  • 21. Data: 2010-11-02 12:00:50
    Temat: Re: "Laseroooptyka"
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 02 Nov 2010 12:15:39 +0100, Tornad napisał(a):

    > Gdybym zapytal o srubokret, jaki jest najlepszy do odkrecenia malej srubki czy
    > woltomierz, to wtedy ani Ty ani kilku innych ciekawskich nie pytaloby a na co
    > jest mi potrzebny. Prawda?

    Niekoniecznie. Gdybyś poszukiwał bardzo nietypowego śrubokręta do
    odkręcania pokręconych śrubek, to wiele osób z ciekawości by się zapytało,
    w jakim to urządzeniu producent umieścił takie dziwadło.

    > Tymczasem nagminnym tu zjawiskiem jest pytanie a po co, a co chcesz
    > skonstruowac itp. Swego czasu, dawno pytalem o elektromagnes taki bardsziej
    > wypasiony rzedu 1-2 Tesli. Odpowiedzi jak dotad nie dostalem zadnej. Ale
    > pytan a po co mi taki sprzet bylo wrecz zatrzesienie. Nie wiem czy tez
    > szerzacy sie terroryzm powoduje takie reakcje, ze kazdego, ktory zamiast dlugo
    > szukac znajduje tu szybko i sprawnie odpowiedzi traktuje sie jak co, idiote,
    > ktory zaraz sie wyspowiada co, gdzie i za ile chce produkowac...

    Ma to kilka celów:
    1. Czysta, małpia ciekawość, do czego ktoś może używać takiego czegoś

    2. Odsianie przypadków, w których:
    a. pytający nie wie, o czym pisze
    b. pytający zwyczajnie pomylił się przy zadawaniu pytania (na przykład
    pomylił jednostki o kilka rzędów wielkości - każdemu może się zdarzyć)

    3. Chęć pomocy pytająceu, który czasem usiłuje po raz wtóry wynajdywać
    koło, podczas gdy istnieje proste i sprawdzone rozwiązanie.

    > Pewnie, ze Ciebie jedno krotkie zdanie jakimi z reguly rezonujesz, nic nie
    > kosztuje a moze sie dowiesz, szybko ciekawy pomysl zawlaszcztsz i go
    > opatentujesz albo tez doniesiesz gdzie trzeba.

    Jeżeli pytasz o pomoc, to ten pomysł już nie będzie wyłącznie twój. Jeżeli
    jakieś rozwiązanie jest kluczowym elementem Twojego genialnego urządzenia,
    to chyba to rozwiązanie powinno stanowić Twój pomysł, efekt Twojego
    rozmyślania, doświadczenia i edukacji, a nie zostać podsunięte przez kogoś
    z publicznego forum?

> [...]
    > nieco okres gdy taka pchla w postaci gasielnicy zeruje spozywajac odchodzy
    > swej matki oraz doroslym osobnikom - ten ich pchli zywot nieco utrudnic.
    > Zauwazylem, ze koty te pchly, czychajace na nie na podlodze czy nawet na
    > sciezkach ktorymi chodza - widza. I wymyslilem, ze jak je oswietle, te kocie
    > pchly oczywiscie, takim zmodulowanym megahercami laserkiem, to w podskokach
    > spieprza, pochowaja sie po katach i na mojego kotka juz nie wskocza, nie
    > wypija mu zyciodajnej posoki i sobie spokojnie wyzdyxhaja.

    I tutaj może mieć zastosowanie punkt 2a, 2b i 3:
    - możesz po prostu nie wiedzieć o czym piszesz, skoro zamierzasz używać
    megahercowych laserów do odstraszania pcheł
    - możesz się pomylić przy podawaniu zakładanych parametrów tych laserów
    - możesz nie wiedzieć, że istnieją sprawdzone, tanie i działające środki do
    walki z pchłami

    --
    Yakhub

  • 22. Data: 2010-11-02 12:38:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Tuesday, November 2, 2010, 12:15:39 PM, you wrote:

    [...]

    > Pewnie, ze Ciebie jedno krotkie zdanie jakimi z reguly rezonujesz, nic nie
    > kosztuje a moze sie dowiesz, szybko ciekawy pomysl zawlaszcztsz i go
    > opatentujesz albo tez doniesiesz gdzie trzeba.

