem posiada tą
    > funkcję od lat (wielu użytkowników nawet o tym nie wie, bądź nie umie z

    jacych,61527.html

    > a sposób wykorzystania:
    > http://smartag.pl/Pastylka-Tag-Samoprzylepny-p154.ht
    ml

    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?89860-NF
    C-TAG-Auto-w%B3-wy%B3-%B3%B1czenie-z-bluetooth-np-au
    to-w%B3-wy%B3-navi-w-telefonie

    T.

  • 42. Data: 2016-09-13 11:41:34
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-13 11:31, p...@g...com wrote:
> [...]
    dobrodziejstwa skorzystać).

    > albo wie i swiadomie niekorzysta :-) czy to nie Lenovo mialo nazwijmy to "feature"
    ktory pozwalal skopiowac wszystkie dane z telefonu wlasnie poprzez spreparowanego
    taga RFID/NFC ? niewlasciwa konfiguracja tej uslugi (czyli jakies 90% uzytkownikow) i
    otwieramy furtke nad ktora nie mamy kontroli ... ostatnio kupilem jakis glosnik na BT
    ktory nie wymagal parowania niby super sprawa do momentu kiedy ktos inny sie do niego
    zalogowal :-)

    nie znam tych 'informacji' nt Lenovo.
    NFC od paru już lat mam w telefonach i nie miałem z tym problemu.

    Pozatym, be odpowiedniej aplikacji po stronie telefonu - NIC nie zrobisz
    a tym bardziej nic nie skopiujesz - bo zasada jest taka, że to Ty musisz
    na to pozwolić.
    NFC w zamierzeniu również nie działa gdy telefon/ekran jest wyłączony -
    co zresztą sam możesz sprawdzić przeykładając go do jakiegokolwiek
    innego urządzenia taga NFC.
    (to samo dotyczy płatności zbliżeniowych - z czego akurat nie korzystam,
    ba, nawet w kartach bankomatowych kazałem zdeaktywować tą opcję :)

    Co do głośnika BT parowanego via NFC (bo też korzystam) i to
    stacjonarnego jak i przenośnego - jest taka możliwość tylko przy
    spełnieniu warunków:
    1. inny user musi być w bezpośredniej bliskości tego głośnika niemalże
    dotykając go swym telefonem
    2. jeśli jesteś podłączony (połączenie aktywne) to nikt inny się nie
    doparuje do tego głośnika
    3. nie ma opcji sparowania z głośnikiem po samym BT na odległość (bo w
    pierwszej kolejności musiałbyś przestawić głośnik w opcję parowania)

    Więc jeśli ktoś Ci się dopiął do Twojego głośnika, to tylko dlatego, że
    sam na to pozwoliłeś udostępniając mu go.

  • 43. Data: 2016-09-13 11:50:40
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-13 11:34, T. wrote:

> [...]
    > odbierać rozmowy się zdarza) nie wystarczy aplikacja typu Auto bluetooth
    > lub Bluetooth auto on/off? Kiedyś w starym HTC mechanizm włączania BT
    > był automatyczny w samochodzie. Tyle, że wyłączać trzeba było ręcznie.
    > Może właśnie chodzi o wyłączanie?
    > T.
    > Ps. Teraz, jak się spodziewam rozmów, to włączam BT wsiadając. Ale z
    > automatu się jakiś pieprzony Janosik załącza, co jest mocno wkurzające.
    > A rozmowy przychodzące to głównie oferty obejrzenia superhiper garnków
    > lub fantastyczne oferty finansowe... :-)

    do tego jest w telefonie opcja: Ustawienia->Zabezpieczenia->Smart Lock i
    dodanie zaufanego urządzenia, np radia samochodowego po BT - co
    spowoduje, że Smart się automatycznie odblokuje.

    Ew. masz jeszcze opcje: zaufane miejsca, głos, etc...

    Dodatkowo, możesz użyć aplikacji typu: Lama i sam sobie zdefiniować
    strefy otoczenia jak ma się zachować smartfon przy spełnieniu pewnych
    zdarzeń.

    W telefonach (np.Sony) jest jeszcze aplikacja SmartConnect, w której
    również możesz zdefiniować jak Twój telefon ma się zachować przy
    napotkaniu określonych zdarzeń.

    Więc w w/w przypadkach, jeśli nie chcesz używać Yanosika - wystarczy
    aktywaować w/w opcje i nie używać w tym przypadku z pastylki NFC.

    Pastylka NFC w aucie ma sens jak za jednym razem chcesz wykonać wiele
    opcji: włączyć BT, lokalizację (gps), przełączyć w tryb samochodowy,
    włączyć yanosika, nawigację, playlistę i połączyć ją z radiem w aucie,
    etc.... (te czynności zajęłyby Ci może minutę albo dłużej grzebania w
    telefonie za każdym razem, a tam masz to zrobione automatycznie.
    No i możesz nauczyć się nawyku, że wsiadając do auta muskasz telefon
    pastylką i nie zapomnisz np. o Yanosiku (przytyk do autora wątku ;)
    .

