  • 21. Data: 2012-10-31 07:53:38
    Temat: Re: Laptop - slaba bateria - jak poprawic?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-10-27 11:36, Radosław Sokół pisze:

    > A ja mam czwarty rok FS i zawsze wyjmuję baterię jeżeli nie
    > potrzebuję jej ładować lub pracuję długo na zasilaniu bate-
    > ryjnym. W efekcie bateria wciąż pozwala na 3.5 do 4.5 pracy.

    Ja nigdy nie wyjmuję baterii w moim starym HP 500. Na początku potrafiła
    wytrzymać ok 2 godzin. Teraz (po co najmniej 5 latach) - co najmniej
    dobrą połowę tego. Co jakiś czas jednak wyłączałem zasilacz i pracowałem
    na baterii do rozładowania.

    Myślę, że nie ma co przesadzać z przesadnym dbaniem o baterię. Jeśli
    ktoś potrzebuje jej - to dba o nią z automatu, a jeśli nie - to co za
    różnica, że jej wydajność spadnie po 3 latach o 40%.

    --
    MN

  • 22. Data: 2012-10-31 10:27:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-30 22:34, $heikh el $hah wrote:

    > Teoretycznie masz rację, ale laptop to nie desktop. Po okresie
    > gwarancyjnym (zakładam 2 lata), gdy coś padnie (np. ekran), to się
    > kupuje nowy, a nie naprawia czegoś, co jest warte tyle co naprawa bądź
    > mniej. Mowa oczywiście o laptopach ze średniej półki, bo jak się zapłaci
    > 5kPLN, to co innego. Nie wiem jak innych, ale mnie bardzo irytuje fakt,
    > że po 10 miesiącach od zakupu nowego, takie o kilkaset złotych tańsze są
    > od niego mocniejsze, choć w sumie lepszego na razie nie potrzebuję.

    No wlasnie, laptop to nie desktop, wiec zazwyczaj nie kupuje sie go do
    gier i nie zmienia co 1-2-3-4 polrocza. Kupuje sie go do internetu,
    do ogladania yt, poklikania w excelu i do tego kazdy aktualnie
    sprzedawany ekonomiczny model wystarcza spokojnie na kilka lat. Mysle
    ze zarowno w przypadku gospodarstw domowych jak i wielu firm czesto
    jest to okres rzedu 5 lat. Wystarczy popatrzec dookola na to czego
    ludzie uzywaja. A sprzety sprzed 4-5 lat to czesto Core Duo albo
    Core 2 czyli do tego wciaz wystarczajace niezle maszynki, jesli
    dodatkowo rozbudowac RAM.

    Bateria to nie matryca, i wymienic mozna w chwile, to zwyczajny
    material eksploatacyjny. Nie trzeba kupowac nowego laptopa.

    --

    memento lorem ipsum

  • 23. Data: 2012-10-31 20:44:42
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-10-31 10:27, elmer radi radisson pisze:
    > Kupuje sie go do internetu,
    > do ogladania yt, poklikania w excelu i do tego kazdy aktualnie
    > sprzedawany ekonomiczny model wystarcza spokojnie na kilka lat.

    Zależy od przypadku. Ja mam np. łącze 40Mb na światłowodach i chciałbym,
    żeby strony ładowały mi się natychmiastowo, choć zdaję sobie sprawę z
    tego, że fakt, iż tak nie jest, jest również powodowany adblockiem i
    tym, że strony są przeładowane flashami i nie jest to wyłącznie wina
    laptopa, który ma AMD A4-3300M APU with Radeon(tm) HD Graphics (2C
    1.9GHz/2.5GHz, 667MHz IMC, 2x 1MB L2) z 4GB DDR3 SO-DIMM 1.33GHz 64-bit,
    więc zabytkiem chyba jeszcze nie jest.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 24. Data: 2012-10-31 22:25:40
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-31 20:44, $heikh el $hah wrote:

> [...]
    > laptopa, który ma AMD A4-3300M APU with Radeon(tm) HD Graphics (2C
    > 1.9GHz/2.5GHz, 667MHz IMC, 2x 1MB L2) z 4GB DDR3 SO-DIMM 1.33GHz 64-bit,

    Czy masz 40Mbps FTTH czy 4Mbps DSL w przypadku conajmniej 90% stron,
    pewnie z fejsbuniem na czele, nie robi to roznicy ;). Podobnie z iloscia
    tresci na przecietnej stronie, tym bardziej zakladajac ze
    wlasnie adblock powycina najbardziej irytujace flashowe badziewie.

    Tak czy owak galopada z wymiana sprzetu nie jest teraz tak wielka jak
    kiedys. A roznice rzedu dziesiatych czesci sekundy tez malo komu
    robia roznice. Zamiast wymieniac sprzet zawsze mozna wybrac lepsza
    przegladarke albo ja w nieznacznym stopniu dopasowac. Slowem, to
    nie powod dla wiekszosci przykladowych Polakow, zeby co dwa lata
    wydawac conajmniej 2k na nowy komputer kiedy stary przeciez sie
    nie popsul.

    --

    memento lorem ipsum

  • 25. Data: 2012-11-11 13:03:32
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 31.10.2012 10:27, elmer radi radisson pisze:
    > Bateria to nie matryca, i wymienic mozna w chwile, to zwyczajny
    > material eksploatacyjny. Nie trzeba kupowac nowego laptopa.

    Życzę powodzenia.

