  • 1. Data: 2009-02-03 00:38:08
    Temat: Laptop. Problem z ekranem - cos sie uszkodzilo...
    Od: Unknown <pawel_sm@w_Wytnij_to_p.p_wytnij_to_l>

    Witam

    Laptop byl sprawny. Po rozebraniu i zlozeniu przestal wyswietlac
    obraz.. Wyglada to tak:
    http://gamma.mini.pw.edu.pl/~owerkop/ekran_m.jpg (duze foto:
    http://gamma.mini.pw.edu.pl/~owerkop/ekran.jpg )

    Pozatym komputer normalnie dziala.

    Niestety ma wyjscie tylko DVI. Monitor podlaczony do DVI nie widzi
    sygnalu. (moze trzeba to DVI jakos aktywowac?)

    Jestem (a wlasciwie bylem do czasu sprawdzenia tego wyjscia DVI)
    przekonany ze uszkodzila sie "tasiemka do LCD" konkretnie mam wrazenie ze
    jeden kabelek (przy gniezdzie do plyty glownej) sie wyrwal tak jakby
    troche, ale nie jestem pewien.

    Moze ktos potrafi stwierdzic tak na oko co moze byc nie tak?

    Biore pod uwage tasiemke lcd, ogolny pad LCD, uszkodzenie karty
    graficznej. Przy czym nie wyobrazam sobie jak ta karta mialaby sie tak
    zupelnie zepsuc :|

    Jesli to tasiemka to moze ktos poleci miejsce gdzie jest duzy wybor
    takowych zeby moc cos dobrac... Laptop Fujitsu-Siemens, matryca Sharp
    (dokladniejszych danych nie mam w tej chwili)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-03 05:49:33
    Temat: Re: Laptop. Problem z ekranem - cos sie uszkodzilo...
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Unknown wrote:
> [...]
    > przekonany ze uszkodzila sie "tasiemka do LCD" konkretnie mam wrazenie
    > ze jeden kabelek (przy gniezdzie do plyty glownej) sie wyrwal tak jakby

    Wyrwal z gniazda czy pekla sama tasma? Moze da sie to naprawic? Zlutowac
    lub uzupelnic klejem przewodzacym. Tasiemke pewnie kupisz, ale cena moze
    byc wysoka.

    DVI oczywiscie musisz aktywowac, zapewne wystarczy jakas prosta kombinacja
    klawiszy (Fn i...). Poza tym jesli masz DVI-I, to leci tam tez sygnal VGA.

    k,

  • 3. Data: 2009-02-03 11:50:08
    Od: Unknown <pawel_sm@w_Wytnij_to_p.p_wytnij_to_l>

    > Wyrwal z gniazda czy pekla sama tasma?
    Przy rozkrecaniu byl troche naciagniety kabelek. Bo ta "tasma" to tak
    naprawde splot kabelkow owinietych w izolacje (akurat to jest ekranowanie)
    zakonczonych wtyczka - i to wlasnie przy niej moglo sie cos stac.

    >Moze da sie to naprawic? Zlutowac
    > lub uzupelnic klejem przewodzacym. Tasiemke pewnie kupisz, ale cena moze
    > byc wysoka.

    Te kabelki sa zbyt male, nawet trudno stwierdzic czy ktorys sie odlaczyl.

    > DVI oczywiscie musisz aktywowac, zapewne wystarczy jakas prosta
    > kombinacja klawiszy (Fn i...). Poza tym jesli masz DVI-I, to leci tam
    > tez sygnal VGA.

    Wlasnie najbardziej sie obawiam ze to dziala dopiero pod windowsem, bo
    nawet regulacja jasnosci ekranu (wczesniej) nie dzialala bez systemu.
    Niestety ktos zainstalowal tam nowego windowsa bez zadnych sterownikow do
    tego laptopa. :/

  • 4. Data: 2009-02-03 18:34:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Unknown wrote:

    > Te kabelki sa zbyt male, nawet trudno stwierdzic czy ktorys sie
    > odlaczyl.

    Zdaje sie, ze kazdy taki kabelek to przewod koncentryczny, czyli dwa
    kable - sygnalowy i masa (na zewnatrz). Multimetrem mozna sprawdzic, czy
    jest sprawny (zmudna robota), wtedy ew. naprawic (oczywiscie nie jest to
    zadanie dla kazdego). Ruszanie wtyczkami nic nie daje...?

    k,

  • 5. Data: 2009-02-03 20:36:46
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jesli to tasiemka to moze ktos poleci miejsce gdzie jest duzy wybor
    > takowych zeby moc cos dobrac... Laptop Fujitsu-Siemens, matryca Sharp
    > (dokladniejszych danych nie mam w tej chwili)

    Wersja optymistyczna: tasiemka, zwykle wiele drucikow z plyty do LCD.
    Mogla sie wysunac z plyty lub plytki na matrycy. Wersja pesymistyczna:
    odspojenie tasmy przewodzacej z matrycy do elektroniki nia sterujacej.
    Lesli pomacasz u gory matrycy, to jest szansa, ze "zaskoczy". U mnie przy
    podobnych objawach jest to jakies mikropekniecie na plytce sterujacej LCD
    - jak sie odpowiednio naciska, to dziala;-)
    Generalnie do wychwycenia metoda Macayeva.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa