  • 11. Data: 2011-04-07 12:42:32
    Temat: Re: Laptop caly czas podlaczony do gniazdka
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Jesli masz podrózna, to sie chce ;-)

    -----

  • 12. Data: 2011-04-07 18:49:56
    Od: zg <z...@v...pl>

    On 07/04/2011 13:41, ąćęłńóśźż wrote:
    > Prąd jak prąd, ale zasilacze PISZCZĄ.
    > Kto nie wierzy, niech przyłoży ucho do chodzącego "na luzie" zasilacza od laptopa.
    >

    > -----

    Moj nie piszczy, albo moze mam slaby sluch. Co by sie dzialo, gdybym
    odlaczal laptopa od zasilania, gdy go nie uzywam? Rozumiem, ze lepiej
    pozostawic go caly czas podlaczony do pradu?

    --
    zg

  • 13. Data: 2011-04-08 08:52:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.04.2011 00:07, zg pisze:
    > Popdsumowujac - najlepiej nie odlaczac zasilania sieciowego, a poniewaz baterii
    wyjmowac nie chce (bo spelnia funkcje UPS) najlepiej co 2-3 miesiace rozladowywac ja
    do ok. 20%, a potem ladowac do pelna.

    Nie. Nie wiem, skąd wziąłeś takie wnioski. Podsumowujesz
    chyba to, co chciałbyś usłyszeć.

    Należy odłączać zasilanie sieciowe jak komputer nie pracuje i
    należy wyjmować baterię, jeżeli przez dłuższy czas nie zamie-
    rzamy z niej korzystać. Bateria nie powinna "spełniać funkcji
    UPSa" -- jest na to *za droga*. Poza tym czasy się zmieniły,
    nie pamiętam kiedy ostatnio nie miałem zasilania z winy dys-
    trybutora.

    > Dodam jeszcze, ze caly czas wyswietla mi sie komunikat "plugged in, not charging -
    77% available". Czy to wlasciwe zachowanie laptopa?

    Tak, komputer w pewnym zakresie broni Cię przed zarżnięciem
    baterii nie ładując jej w sytuacji, gdy jest prawie w pełni
    naładowana.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 14. Data: 2011-04-08 10:28:28
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 08/04/2011 09:52, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > UPSa" -- jest na to *za droga*. Poza tym czasy się zmieniły,
    > nie pamiętam kiedy ostatnio nie miałem zasilania z winy dys-

    Bateria jest zazwyczaj tańsza od UPSa i o wiele poręczniejsza, UPS nie
    zabezpieczy przed dzieciakiem wyciągającym przypadkeim wtyczkę zasilacza
    podczas pracy - bateria tak.

    Kamil

  • 15. Data: 2011-04-08 12:36:44
    Od: zg <z...@v...pl>

    > Nie. Nie wiem, skąd wziąłeś takie wnioski. Podsumowujesz
    > chyba to, co chciałbyś usłyszeć.

    Cytat ze strony, ktora podales w linku wczesniej:

    "Nigdy też nie odłączaj zasilania sieciowego od komputera: brak
    zasilania (na przykład w nocy) może spowodować doładowywanie baterii po
    ponownym jego podłączeniu, a to niepotrzebnie zużyje baterię"

    No to jak to w koncu jest?

    --
    zg

  • 16. Data: 2011-04-09 09:25:10
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 08 Apr 2011 11:28:28 +0100, Kamil napisał(a):

    > Bateria jest zazwyczaj tańsza od UPSa

    Bzdura.

    --
    Yakhub

  • 17. Data: 2011-04-11 07:48:51
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura.

    Gdybyś opanował nerwy i oprócz nicnieznaczącego,
    ulubionego przez niektórych, słowa, podparł swoje
    emocjonalnie nieuzasadnione stanowisko - jakimiś,
    choćby byle jakimi, argumentami - świat byłby Ci wdzięczny.

    Ja widzę (najtańszy ups) Evera za 240 zł i bateria do mojego HP 7300 - 149

    (że nie jest to oryginalna nie jest żadnym argumentem)

    Opanuj nerwy, i żeby nie wyszło, że może piszesz głupoty
    podawaj w tym samym poście, swoje argumenty.

    Artur(m)

  • 18. Data: 2011-04-11 10:33:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radosław Sokół napisa?(a):

> [...]
    > należy wyjmować baterię, jeżeli przez dłuższy czas nie zamie-
    > rzamy z niej korzystać. Bateria nie powinna "spełniać funkcji

    Hmm... IMO tory zasilania w laptopach projektowane są przy założeniu, że
    bateria jest integralną cześcią całego systemu. Upraszczając można
    powiedzieć, że elektronika uczy się charakterystyki tej konkretnej
    baterii z którą wpółpracuje i na tej podstawie stara się przewidzieć
    stopień sprawności ogniw. Wyjmowanie baterii i praca bez niej powoduje
    rozprogramowanie się tego systemu. Może to doprowadzić do tego, że
    laptop będzie sygnalizował spadek pojemności baterii mimo tego, że
    ogniwa będą całkowicie sprawne. Po za tym obudowa baterii jest elementem
    usztywniającym konstrukcję całej obudowy laptopa. Jej brak może
    zwiększyć naprężenia całej obudowy, które mogą przenieść się na płytę
    główną powodując jej mechaniczne uszkodzenia. Dlatego nie należy
    wyjmować baterii z laptopów i pracować bez niej.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"