  • 11. Data: 2010-06-13 22:05:41
    Temat: Re: Laserowe mierniki pomiaru
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hv3cba$38f$1@mx1.internetia.pl...

    > No przeciez tyle to wiem ze nie ma.
    > Dlatego pytam skad mam miec pewnosc, ze to pomiar akurat mojego samochodu,
    > a nie ktoregos z obecnych w poblizu.

    A skąd masz pewność przy suszarce? Tu akurat laser nic nie zmienił.

  • 12. Data: 2010-06-13 22:17:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Przemek V pisze:

    > A skąd masz pewność przy suszarce? Tu akurat laser nic nie zmienił.

    Skoro umozliwia "wyluskanie" Cie z tłumu to imho zmienił. Suszarką
    zmierzy tylko samochody jadące 'na froncie'. Zreszta wyguglalem wlasnie
    cos takiego:
    http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowy-sprzet-pomiaro
    wy-dla-policji-Niepewny-laser-,22424,1,Zdjecie,22424
    ,1.html
    "Sędzia przeciwny laserom
    W Niemczech szerokim echem odbiła się informacja, że jeden z sędziów,
    Helmut Knöner z Herford, przestał uznawać pomiary wykonane przy użyciu
    ręcznych mierników laserowych za wystarczający dowód w sprawach o
    wykroczenia drogowe. I to mimo tego, że używane przez tamtejszą policję
    urządzenia mają wszelkie wymagane atesty i dopuszczenia! Jego zdaniem
    przy tego typu pomiarach brak jest jednoznacznych dowodów, że zmierzono
    prędkość kierowcy oskarżonego o wykroczenie. Olbrzymi zasięg urządzeń
    może być źródłem pomyłek - z odległości kilometra auto to tylko mały
    punkcik. "

    Wiec nie tylko ja mam chyba pewne watpliwosci..

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 13. Data: 2010-06-13 22:32:01
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 13-06-2010 19:46, DoQ pisze:

    > Czy takiego laserowego pomiaru tego nie mozna podwazyc?

    Skoro nie zgadzasz się z propozycją mandatu - bo masz takie prawo, o
    czym policjant ma Cię obowiązek poinformować - po prostu go nie
    przyjmujesz. Policja będzie miała robotę, bo wniosek do sądu o ukaranie
    to nie jest 5 min. roboty.
    Sąd rozstrzygnie Twoje wątpliwości oraz dowody Policji.
    Przemyśl jednak sprawę, czy jesteś faktycznie czysty, czy tylko bijesz
    pianę.

    --
    M.

  • 14. Data: 2010-06-13 22:34:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    MariuszM pisze:
    > Sąd rozstrzygnie Twoje wątpliwości oraz dowody Policji.
    > Przemyśl jednak sprawę, czy jesteś faktycznie czysty, czy tylko bijesz
    > pianę.

    No tak. To co napisales naprawde wiele wyjasnia. Dzieki nie wpadlbym na to.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 15. Data: 2010-06-13 22:34:57
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Wiec nie tylko ja mam chyba pewne watpliwosci..

    to jest Sędzia przez duże S, reszta matołków przyklepuje nadal papiery
    chociaż z praktyki wynika, ze około 20% pomiarów jest nieprawidłowych
    a urządzenie sprzężone z kamera (rejestrująca moment pomiaru) już
    zostało dopuszczone do użycia ...

    http://www.extremnews.com/nachrichten/vermischtes/56
    f123681875a1

  • 16. Data: 2010-06-13 22:43:46
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > i srodkowym jada kawalek przede mna 2 samochody 110 i 130km/h. Policjant
    > mierzy tego najszybszego ale ciezko go zatrzymac wiec zatrzymuje mnie i
    > tlumaczy ze to moj pomiar. Na jakiej podstawie? Mam mu uwierzyc na
    > slowo? Ja rozumiem moje slowo przeciwko slowu policjanta, ale...
    > Z FR dowodem jest zdjecie, numery musza byc czytelne i podobno nie moze
    > byc innego samochodu w kadrze. Z VR podobnie, dowodem jest material
    > filmowy. Zwykla suszarka mierza tylko jesli jestem bezposrednio przed nimi.
    > Czy takiego laserowego pomiaru tego nie mozna podwazyc?

    Można podważyć, ale trzeba mieć dowody nie z tej ziemi. Dobrym dowodem może być
    filmik z prostego rejestratora. Na filmie nawet o słabej jakości będzie widać te
    szybciej jadące samochody. Jak by poszło na noże to jakiś biegły może określić
    stosunkowo dokładnie prędkość samochodu z rejestratorem. Dziwi mnie ze jeszcze
    producenci GPSów nie wpadli na pomysł montowania w nich kamerki. Widzę dużo
    samochodów z GPSem przymocowanym do przedniej szyby. Aż się prosi żeby była tam
    kamerka. Nawet jak by się miała raz w życiu przydać to warto takie coś mieć.

  • 17. Data: 2010-06-13 23:03:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    PJ pisze:
    > //Wiec nie tylko ja mam chyba pewne watpliwosci..
    > http://www.extremnews.com/nachrichten/vermischtes/56
    f123681875a1

    No to jest gość...
    Grunt to wyprodukowac nowa, byle jaka zabawke, zdobyc na nia atesty
    pomiarowe i opchnac policji. Wystarczy zeby byla funkcja pstrykania
    zdjecia widoku z celownika oraz mozliwosc wyswietlenia na nieielkim LCD...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 18. Data: 2010-06-13 23:05:56
    Od: DoQ <p...@g...com>

    kogutek pisze:

> [...]
    > kamerka. Nawet jak by się miała raz w życiu przydać to warto takie coś mieć.

    No jest to opcja. Choc rowniez do podwazenia - mozliwosc zmodyfikowania
    softu aby zanizal predkosc i brak "homologacji". Ale jako pomocniczy
    material calkiem OK.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 19. Data: 2010-06-13 23:11:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 13 Jun 2010 22:43:46 +0200, osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    to nie oskarżony ma mieć dowody.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2010-06-13 23:19:50
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Sąd rozstrzygnie Twoje wątpliwości oraz dowody Policji.
    > Przemyśl jednak sprawę, czy jesteś faktycznie czysty, czy tylko bijesz

    Facet, jakie wątpliwości. W sądzie są dowody a nie wątpliwości. Policja je ma.
    Ludek nie ma. Nawet jak miał świadków to sędzia im zapewne nie uwierzy, chyba że
    kierowcą albo świadkiem jest syn albo dobry znajomy sędziego. Nic nie masz w
    takiej sytuacji na obronę. Sąd w ramach walki z obywatelską krnąbrnością III
    stopnia przewietrzy petentowi trochę kieszeń, żeby zakodował sobie w głowie że
    nie ma żadnych praw i na przyszłość ma przyjmować mandat nie tylko w takiej
    sytuacji a w każdej sytuacji, nawet jak nic nie zrobił. I ma nie zawracać gitary
    w sądach bo oni tam przychodzą za pensję a nie pracują na akord i wcale im nie
    zależy na wyjaśnieniu żadnej sprawy. A tak w ogóle to za mało zarabiają. Wyobraź
    sobie sytuację ze Policja wrabia Ciebie w prędkość 400 km od miejsca gdzie
    mieszkasz. Ty jechałeś 40, jesteś sam. Ich dwóch i mają na radarze 90. Napisz co
    wtedy im mówisz, co mówisz potem w sądzie.