  • 61. Data: 2012-05-30 10:33:04
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Tylko że to ciągle laptopy z matrycą 15" a człopiek szuka czegoś większego
    > więc pewnei coś koło 17"

    15'4" > 15"
    ;)

  • 62. Data: 2012-05-30 10:39:06
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek nabazgrał(a):

    > Można. Dlatego do rodzica należy dobór aktywności bezpiecznej dla
    > dziecka. Gra w piłkę na laptopie nie jest IMHO bezpieczną aktywnością.
    > Na stacjonarnym już prędzej :->

    To fakt, mój 4 latek jest zawiedzony tym że w Wawie nie ma parku linowego
    dla takich maluchów, tydzień temu już nie wiedziałem co mu powiedzieć jak
    nie mógł wejśc na liny bo miarka pokazała że jest jeszcze za mały :( ciekawe
    czemu nie robią tras właśnie dla maluchów kiedy mają tyle siły i zaprcia
    żeby trenować równowagę na takich trasach. Dodam że we Władysławowie jest
    trasa dla maluchów i dzieciaki bawią się przy tym wyśmienicie, jak widać
    Wawa to zapadła dziura :(

    > I pewnie dlatego próbowałeś mi PiSem dosunąć :->

    Podobno modne jest komuś powiedzieć że jest za pisem :)

  • 63. Data: 2012-05-30 10:40:39
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    JDX nabazgrał(a):

    > On 2012-05-30 10:23, Chris wrote:
    > [.....]
    > Nie, do tego wystarczy blaszak ponieważ jest tańszy a 95% z tych 95%
    > siedzi w biurze i nigdzie się nie rusza. Nie wspominając nawet o
    > kompletnych braku wygody użytkowania laptopa.

    Ceny laptow zmalały, nie każdy kosztuje 10tyś :)
    Co do wygody to pojęcie względne, mi wygodniej pracuje się na laptopie,
    tobie na stacjonarnym .. na trym skończmy bo każdy ma inne potrzeby :)

  • 64. Data: 2012-05-30 10:42:45
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek nabazgrał(a):

    > Widać nie wiesz, co to komfort, albo spędzasz przy komputerze mało czasu
    > (czego akurat zazdroszczę).

    ok 14h dziennie ... może to mało ....

    > Ty już jesteś stary i jak szybciej umrzesz to nie będziesz obciążał
    > systemu jakimiś zachciewajkami w postaci emerytury :-> Za to dziecko z
    > masą zwyrodnień będzie ten system obciążać kosztami leczenia, więc daj
    > żyć podatnikom i kup stacjonarny, albo jakiś all-in-one, jak miejsca nie
    > masz :->

    Młody to ja nie jestem :) o czym ty gadasz ?? taki sam komfort pracy jest na
    stacjonarnym i laptopie .. wystarczy zadbać o stanowisko pracy .. tak samo
    można nabawić się zwyrodnień na stacjonarnym jak i na laptopie ...

  • 65. Data: 2012-05-30 10:43:02
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Q nabazgrał(a):

    > 15'4" > 15"
    > ;)

    Tak wiem : )

  • 66. Data: 2012-05-30 11:01:37
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 30.05.2012 10:32, JDX pisze:
> [...]
    > siedzi w biurze i nigdzie się nie rusza. Nie wspominając nawet o
    > kompletnych braku wygody użytkowania laptopa.

    Samo użytkowanie - istotnie jest mniej wygodne.

    Ale szeroko pojęta obsługa stanowiska pracy (sprzątanie, ewentualne
    przeprowadzki itd...) - laptop bije stacjonarnego na głowę.

    Dość powiedzieć, że żeby moja żona mogła sobie siąść do komputera to
    gdyby to był stacjonarny, to albo musiałby być wspólny (więc spory o to
    kto ma ważniejszą sprawę w sieci), albo musielibyśmy skądś wykombinować
    miejsce żeby rozłożyć stacjonarny z całym jego kablowiskiem, klawiaturą
    i monitorem. Za które to kablowisko, klawiaturę i monitor bardzo chętnie
    by nasz 1.5 roczny synek sobie poszarpał kiedy nie widzimy.

    A tak, siądzie sobie przy stole, na kanapie, na łóżku, gdzie jej się
    żywnie podoba i sobie sprawdzi pocztę.

    Przy czym - laptopa możesz podłączyć przecież do zewn monitora,
    klawiatury i myszy. I masz wtedy stacjonarny z możliwością odłączenia i
    pójścia na kanapę.

    p. m.

  • 67. Data: 2012-05-30 11:06:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Przecież nic takiego nie napisałem :->

    > taki sam komfort pracy jest na
    > stacjonarnym i laptopie .. wystarczy zadbać o stanowisko pracy .. tak samo
    > można nabawić się zwyrodnień na stacjonarnym jak i na laptopie ...
    Racja - wystarczy stanowisko pracy. Jeśli laptopa postawisz na biurku,
    na właściwej wysokości podwyższeniu i podłączysz do niego klawiaturę i
    mysz, to uzyskasz mniej więcej komfort stacjonarnego z badziewnym
    monitorem. Tylko jak ktoś kupuje laptopa, to nie po to, żeby tworzyć do
    niego stanowisko pracy - czyli kończy się na kolanach, ewentualnie
    jakimś stoliku, przy którym w pozycji embrionalnej dziubie się coś na
    touchpadzie :->

    Maciek

  • 68. Data: 2012-05-30 11:10:01
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 10:39, Chris pisze:
> [...]
    > trasa dla maluchów i dzieciaki bawią się przy tym wyśmienicie, jak widać
    Widać nikt nie chce brać odpowiedzialności za wypadki małych dzieci. Weź
    go na pierwszego lepszego "pająka" i niech włazi pod Twoją kontrolą.
    Zacnej wysokości jest np. na placu zabaw na Kępie Potockiej

    > Podobno modne jest komuś powiedzieć że jest za pisem :)
    Nie wiem, nigdy nie nadążałem za wszelkimi modami :->

    Maciek

  • 69. Data: 2012-05-30 11:11:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-30 11:01, m pisze:
    > A tak, siądzie sobie przy stole, na kanapie, na łóżku, gdzie jej się
    > żywnie podoba i sobie sprawdzi pocztę.
    Ale to nie jest praca. Piszemy od dłuższym siedzeniu, czyli przy
    robocie, albo grze - sprawdzenie poczty się nie liczy :-P

    Maciek

  • 70. Data: 2012-05-30 11:34:26
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2012 10:19:13 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I ty, jako rodzic, powinieneś podjąć decyzję nie na podstawie tego,
    > czego dziecko się domaga, tylko co będzie dla dziecka najlepsze.

    Oczywiscie, ale w zyciu dokonujemy tysiecy decyzji i wyborow, a w relacji
    rodzice-dzieci ogromna czesc z nich wymaga dodatkowo uporania sie z
    problemem rozbieznosci miedzy tym, co bedzie zdaniem rodzica najlepsze, a
    tym, co bedzie najlepsze zdaniem dziecka.. :) To sa naprawde powszechne,
    codzienne sytacje, wiec uogolnianie, ze "bezstresowo" wychowuje, na
    podstawie jednej i w sumie drobnej kwestii, jaka jest wybor komputera, jest
    zwyczajnie wkurzajace.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał