  • 1. Data: 2011-06-19 11:38:01
    Temat: Laweciarskie przygody
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

  • 2. Data: 2011-06-19 11:45:30
    Temat: Re: Laweciarskie przygody
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra wrote:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

    A swoją drogą takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jadących >
    100km/h. Dlaczego się pojawiają? Wina kierownika który kontruje
    kierownicą czy to "tak samo się robi"?

  • 3. Data: 2011-06-19 12:03:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > A swoją drogą takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jadących >
    > 100km/h. Dlaczego się pojawiają? Wina kierownika który kontruje
    > kierownicą czy to "tak samo się robi"?

    Przyczyn jest kilka - zły nacisk na hak holownika, zawieszenie w
    lawecie, przypięcie ładunku na nadwozie (zamiast za zawieszone koła),
    zawieszenie w wiezionym samochodzie.

    A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
    złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
    prędkość, to je jeszcze pogłębiły.

  • 4. Data: 2011-06-19 12:08:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Jun 2011 11:45:30 +0200, Sebastian Biały wrote:

    >A swoją drogą takie oscylacje przyczepy widuje czasem u jadących >
    >100km/h. Dlaczego się pojawiają? Wina kierownika który kontruje
    >kierownicą czy to "tak samo się robi"?

    Nie wiem jak tu, ale w pewnym zakresie "samo".

    Normalny uklad drgajacy - odchylona przyczepa generuje sile
    prostujaca, ale bezwladnosc swoja ma, wiec drgania wystepuja.
    Jak widac - czasm niegasnace.

    W lotnictwie sie to nazywalo "shimmy", w motocyklach bywaja tlumiki na
    kierownicy.

    J.

  • 5. Data: 2011-06-19 12:14:00
    Od: "Kartrait" <n...@m...pl>

    > A głównie zbyt duża prędkość która powoduje jakieś tam bujanie lawetą i
    > złe reakcje kierowcy które zamiast wygasić oscylacje i zmniejszyć
    > prędkość, to je jeszcze pogłębiły.

    i pewnie stabilizatora też nie było...

    --
    Pozdrufka,
    Krzysiek vel kartrait

  • 6. Data: 2011-06-19 12:32:36
    Od: "Mirek P." <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

    przypomnij ile to można jechać z przyczepą max?

  • 7. Data: 2011-06-19 12:37:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-19 12:32, Mirek P. pisze:

    > przypomnij ile to można jechać z przyczepą max?

    Na autostradzie z 80, ale to już spokojnie wystarczy żeby źle załadowana
    przyczepa zaczęła skakać.

    Z kolei dobra i dobrze załadowana będzie się zachowywać dobrze i przy
    wyższych prędkościach i nagłych manewrach.

  • 8. Data: 2011-06-19 12:41:20
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kartrait" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > i pewnie stabilizatora też nie było...

    jakiego stabilizatora!?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 9. Data: 2011-06-19 12:42:44
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

    > http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

    Stanowczo za mało "qrwa".

  • 10. Data: 2011-06-19 13:47:36
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-19 11:38, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Sd6GhvSym5o

    dlatego jazda zaladowana wypozyczona laweta z v>80km/h nie jest zbyt
    dobrym pomyslem

    --
    venioo
    GG:198909