  • 11. Data: 2010-05-26 07:54:57
    Temat: Re: Lekko ot - uke chce danych naszych klientow
    Od: jacki <c...@i...pl>

    W dniu 2010-05-18 10:55, W odpowiedzi na Twój (Zboj) list-piszę Ci:

    > Ustawa niestety nie brzmi tak, jak chce ją widzieć UKE i jak piszesz. Są

    <ciach>

    Jakieś efekty listu? Coś się ruszyło w tej sprawie? Widzę, że temat nie
    cieszy się tutaj zbyt dużą popularnością...

  • 12. Data: 2010-05-26 14:39:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Jakieś efekty listu? Coś się ruszyło w tej sprawie? Widzę, że temat nie
    > cieszy się tutaj zbyt dużą popularnością...

    bo do terminu jeszcze daleko ;P

    i nie wszyscy jeszcze przeczytali co UKE od nas chce.

    Niestety w 5 minut sie tego nie da zrobic

    Icek

  • 13. Data: 2010-05-27 16:34:50
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

    Tak. Wczoraj odbyło się spotkanie w UKE. Na jego bazie mamy garść wniosków,
    które mogą ułatwić życie firmom, które pdoejmą się wysiłku przygotowania
    jakichś danych dla UKE. Urząd nie wycofa się bowiem z ankiet, które są
    wynikiem podobno oczekiwań Komisji Europejskiej... więc piramidka
    biurokratyczna niestety jest w tle wydarzeń. A to, co dla nas jest kosztem i
    problemem, jest sensem istnienia biurokracji. I nie ma znaczenia, że teraz
    próbuje się na gwałt łatać operatorami gnioty, które wyszły z inwentaryzacji
    wojewódzkich i braku w przekazywaniu danych między różnymi podmioami
    publicznymi. Tyle że urzędy i firmy wygrywające przetargi dostały za swoją
    "tfurczość" pieniądze, a my mamy czasochłonną i często kosztowną robotę w
    dodatku pod rygorem kary.

    Niemniej ze wstępnych ustaleń wynika, że da się uprościć raportowanie
    przynajniej tym razem. Przed opisaniem naszych ustaleń czekam jeszcze na
    odpowiedź z UKE na moje pytania, któe im dziś przesłałem. Chciałbym, by była
    ona w miarę kompletna.

    Pozdrawiam,

    --
    ---
    Zboj (Piotr Marciniak)

  • 14. Data: 2010-05-27 20:43:52
    Od: "HaQs" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > przynajniej tym razem. Przed opisaniem naszych ustaleń czekam jeszcze na
    > odpowiedź z UKE na moje pytania, któe im dziś przesłałem. Chciałbym, by

    W/g mnie wystarczyło by poprostu aby zrobili sprostowanie iż w przypadku
    małych miejscowości gdzie nie ma ulic wystarczyło ograniczyć się do ilości
    abonentów o danej prędkości na danej miejscowości i tyle.
    W/g mnie taka informacja dla małych miejscowości jest tak samo dokładna jak
    każdy numer domu abonenta w tej miejscowości.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-05-28 09:33:14
    Od: "Zboj" <z...@m...dot.pl>

> [...]
    > W/g mnie taka informacja dla małych miejscowości jest tak samo dokładna
    > jak każdy numer domu abonenta w tej miejscowości.

    Sądzisz, że nie próbujemy ich do tego od kilku tygodni przekonać? Również
    dla sieci WiFi, gdzie istotne są w zasadzie zasoby bazy i jej zasięg, a nie
    adres CPE... Może, gdyby więcej osób pisało do UKE, pócz pisania na newsy,
    efekt byłby lepszy. Niestety jakkolwiek urzędnicy (niektórzy) czytują grupy
    (niektóre), to nie mają obowiązku uwzględniać w swoich pracach argumentacji,
    która nie wpływa oficjalnie do urzędów. Trzeba więc pisać i... czasem
    edukować. Nawet, jeśli skutki nie zawsze są lub potrzeba na to czasu. Ale...
    nieobecni nie mają racji. Piszmy więc również DW UKE.

    Pozdrawiam,

    --
    ---
    Zboj (Piotr Marciniak)

  • 16. Data: 2010-06-15 12:48:37
    Od: "max" <l...@a...pl>

    Jak tam wasze bazy odesłaliście kompletne do UKE czy nie podawaliście
    szczegółów ?
    Ja przyznam szczerze nie podałem dokładnych danych adresowych w obawie
    chociazby przed sytuacją w której okazałoby się, że UKE przekroczyła swoje
    uprawnienia zbierając dane osobowe na dodatek każac je wysłać w postaci
    niezaszyfrowanej.
    Na razie czekam jak to się wszystko zakończy i czy będa mnie wzywali do
    uzupełnienia danych ;)

    Ciekawe ilu operatorów w ogóle nie nadesłało i czy będą zmuszani do podania
    i w jaki sposób ?
    (Tak nawiasem mówiąc Radio Maryja nadawało bez koncesji a od 2002r nie
    przedkłada swoich informacji o dochodach. Widać prawo w 3 RP nie jest takie
    samo dla wszystkich)

  • 17. Data: 2010-06-15 13:03:39
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    max <l...@a...pl> wrote:

    > chociazby przed sytuacją w której okazałoby się, że UKE przekroczyła swoje
    > uprawnienia zbierając dane osobowe

    Jakie dane osobowe? Sam adres, bez imienia i nazwiska, raczej daną osobową
    nie jest.

    a.

  • 18. Data: 2010-06-15 15:19:17
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ciekawe ilu operatorów w ogóle nie nadesłało i czy będ? zmuszani do
    podania
    > i w jaki sposób ?

    to policz sobie tych co przygotowali raport razy koszt przygotowania
    raportu. To musi byc imponujaca kwota.

    Kto za to zaplacil? Jak zwykle.

    Icek

  • 19. Data: 2010-06-15 15:40:42
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2010-06-15 15:03, Wemif pisze:

    > Jakie dane osobowe? Sam adres, bez imienia i nazwiska, raczej daną osobową
    > nie jest.
    >
    > a.

    Adres zagregowany do nr posesji, kiedy jest to dom jednorodzinny jest
    dana osobowa. W materiale tvnu wypowiadal sie rzecznik GIODO i
    potwierdzil, ze sa to dane osobowe.

    M.