    From: Marcin Stanisz <m...@b...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Latarki LED - pogadajmy o tym
    Date: Mon, 9 Feb 2009 10:58:33 +0100

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 19:56:43 +0100, sofu napisał(a):
    > Mysle, ze to moze niezle dawac swiatla?!

    Oj, tak :)

    > Widzialem dzis cos takiego o czym piszesz na Allegro. Jest tam komplet
    > soczewka + 3 diody Cree (byc moze o wiekszej mocy bo na zasilanie AAA mi to
    > nie wyglada) zamontowane na podstawce. Koszt 120- cos tam zł. Do tego trzeba
    > by dokupic jakis uklad zasilania i latarke do zamontowania w niej.

    Taki moduł 3xCREE to jest overkill - do latarki wystarczy jedna dioda.
    Kupowałem na alledrogo od WojtasJD.

    Moduł potrójny ma 10W i trzeba go z 12V zasilać (diody w szereg). Światła
    daje więcej niż 30W halogen - swego czasu planowałem zastąpić nim 35W
    żarówkę w skuterze, ale wygrał HID ;)

    > Chyba, zeby od razu zasilac diody akumulatorami bez regulowania prądu? Tak
    > sie zastanawiam czy taniej jednak nie wyjdzie kupno jakiejs przyzwolitej
    > latarki juz zrobionej? Co do zamontowania to widze trudnosc. Trzeba by kupic
    > cos co wpelni pasuje, czyli znac wymiary latarki. Jak to rozwiazałes?

    Kupiłem latarkę (w przejściu pod dworcem Warszawa Zachodnia ;) ),
    rozkręciłem, dopasowałem - poszedłem na żywioł ;)

    Marcin Stanisz

    "A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
    Terry Pratchett, "Truth"