  • Data: 2016-02-18 13:36:04
    Temat: Re: Ledy "same" swiecą- chyba już było;)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:13572669-8560-489c-bc6a-fe40fce6d45f@go
    oglegroups.com...
    >Przypadkiem rzuciłem okiem na żarówki,
    >tyle oznaczeń teraz na pudełku, można się pogubić.

    >Żarówka 40W z bańką przeźroczystą - 415 lumenów
    > -/- matową - 320 lumenow
    >Jeśli takie są straty w LED jak w żarówce
    >i wynikają z zatrzymania 25% światła na bańce,
    >po co robić energooszczędne LED i tyle światła
    >zatrzymywać?

    Pojedynczy Led, podobnie jak wlokno wolframowe "razi tak, ze oczy
    bola".
    Trzeba to swiatlo jakos rozlozyc na wieksza powierzchnie.

    Mozna kloszem, mozna dac wiecej LED i mniejsza moc w kazdym, mozna
    matowe banki ... i byc moze te matowe w LED nieco lepsze niz w
    zarowkach.

    No - jeszcze by mozna same LED zmienic, skoro w sumie tam swieci
    luminofor, to odsunac go od emitera i dac wiecej :-)

    J.