  • 31. Data: 2010-11-02 21:35:13
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    > Nie wiem czego Ci brakuje w pytaniu, więc nie wiem co powinienem dodać
    > żebyś miał sprecyzowane (napisałeś niejasno) :) Może gdybyś zobaczył
    > kinematykę na papierze było by jaśniej, ale rysować mi się nie
    > chciało, nie sądziłem że ktoś to będzie brał na serio.
    > A do drugiego... nie lubię jak konstruktor zgaduje, później powie
    > mi... sorry szefie?

    Jestem humanistą (pedagogiem PO) z zamiłowaniem do elektroniki.
    Osobiście nie zarabiam na chleb jako konstruktor tylko jako
    pracownik produkcji z wyjazdami w plener jeśli coś się "sypnie".

    Dla mnie oszacować znaczy "oszacować" a nie podać z dokładnością
    do 6 cyfr znaczących (wynik podany zgodny z dokładnością do 15% co dla mnie
    jak na oszacowanie jest` wystarczający, nie podawałeś wymaganej
    dokładności).

    Znam ludzi pracujących w branży elekronicznej przy produkcji elektroniki
    od ponad 15 lat dla których prawo Ohma to czarna magia :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 32. Data: 2010-11-02 21:37:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-02 21:54, Irek N. pisze:

    > Nie wiem czego Ci brakuje w pytaniu, więc nie wiem co powinienem dodać
    > żebyś miał sprecyzowane (napisałeś niejasno) :) Może gdybyś zobaczył
    > kinematykę na papierze było by jaśniej, ale rysować mi się nie chciało,
    No jest podany "obiekt" i "niewiadoma", ale brak "danych" - czy podajesz
    moment napędowy tego mimośrodu, odległość drążka od osi obrotu, ew dla
    dokładności większej - średnicę drążka (i chcesz znać siłę jaką taki
    drążek może w wirtualny korbowód-tłok cisnąć/ciągnąć), czy może chodzi
    ci o jakieś obliczenia wytrzymałościowe, bo w tak podanym pytaniu
    odpowiedź by była "nieskończoną siłę na drążku, przykładając
    nieskończony moment do korbowodu, posiadając nieskończenie solidny
    element umocowany w nieskończenie solidnym układzie odniesienia" ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 33. Data: 2010-11-02 21:45:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Dlaczego "by"?
    > Bardzo jasno podał tok myślenia.

    No toś mnie teraz zabił. Polski trudna język i najwyraźniej leserstwo na
    nim wyszło ze mnie... ;) Pewnie że ładnie podał.
    Miałem na myśli, że "było by" wystarczające do zatrudnienia... gdyby
    takie zatrudnienie miało kiedykolwiek nastąpić. Nie sądzę jednak żeby
    Adam zmienił zawód i zamieszkanie. Choć kto wie. :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 34. Data: 2010-11-02 22:03:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Jestem humanistą (pedagogiem PO) z zamiłowaniem do elektroniki.
    > Osobiście nie zarabiam na chleb jako konstruktor tylko jako
    > pracownik produkcji z wyjazdami w plener jeśli coś się "sypnie".

    No ba, ja też nie szkolony w mechanice jestem.

> [...]
    > do 6 cyfr znaczących (wynik podany zgodny z dokładnością do 15% co dla mnie
    > jak na oszacowanie jest` wystarczający, nie podawałeś wymaganej

    Ale tutaj nie chodzi o wynik. Sam nie znałem zanim A.D. nie policzył.
    Zauważ że Adam podał jak do wyniku doszedł, a Tornad nawet nie podał
    żadnej cyfry. Nie wymagam od gościa (zestresowanego zapewne) liczenia
    czegoś na kartce z dokładnością (yyy...precyzją?) do 6 miejsca po
    przecinku. Fajnie natomiast jak zobaczę _błysk_ zrozumienia w oku.

    > Znam ludzi pracujących w branży elekronicznej przy produkcji elektroniki
    > od ponad 15 lat dla których prawo Ohma to czarna magia :)

    Ja nawet takiego zatrudniałem przez pewien czas. Certyfikaty były,
    myślenia za to nie było. Chyba lepiej sobie radzą hobbyści - nawet jeśli
    nie dokładnie trafiam w zainteresowania, niż _zawodowcy_ - bo tak należy
    traktować gościa po studiach tematycznych.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2010-11-02 22:12:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No jest podany "obiekt" i "niewiadoma", ale brak "danych" - czy podajesz
    > moment napędowy tego mimośrodu,

    ...moment bez znaczenia...

    > odległość drążka od osi obrotu,

    ...nadal bez znaczenia...

    > ew dla dokładności większej - średnicę drążka

    ...jako i poprzednio...

    > (i chcesz znać siłę jaką taki drążek może w wirtualny korbowód-tłok cisnąć/ciągnąć)

    ...passs...

    > czy może chodzi ci o jakieś obliczenia wytrzymałościowe

    ...było o sile...

> [...]
    > nieskończony moment do korbowodu, posiadając nieskończenie solidny element
    umocowany w nieskończenie solidnym układzie odniesienia" ;)

    Bartek, nie da się pracować z konstruktorem, gdy ten zaczyna liczyć
    wytrzymałość śrubek pod wyświetlacz LCD 4x20znak ;)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. zaraz mnie zjedzą że odległość jednak ważna jest ;)

  • 36. Data: 2010-11-02 22:38:03
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    Odpowiedz na drugie sie powoli calkuje.
    > Prosze o ocene.
    > Pzdr.
    > Tornad
    >
    > --
    W Poradniku Mechanika jest wzór. Jedyne co trzeba znać to że pi =3,14

  • 37. Data: 2010-11-03 00:21:16
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Irek N. wrote:

> [...]
    > jeśli nie dokładnie trafiam w zainteresowania, niż _zawodowcy_ - bo
    > tak należy traktować gościa po studiach tematycznych.

    Witam,
    Pewnie przez późną porę pomyliłeś mnie z Tornad-em.
    Nie podałem wzoru na liczenie ponieważ na szybko w pamięci
    przeliczyłem. Co prawda miałem trochę inny sposób liczenia
    ale często dobieram różne wartości na wyczucie bez żadnych wyliczeń.
    --
    pzdr, j.r.

  • 38. Data: 2010-11-03 00:47:03
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > czegoś na kartce z dokładnością (yyy...precyzją?) do 6 miejsca po
    > przecinku. Fajnie natomiast jak zobaczę _błysk_ zrozumienia w oku.

    Juz nadrabiam zaleglosci, wrocilem z roboty), w ktorej nad tym myslalem i
    szacuje na srednice na okolo 1.3 metra. Ale nie podales z czego ta rura bo na
    ogol rury sprzedaje sie wg srednicy wewnetrznej a grubosc scianki zalezy od
    materialu.

    Oto podobne zadanka;
    Dwaj rowerzysci oddaleni o 2 km ruszaja sobie na spotkanie jadac z predkoscia
    20 km na godzine. Jeden z nich ma tresowana muche, ktora lata z predkoscia 50
    km/godz ale w specyficzny sposob. Mianowicie jak doleci do rowerzysty jadacego
    z naprzeciwka w kierunku tego ktory te muche wypuscil na starcie, to zaraz
    wraca z powrotem i tak lata od jednego do drugiego do chwili spotkania sie
    rowerzystow. Mucha pokonuje oczywiscie co raz krotsze odcinki drog miedzy
    rowerzystami az do momentu ich spotkania na srodku tego 2 km odcinka.
    Oszacowaj sumaryczna droge przebyta przez te muche.
    I drugie zadanko stare ale zapewne wszyscy tu obecni mieli o ile juz nie
    patefon to adapter.
    Jest plyta gramofonowa, dlugograjaca, krecaca sie z predkoscia tych 33 obrotow
    na minute. Na tej plycie, wliczajac przerwy pomiedzy utworami, gramofon gra
    bez przerwy dokladnie pol godziny.
    Pytanie ile jest rowkow na powierzchni tej plyty liczac jej powierzchnie od
    tej dziury na srodku az do krawedzi plyty. Dla ulatwienia tylko z jednej jej
    strony.
    Pzdr.
    Tornad

  • 39. Data: 2010-11-03 01:05:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tornad napisał:

> [...]
    > Pytanie ile jest rowkow na powierzchni tej plyty liczac jej powierzchnie
    > od tej dziury na srodku az do krawedzi plyty. Dla ulatwienia tylko z

    Gdyby nie chodziło o płytę długogrającą, to by wcale nie było prawdą,
    że tylko jeden. Była wydana taka płyta (mała, na 45 obrotów), która
    miała dwa rowki na jednej stronie. Równoległe. Każdy z innym utworem.
    Jak się ją zapuszczało, to nie było pewności, co tym razem zagra.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2010-11-03 05:41:20
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 3/11/2010 10:47 AM, Tornad wrote:

> [...]
    > rowerzystami az do momentu ich spotkania na srodku tego 2 km odcinka.
    > Oszacowaj sumaryczna droge przebyta przez te muche.

    To akurat proste, rowerzysci spotkaja sie po 1/20 godz. Mucha w tym
    czasie przeleci (1/20)*50 czyli 2.5 km

> [...]
    > tej dziury na srodku az do krawedzi plyty. Dla ulatwienia tylko z jednej jej

    Na wszyskich plytach byl zawsze jeden rowek po kazdej stronie...

    > Pzdr.
    > Tornad

    Tomek