    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Date: Sat, 3 Nov 2018 14:15:07 +0100

    W dniu 2018-11-03 o 10:07, nadir pisze:

    > Czy ja wiem, jakby to miało być awaryjne działanie, to lepiej dodać o
    > jeden port USB więcej(częściej się przyda) i dokupić kartę USB/Ethernet.
    > W/g mnie to celowe działanie, chcesz gigabita, to przepłacaj i przeżuć
    > się na bardziej "prestiżowe" rozwiązanie.

    Ale dlaczego przepłacaj?
    Co innego są wersje biznesowe (z Windowsem Pro i Eth GB) a co innego
    najniższa seria konsumencka, wykastrowana z tego, "co niepotrzebne".

    Poza tym też można znaleźć serie konsumenckie sporo droższe od wersji
    biznesowych. Cena nie zawsze przekłada się na wyposażenie. Nie zawsze
    też dla "cywilnego" konsumenta są ważne takie rzeczy, jak gniazdo
    dock-station, czytnik linii papilarnych, bootowanie PXE, sprzętowe
    szyfrowanie napędów, normalne gniazdo procesora (z możliwością jego
    wymiany), linka kensington czy jeszcze inne rzeczy.
    Dla "cywila" ważne, że procesor ma 5GHz (ale już mniej ważne, jaki to
    procesor), ważne, aby miał kolorowe klawisze (bo bez tego nie da się
    grać), ważne, aby miał dedykowaną kartę graficzną. A że procesor jest
    BGA, że pamięć lutowana, że czasem nawet bateria przyspawana na stałe -
    o to jakaś "blądynka" (nie poprawiać) nigdy nie zapyta.

    Inne pozycjonowanie sprzętu to i inne wymagania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam