    From: rzymo <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Latarki LED - pogadajmy o tym
    Date: Fri, 6 Feb 2009 09:10:37 -0800 (PST)

    On 6 Lut, 17:10, "sofu" <m...@o...pl> wrote:
    > (...)
    > Diody daja biale swiatlo w sumie fajne tylko ze w nim czegos brakuje.
    > Ale to moje subiektywne moze odczucie?

    Mam lampkę na biurko na diodzie białej - barwa tzw. ciepła. Dobrze mi
    się przy niej czyta, nie czuję specjalnej różnicy w porównaniu do
    lampki na żarówce halogenowej.

    Z kolei w lampce na rower preferuję barwę białą neutralną/zimną
    (światło takie biało-żółto-zielone, nie trupioblade) - po pierwsze
    wynika to z najwyżej wydajności diod białych zimnych, a po drugie
    najbardziej mi pasują, oczy najmniej mi się męczą (jeśli to ma
    znaczenie, to mam sporą wadę wzroku).