  • 44. Data: 2016-09-13 11:53:33
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-13 11:36, T. wrote:

> [...]
    >>

    > Znalazłem jeszcze coś takiego:
    > http://www.a3-club.net/forum/showthread.php?89860-NF
    C-TAG-Auto-w%B3-wy%B3-%B3%B1czenie-z-bluetooth-np-au

    mam dokładnie coś takiego powieszone przy dzwigni zmiany biegów (bo w
    jej okolice odstawiam smartfon zazwyczaj)

    (w pracy, w domu też mi coś takiego wisi przy biurku)

  • 45. Data: 2016-09-13 11:55:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-10 o 18:50, Budzik pisze:
    > Grzecznie to ująłes :)

    Przypomnijcie mi proszę która to władza takie prawo uchwaliła abym miał
    świadomość przy urnie :-)

  • 46. Data: 2016-09-13 12:01:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-12 o 14:27, AL pisze:
    > BTW taką samą pastylkę NFC mam na stałe w protfelu (nawet nie trzeba jej
    > wyciągać) - aby jednym ruchem przywrócić normalne ustawienia telefonu
    > (czyli powyłączać niepotrzebne aplikacje i usługi).

    Wku... Znaczy denerwuje mnie zamykanie Yanosika. Może jeszcze nie
    poznałem tej aplikacji dobrze a może też i Androida :-)

    Na pewno NFC wyłączy tak aplikacje żeby nie zżerały baterii?

  • 47. Data: 2016-09-13 12:19:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Wku... Znaczy denerwuje mnie zamykanie Yanosika. Może jeszcze nie
    >poznałem tej aplikacji dobrze a może też i Androida :-)
    >Na pewno NFC wyłączy tak aplikacje żeby nie zżerały baterii?

    Wylaczanie yanosika przez sam BT dziala coraz lepiej.
    Tym niemniej baterie cos mi zzera, ale to raczej nie yanosik, bo sie
    jednak zamyka.

    Pastylka NFC musialaby jeszcze pare rzeczy rzeczy zrobic - wylaczyc
    GPS i dane komorkowe ...

    J.

  • 48. Data: 2016-09-13 12:20:22
    Od: p...@g...com

    --Więc jeśli ktoś Ci się dopiął do Twojego głośnika, to tylko dlatego, że sam na to
    pozwoliłeś udostępniając mu go.

    heh ciekawa koncepcja ale sprobuje jeszcze raz w domu i dam znac

    P.

  • 49. Data: 2016-09-13 12:42:49
    Od: p...@g...com

    --Pastylka NFC musialaby jeszcze pare rzeczy rzeczy zrobic - wylaczyc GPS i dane
    komorkowe ...

    a Yanosik nie ma czasem kontroli nad gps i danymi ? przeciez chlopaki moga dopisac
    opcje zeby apka gasila swiatlo jak sie ja zamknie, oczywiscie glosowo :-)

    P.

  • 50. Data: 2016-09-13 14:20:26
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-13 12:19, J.F. wrote:
> [...]
    > jednak zamyka.
    >
    > Pastylka NFC musialaby jeszcze pare rzeczy rzeczy zrobic - wylaczyc GPS

    no ale to ustawiasz w profilu NFC - ma włączyć - to włącza, ma gasić -
    to gasi (czyli akcje jakie ma wykonać po wykryciu taga NFC w pobliżu) -
    ba, ten jeden tag może raz wlączać a raz wyłączać (naprzemmiennie).

    Zresztą to czego oczekujesz - można rónież zrobić poprzez np. aplikację
    SmartConnect - warunek, musi być BT włączony, bo jakość musi się
    zainicjować. Właśnie sprawdziłem - możesz dodać akcje uruchamianą w
    zadanych godzinach, dniach, po wykryciu np. radia samochodowego (czyli
    np. jak jedziesz/wracasz z roboty od poniedziałku do piątku - dowolny
    program możesz włączyć/wyłączyć - to samo dotyczy po opuszczeniu strefy
    (np. zasięgu radia BT). Byc może to by również się sprawdziło (ja
    akurat do roboty mam 200m, więc chodzę pieszo).

    p.s.
    Z w/w aplikacji na codzień korzystam głównie do automatycznego
    odblokowania telefonu poprzez smartbanda. I jest to o tyle
    'inteligentne' rozwiązanie w tym przypadku, ze odblokowuje telefon tylko
    wówczas gdy wezmnę telefon do ręki na której jest smart band -
    ustrojstwo pewnie wykrywa dodatkowo siłę sygnału.
    Zablokowuje się automatycznie dopiero, gdy zgubi zasięg ze smartbandem,
    czyli jak np. odejdę od biurka.