  • 1. Data: 2011-04-06 20:05:36
    Temat: Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
    Od: zg <z...@v...pl>

    Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak
    "zamiennik" komputera stacjonarnego.

    Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka,
    gdy go nie uzywam?

    --
    zg

  • 2. Data: 2011-04-06 20:23:17
    Temat: Re: Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2011-04-06 22:05, zg pisze:
    > Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak
    > "zamiennik" komputera stacjonarnego.
    >
    > Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z
    > gniazdka, gdy go nie uzywam?

    Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3
    miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania.
    Dotyczy to też sytuacji, gdy aku jest w laptopie cały czas. Pamiętaj
    też, że robi ona za ups.
    S.

  • 3. Data: 2011-04-06 20:30:29
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.04.2011 22:05, zg pisze:
> [...]
    komputera stacjonarnego.
    > Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka, gdy go nie

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-04-06 20:40:14
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 06/04/2011 21:23, Skylla wrote:

> [...]
    > miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania.
    > Dotyczy to też sytuacji, gdy aku jest w laptopie cały czas. Pamiętaj

    A jesli mi nie chodzi o zywotnosc baterii? Czy bedzie OK, jesli bede
    tylko odlaczal laptop od zasilania na czas gdy go nie uzywam?

    --
    zg

  • 5. Data: 2011-04-06 21:14:11
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 06/04/2011 21:40, zg wrote:

    > A jesli mi nie chodzi o zywotnosc baterii? Czy bedzie OK, jesli bede
    > tylko odlaczal laptop od zasilania na czas gdy go nie uzywam?

    Przed burzą możesz odłączać - a tak to niech cały czas będzie
    podłączony. Zasilacz taki będzie minimalnie cały czas sobie pobierał
    prąd (znikome ilości). Jak bardzo Ci zależy, możesz wyciągać wtyczkę
    z gniazdka (tego w ścianie, nie z laptopa).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-04-06 22:07:19
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 06/04/2011 21:30, Radosław Sokół wrote:

    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Popdsumowujac - najlepiej nie odlaczac zasilania sieciowego, a poniewaz
    baterii wyjmowac nie chce (bo spelnia funkcje UPS) najlepiej co 2-3
    miesiace rozladowywac ja do ok. 20%, a potem ladowac do pelna.

    Dodam jeszcze, ze caly czas wyswietla mi sie komunikat "plugged in, not
    charging - 77% available". Czy to wlasciwe zachowanie laptopa?

    --
    zg

  • 7. Data: 2011-04-07 03:01:34
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:07:19 +0100, zg napisał(a):

> [...]
    >
    > Dodam jeszcze, ze caly czas wyswietla mi sie komunikat "plugged in, not
    > charging - 77% available". Czy to wlasciwe zachowanie laptopa?

    Te 80%, to ograniczenie programowe, ktore laduje wlasnie do tej wartosci,
    aby wydluzyc zywotnosc.

  • 8. Data: 2011-04-07 08:51:31
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Moj laptop jest caly czas podlaczony do gniazdka, traktuje go jak
    > "zamiennik" komputera stacjonarnego.

    wlacz w biosie (czy gdzie tam) "oszczedzanie baterii" -
    - wtedy bateria bedzie ladowana do max 80% (czy jakos tak)
    i dzieki temu jej pojemnosc bedzie "wolniej malec"

    > Czy powinienem wyjac z niego baterie, czy wylaczac go tylko z gniazdka,
    > gdy go nie uzywam?

    komu dzisiaj by sie chcialo baterie wyciagac? :)

  • 9. Data: 2011-04-07 08:53:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jesli ci zależy na żywwotności baterii, możesz ją wyjąć, choć co 2-3
    > miesiące trzebaby ją poużywać kilka cykli naładowania/rozładowania.

    ale najlepiej jak to NIE beda cykle:
    - ladowanie do 100%
    - rozladowanie do 0%

  • 10. Data: 2011-04-07 12:41:33
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Prąd jak prąd, ale zasilacze PISZCZĄ.
    Kto nie wierzy, niech przyłoży ucho do chodzącego "na luzie" zasilacza od laptopa.

    -----