  • Data: 2011-06-10 11:31:39
    Temat: Re: Latarka LED jak perpetum mobile!
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 09 Jun 2011 07:40:40 +0200, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Niestety, doswiadczenie bylo raczej takie ze jak juz bateryjka
    > wyczerpana do konca, to 2 minuty troche jej za malo. 5 minut tez.
    > Trzeba by chyba nie dopuszczac do wyczerpania.

    Pewnie zależy też od telefonu; starsze są chyba mniej prądożerne.
    Ładowałem Siemensa CX65 i kilka minut kręcenia wystarczało na parę SMS-ów.
    Bateria przed ładowaniem była zbyt słaba, żeby uruchomić telefon, choć nie
    rozładowana do końca.

    > Niestety - druga mozliwosc to taka ze wiekszy opor na pradnicy
    > powoduje jeszcze wieksze straty w przekladniach.
    > Swoja droga musze to kiedys przemierzyc.

    Właśnie zmierzyłem. Po obciążeniu żarówką 6V 0,3A przy średniej prędkości
    kręcenia (tak, że można bez problemu pokręcić parę minut)
    prądniczka daje ok. 5,6 V i 260 mA.
    Prąd nie zmienia się szybko przy zmianie tempa kręcenia; kondensator go
    nieco stabilizuje.

    duct&prod_number=860378&ref=Ceneo
    >>> http://allegro.pl/latarka-sunartis-everlight-voyager
    -fr-305-i1647087343.html

    > Ale dawales link u Plusa do modelu podobnego jak Conradzie.

    Bo korbka Ci się nie podobała...

    Artur Stachura