  • 21. Data: 2012-05-29 22:24:25
    Temat: Re: Laptop dla dziecka
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
    > Bo chce laptopa i koniec.
    Jak chce i koniec to już nic nie da się poradzić. Nie pozostaje Ci nic
    innego jak kupić. Strach pomyśleć co będzie jak na tym laptopie otworzy
    jakąś stronę z "nastolatkami". No będzie chciał i koniec :->

    Maciek

  • 22. Data: 2012-05-29 22:29:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-29 15:11, Maciek pisze:
    > Bo chce laptopa i koniec.
    A teraz poważnie: chce laptopa, bo będzie z nim gdzieś ganiał, czy może
    po prostu kolega dostał na komunię, więc i on musi? Pytam, bo używanie
    laptopa zamiast komputera stacjonarnego przez dziecko to jakaś paranoja.
    Poczytaj o ergonomii i schorzeniach, których można sobie sporo zafundować.

    Maciek

  • 23. Data: 2012-05-29 23:42:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-05-29 22:29, Użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > Poczytaj o ergonomii i schorzeniach, których można sobie sporo zafundować.

    9 letnie dziecko będzie z laptopem 17 calowym ganiać ?
    Do ganiania jakiś nowszy nettop z 11 calowym ekranem.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2012-05-30 00:07:01
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?
    > Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadaja
    > przez
    > za maly ekran.
    >
    > Wymagania: ekran wiekszy niz 15 cali, w miare trwala klawiatura i osprzet.
    >
    > Ma sluzyc do gier (ale nic wymagajacego graficznie), nauki, filmow, tak ze
    > pierdylion rdzeni jest raczej zbedny.
    >
    > Ograniczenia - cena. Idealnie bylo sie zmiescic w 1500 zl.

    Pomyśl o konsekwencjach.
    W tym wieku dzieciak ma się rozwijać motorycznie - biegać za piłką,
    włazić na drzewa, no i oczywiście: uczyć się.

    Komputer spowoduje gigantyczne problemy wychowawcze, gdyż
    nie da się odciągnąć młodego od kompa bez narażenia się na pobicie lub
    zelżenie słowne, w skrajnie w Anglii 15 latek zabił matkę, bo nie pozwalała
    mu
    grać cały dzień w jego ulubione gry.

    Znam takiego 12 latka - szczypior ze skoliozą. Za to po stronach porno
    śmiga.
    Znam 13 latka - misiek nie wykazujący innych zainteresowań, niż głupie gry.

    Filmy i nauka to przykrywka, wierz mi.
    Moje dzieci na szczęście młode lata spędziły w erze niekomputerowej.
    Ale i tak jako 15 latki zaraziły się bakcylem. Studiów nie skończyły.
    Za to potrafią 8 i więcej godzin zdobywać z kolegami jakiś "poziom".

    Nie powtarzaj moich błędów.
    Feromon

    PS. Każdy laptop p 2 latach jest już stary.

  • 25. Data: 2012-05-30 06:31:54
    Od: Artur Frydel <s...@m...nie>

    Day Tue, 29 May 2012 22:24:25 +0200, Maciek wrote:

    > Jak chce i koniec to już nic nie da się poradzić. Nie pozostaje Ci nic
    > innego jak kupić. Strach pomyśleć co będzie jak na tym laptopie otworzy
    > jakąś stronę z "nastolatkami". No będzie chciał i koniec :->

    Dobrze że mu się najnowszego BMW nie zachciało.
    Kupowanie laptopa dla dziecka w tej cenie (1500zl) to IMO proszenie się o
    kłopoty. Pewnym rozwiązaniem mogłoby być kupno poleasingowego trwałego
    Thinkpada lub innego Della, ale pewno to rozwiązanie Cię nie zadowoli.

    --
    bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
    Experience is a wonderful thing. It enables you to recognize

  • 26. Data: 2012-05-30 06:46:58
    Od: Michal <u...@i...pl>

    On 2012.05.29 22:21, BQB wrote:

    > Doradzcie - jakiego laptopa wybrac dla 9-letniego dziecka?
    > Stacjonarny niestety nie moze byc, musi byc laptop. Netbooki odpadają
    > przez za maly ekran.

    9 letnie dziecko i laptop? Znajoma kupiła dziecku, mówiłem, że to bez
    sensu, że lepiej stacjonarny, ale nie, uparła się. Kupiła sama za niemal
    5k. Po 3 miesiącach dziecko wylało cocacolę na laptopa. Dziecko się
    wystraszyło, zamknęło laptopa i odłożyło na półkę, po 3 dniach się
    zorientowała, że dziecko komputera nie używa. Rozbierałem go, sprawna z
    tego została karta wifi i ekran. Reszta zeżarta. Raty dalej spłaca, a w
    stacjonarnym by klawiaturę wymieniła za ~30zł i by było wszystko OK.

    Też tak uważam. Jak z jakiegoś względu (poza "szpanem" przy równie
    dorosłych kolegach trudno mi sobie wyobrazić zastosowania tej mobilności
    - do pracy czy na studia ten 9latek będzie laptopa woził?)
    ma być to urządzenie mobilne to niech będzie prawdziwie mobilne dla
    9-latka: mały nettop albo tablet. To ostatnie ma też takie plusy, że
    poza graniem w różne casuale typu Angry Birds itp. za bardzo się nie
    nadaje, a jak będzie chciał oglądać filmy "przyrodnicze" to zrobi to na
    dowolnym urządzeniu. Przy okazji mniej będzie szkoda jak po paru
    miesiącach takie małe coś zmieni się w złom komputerowy, niż laptop
    >15,6" nadający się do grania (albo to będzie coś mocno używanego albo
    cenę trzeba podnieść do 2,5-3,5 kzł). A że nie gry nie będą wymagające -
    na POCZĄTKU każdy tak mówi.