    Po 2-3 latach nie kupisz już oryginalnej baterii, a zamien-
    niki zazwyczaj po roku nie nadają się już do niczego. Co to
    za komfort pracy, jeżeli co roku muszę wydawać powiedzmy
    200 zł za baterię? I gdzie tu ekologia, skoro bardziej w tym
    momencie opłaca się kupić nowy, lżejszy, szybszy komputer z
    gwarancją i dobrą baterią, która ma szansę przetrwać 3-4 lata?

    Szczerze mówiąc wymiana matrycy jest często prostsza i bar-
    dziej skuteczna od kupna nowej baterii :)

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 26. Data: 2012-11-11 13:40:50
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 11 listopada 2012 (13:03:32) napisano:

    > Życzę powodzenia.

    > Po 2-3 latach nie kupisz już oryginalnej baterii,

    Bzdura.

    > a zamienniki zazwyczaj po roku nie nadają się już do niczego.

    Zgodzę się, że jakość zamienników jest różna, i zazwyczaj znacznie
    niższa, niż oryginałów, ale nie uważam, żeby to dyskwalifikowało je z
    użycia.

    > Co to za komfort pracy, jeżeli co roku muszę wydawać powiedzmy
    > 200 zł za baterię?

    Co to za komfort jazdy, skoro w samochodzie muszę co roku wydać
    XXXzł za olej, XXX za przegląd, XXX za opony i XXX za klocki
    hamulcowe? :>

    > I gdzie tu ekologia, skoro bardziej w tym
    > momencie opłaca się kupić nowy, lżejszy, szybszy komputer z
    > gwarancją i dobrą baterią, która ma szansę przetrwać 3-4 lata?

    Nowa bateria, to w zależności od laptopa 150-300zł. Nowy, sensowny
    laptop, który nie rozpadnie się (mechanicznie) przez 3-4 lata to
    mniej-więcej 10x tyle. Masz dziwną definicję opłacalności.

    > Szczerze mówiąc wymiana matrycy jest często prostsza i bar-
    > dziej skuteczna od kupna nowej baterii :)

    ????

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 27. Data: 2012-11-11 17:44:00
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.10.2012 14:57, $heikh el $hah pisze:
    > Tak. A najlepiej to włączyć i nie ruszać. Może by pociągnął 5h?!

    Popadasz w ekstremistyczną ascezę? A może nie potrafisz zro-
    zumieć, że czasem lepiej zrezygnować z czegoś dla wyraźnego
    zysku, zamiast katować się dla zasady, że ma być włączone
    wszystko co jest ze wszystkimi bajerami?

    > Włączone Wi-Fi to dziś praktycznie konieczność. A do tego sporo softu. Czasami
    nawet głośniki. Tak że nie ma się co podniecać danymi producenta. Jak ktoś potrzebuje
    długo, to musi po prostu kupić
    > dodatkowy aku.

    Konieczność?!? Po co Ci cały czas łączność sieciowa? W czasie
    pisania jakiegoś artykułu, gdzie liczy się głównie Twoja wie-
    dza i zgromadzone *wcześniej* materiały, musisz co chwilę zer-
    kać do sieci? Musi Ci przeszkadzać poczta, komunikatory i aktu-
    alizacje oprogramowania?

    Wyłączenie WiFi, szczerze mówiąc, jest wręcz najlepszą rzeczą,
    jaką może zrobić ktoś, kto chce poważnie popracować na kompu-
    terze. Poza wyjątkami typu dokumentacja on-line (choć to też
    jest nieco chore obecnie, że w środowiskach programistycznych
    często nie ma porządnego helpa, a wszystko trzeba wyszukiwać
    "w chmurze").

    > Właśnie odłączyłem zasilacz. Laptop 15,4", 10-miesięczny, w trybie wysokiej
    wydajności: pozostało 2 godz. 47 min przy zużyciu energii ~15W.

    Słabo. Przez 2.5 godziny ledwie da się popracować, tym bar-
    dziej, że pewnie po obciążeniu zrobi się z tego 1.5 do 2.0
    godziny. Tyle miałem 10 lat temu na F-S Amilo A z Athlonem XP,
    niezbyt przecież energooszczędnym.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 28. Data: 2012-11-11 17:46:05
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.10.2012 15:04, $heikh el $hah pisze:

    > A możesz sprecyzować ten niski stan naładowania? I co znaczy "małe"? Z 30% do 60%?
    Nawet jeśli, to przecież przejście z zasilacza na baterię wymaga naładowania do
    ~100%.

    1) Niski poziom naładowania, tzn. *orientacyjnie* mniej niż
    3/4 pełnego ładunku.

    2) Małe doładowywanie, tzn. *orientacyjnie* o kilkadziesiąt
    procent pojemności.

    3) Dlaczego niby "przejście na baterię" wymaga naładowania
    do 100%? Ja często doładowuję komputer do 60%-70% i idę
    z nim na baterii pracować, bo wystarcza to na 1.5-2.5 go-
    dziny pracy bez problemu.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 29. Data: 2012-11-14 10:17:42
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.11.2012 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

> [...]
    > dza i zgromadzone *wcześniej* materiały, musisz co chwilę zer-
    > kać do sieci? Musi Ci przeszkadzać poczta, komunikatory i aktu-

    Nie każdy pisze artykuły. Ktoś może np. dłubać coś na serwerze
    via ssh chociażby...

    > Wyłączenie WiFi, szczerze mówiąc, jest wręcz najlepszą rzeczą,
    > jaką może zrobić ktoś, kto chce poważnie popracować na kompu-
    > terze. Poza wyjątkami typu dokumentacja on-line (choć to też

    ... ale jak rozumiem, nie jest to "poważna praca".

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.