    Uwielbiam genialnych konstruktorów - paranoików. Mam z nimi do
    czynienia na codzień. Co rusz muszę wyciągać z takich podstawowe
    informacji, konieczne do poprawnej technicznie i bezpiecznej
    konstrukcji. A im bardzie tajne/poufne tym bardziej zazwyczaj banalne
    się okazuje.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2010-11-02 19:16:33
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > informacji, konieczne do poprawnej technicznie i bezpiecznej
    > konstrukcji. A im bardzie tajne/poufne tym bardziej zazwyczaj banalne

    Ech konstruktorzy,fachowcy...
    Szukam takowych i parę osób przewinąłem przez _testy_. Goście ukończyli
    przykładowo budowę maszyn i nie potrafią banalnych układów rozwiązać*.
    Gościa po informatyce pytam co to jest serwer DHCP i co słyszę w
    odpowiedzi - "jak Pan powiedział?". Pytam ślusarza o prędkość obrotową
    wiertła 10mm, którego ma użyć do przewiercenia się przez płaskownik ze
    stali kwasoodpornej - słyszę "no tak ze 2000 obrotów na minutę wystarczy".
    Jestem przerażony wiedzą i zaradnością młodych zaraz po szkole. :(
    Czekam na dzień, w którym ktokolwiek odpowie mi na choćby jedno pytanie
    - poważnie!

    Miłego Romku.
    Irek.N.
    * 1. mimośród z drążkiem (jak tłok, korbowód i wał korbowy w silniku
    spalinowym) - jaką teoretyczną maksymalną siłę na drążku mogę uzyskać?
    2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
    średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?

  • 24. Data: 2010-11-02 19:38:19
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    :(
> [...]
    > 2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
    > średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?

    No rzeczywiscie na tak proste pytania jak dotad nie uzyskales prawidlowych
    odpowiedzi. Nieslychane do czego doprowadzila ta reforma szkolnictwa.
    Moge sprobowac?
    Na pierwsze niejako z mety odpowiedzialbym nieskonczenie wielka, ta sila
    teoretyczna, na tloku oczywiscie. Odpowiedz na drugie sie powoli calkuje.
    Prosze o ocene.
    Pzdr.
    Tornad

  • 25. Data: 2010-11-02 20:19:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-11-02 20:16 Irek N. napisał(a):

    > 2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
    > średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?

    Na bębnie (patrząc z boku na przekrój) musi się zmieścić 100m * 0,01m =
    1m^2 taśmy. Rura ma przekrój ok. 0,017671 m^2. Czyli jak przybędzie
    jeszcze 1m^2 to całość osiągnie średnicę ok. 1,1383m. Zgadza się?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 26. Data: 2010-11-02 20:26:53
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Irek N. wrote:

    > * 1. mimośród z drążkiem (jak tłok, korbowód i wał korbowy w silniku
    > spalinowym) - jaką teoretyczną maksymalną siłę na drążku mogę uzyskać?
    W/g mnie pytanie jest nie jasne.

    > 2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
    > średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?
    ok 100 cm pi*drzwi :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2010-11-02 20:46:46
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Prosze o ocene.

    Gdzie mieszkasz i czemu tak daleko? ;-))

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. _oszacować_, żeby nie dobijać :)

  • 28. Data: 2010-11-02 20:49:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Na bębnie (patrząc z boku na przekrój) musi się zmieścić 100m * 0,01m =
    > 1m^2 taśmy. Rura ma przekrój ok. 0,017671 m^2. Czyli jak przybędzie
    > jeszcze 1m^2 to całość osiągnie średnicę ok. 1,1383m. Zgadza się?

    A bo ja wiem... Adam, ja tego nie liczyłem :) Wystarczył by mi natomiast
    Twój tok myślenia.

    Miłego Adamie.
    Irek.N.
    ps. mój konstruktor poszedł szerzej - w 3 wymiany. Dałem dla sprawdzenia
    czy nie przeginam z pytaniami czasem ;)

  • 29. Data: 2010-11-02 20:54:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    j.r. pisze:

    > W/g mnie pytanie jest nie jasne.

    > ok 100 cm pi*drzwi :)

    Nie wiem czego Ci brakuje w pytaniu, więc nie wiem co powinienem dodać
    żebyś miał sprecyzowane (napisałeś niejasno) :) Może gdybyś zobaczył
    kinematykę na papierze było by jaśniej, ale rysować mi się nie chciało,
    nie sądziłem że ktoś to będzie brał na serio.
    A do drugiego... nie lubię jak konstruktor zgaduje, później powie mi...
    sorry szefie?

    Irek.N.

  • 30. Data: 2010-11-02 21:27:42
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Tue, 02 Nov 2010 21:49:11 +0100, "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    wrote:

    >A bo ja wiem... Adam, ja tego nie liczyłem :) Wystarczył by mi natomiast
    >Twój tok myślenia.

    Dlaczego "by"?
    Bardzo jasno podał tok myślenia.

    Pozdrawiam,