    > Następny komputer kupuje stacjonarny. A dziecko chce laptopa, "bo to
    > trendy jest"

    Dziwisz się. Marketing robi swoje, a dzieciom miesza w głowach z dużo
    większą siłą (IMHO m.in. z tego powodu uważam bloki reklamowe w czasie
    programów dla dzieci za niedopuszczalne). Zresztą ostatnio słyszałem, że
    laptopy w tym sezonie komunijnym już nie są tak "trendy" bo przecież w
    każdym domu już praktycznie są. Teraz komuniści chcą tablety, najlepiej
    takie za 3+ kzł, bo to dodatkowe 10 punktów do prestiżu w hordzie.

    BTW:
    Nie tak dawno czytałem "dzieło" marketingu Samsung Polska - już po tym
    jak wycofali się z produkcji HDD mechanicznych do desktopów. I z tego
    "raportu" wynikała teza, że sprzętu stacjonarnego używają w PL ludzie o
    wykształceniu podstawowym lub niepełnym średnim, mieszkający na wsi,
    rolnicy, robotnicy niewykwalifikowani i bezrobotni. A laptopów ludzie o
    wykształceniu wyższym (czy jest to "prywatna szkoła tego i owego", filia
    w... raport już nie podawał :>) mieszkańcy miast >500. tys.
    Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2
    mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie
    mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy
    Twarzoksiążce, albo do koloru kanapy ten stacjonarny sprzęt nie pasuje.
    Jak rzeczywiście sprawa wygląda większość z nas wie - mimo że *.pecet
    kiedyś był zbieraniną z całego PL usenetu w dzisiejszych czasach manii
    pisania po forach nawet tu została w większości garstka profesjonalistów
    i geeków, którzy jak teraz rozejrzą się dookoła po sprzęcie na którym
    lub przy którym pracują stoi pewnie kilka pecetów, serwer, ze 2 laptopy,
    2-3 smartfony i tablet. Gdyby laptopy mogłyby to wszystko wygodnie
    zastąpić (i to jeszcze w rozsądnej cenie) pozostałe urządzenia nie
    miałyby racji bytu.

    --
    /MB

  • 27. Data: 2012-05-30 06:54:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .net...
    Dnia Tue, 29 May 2012 14:48:27 +0200, Einstein napisał(a):
    > Bo chce laptopa i koniec. A od wyglad i dbalosc o sprzet sie nie martw, to
    > juz nie twoj problem.

    Zacznij wychowywać dziecko, a nie dajesz się szantażować...

  • 28. Data: 2012-05-30 08:32:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Maj, 00:07, "Feromon" <f...@w...pl> wrote:
    > Nie powtarzaj moich błędów.
    > Feromon

    Ano właśnie, jest jakaś strategia na obecne czasy odnośnie dzieci i
    kompów? Moja trzoda ma obecnie 3 i 4 lata, pytanie jak to rozegrać
    żeby nie zrobić z nich technicznych analfabetów, ale żeby też nie
    wpadły w nałóg? Wiem że mam jeszcze czas ale ten czas się szybko
    skończy :>

    L.

  • 29. Data: 2012-05-30 08:39:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 30 Maj, 06:46, Michal <u...@i...pl> wrote:
    > Albo moda, albo te całe "targetowe" Lejdis od Samsunga w 40-50m2
    > mieszkaniu na Białołęce z kredytem hipotecznym na następne 30 lat nie
    > mają gdzie zmieścić stacjonarnego sprzętu by łazić po Pudelku czy

    Ja bym nie uogólniał, też od zawsze byłem zatwardziałym zwolennikiem
    blaszaka, na podniecających się laptopami patrzyłem z lekką pogardą,
    zwłaszcza kiedy koleżanka dostała od ojca sprzęt za 15 tysięcy, który
    osiągi miał takie sobie. Ale po paru latach sam się przesiadłem,
    blaszak został w pracy a w domu z uwagi na dzieci, sprzątanie i brak
    miejsca ja i kobita mamy laptopy. Pewnie kiedyś sobie złożę jakiegoś
    złoma, póki co nie ma na to szans ;)

    L.

  • 30. Data: 2012-05-30 08:51:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 May 2012 06:31:54 +0200, Artur Frydel napisał(a):

    > Dobrze że mu się najnowszego BMW nie zachciało.

    Odpisze zbiorczo:

    Wzrusza mnie powszechna troska o oczy i kregoslup mojego dziecka, ale
    umowmy sie, ze pilnowanie postawy przed ekranem to juz moja dzialka.

    Wszyscy jestescie bardzo madrzy, ale zaloze sie, ze wiekszosc nie ma
    dzieci. Dla 9-letniego smarka komputer jest po czesci zabawka i musi byc,
    uwaga, trudne slowo, FAJNY :) Tak to juz z dzieciakami jest.

    Zreszta z doroslymi nie inaczej, tylko sie nie przyznaja - czytacie grupe,
    to widzicie, ze czesto wywala sie dobrego blaszaka tylko po to, zeby kupic
    szybszego, badziej bajeranckiego, zracego 2x wiecej pradu, z kompletnie
    zbednym nadmiarem mocy. Za to ze szpanerskim chlodzeniem na cieklym azocie
    :P

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał