  • 31. Data: 2015-04-01 00:38:01
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:26:36 +0200, Netx napisał(a):

    > Liczyłem na kilka klatek na sekundę więcej w FarCry3, a jadę na
    > wbudowanej w procesor grafice która też jest nieco szybsza w i7-3540m

    Skoro grasz, to trochę odbiegasz od tego profilu do którego bym
    adresował swoje rady dot. SSD. Ale jeśli nie pracowałeś na desktopie czy
    lapku z SSD to poszukaj kogoś kto go ma i pobaw się chwilę tym kompem.
    Będziesz miał jasność czy tego chcesz bo rzecz jasna SSD nie jest
    panaceum na wszystko. Ja sobie go cenię i jak siądę teraz do kompa z
    talerzem to nieco mnie wg... :) Ale ja nie grywam.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 32. Data: 2015-04-01 08:17:15
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 20:34, Poldek pisze:

    > Tak, dużo drożej SSD niż SSHD.
    > Sprawdziłem aktualne ceny i
    > SSD 500 GB = 948 zł
    > SSHD 500 GB = 279 zł

    Ale ty piszesz o dysku który ma cache SSD a nie porządnej hybrydzie,
    taki dysk to już 1000zł za 120SSD+1TB

    > Problemy np. takie, że nie z każdym starym laptopem SSD działa jak
    > należy.

    Podaj niby jaki a nie opierasz się na mitach.

    > SSHD jest dla systemu zwykłym dyskiem i nie istnieją przy nim
    > zagadnienia w rodzaju TRIM, przestawiania czegoś w BIOSie.

    Bo to o czym piszesz to zwykły dysk z większym cache. Są dyski SSD+HDD w
    jednym.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 33. Data: 2015-04-01 08:20:13
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 16:29, RadoslawF pisze:

    > To ja poproszę ten tańszy dysk SSD w cenie nie większej od SSHD.
    > Dysk ma mieć 1TB. :-)

    Masz rację ale:
    SSHD 1TB to ok 1000zł, niestety 1TB SSD w tej cenie nie będzie ale do
    laptopa 512MB w cenie 750zł wystarczy, to nie stacjonarka gdzie ma się
    magazyn filmów(backup) :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 34. Data: 2015-04-01 10:23:14
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Rzeczywiście, można się zamartwić na śmierć widząc coś takiego :)

    Wiemy, wiemy, ty jesteś twardziel i takie komunikaty dla ciebie to tylko
    adrenalina do dalszej walki....

  • 35. Data: 2015-04-01 10:24:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

> [...]
    >
    > Podaj niby jaki a nie opierasz się na mitach.

    > Bo to o czym piszesz to zwykły dysk z większym cache. Są dyski SSD+HDD w

    Ja piszę o dysku SSHD
    https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=dysk+sshd+jak+dz
    ia%C5%82a

  • 36. Data: 2015-04-01 10:37:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 08:20, Chris pisze:

    > Masz rację ale:

    Więc na przyszłość nie kłam i nikt nie będzie zwracał ci uwagi.

    > SSHD 1TB to ok 1000zł, niestety 1TB SSD w tej cenie nie będzie ale do
    > laptopa 512MB w cenie 750zł wystarczy, to nie stacjonarka gdzie ma się
    > magazyn filmów(backup) :)

    Niedawno pomagałem wybrać lapka koledze, pojemność dysku wybrał sobie
    sam. Czyli wygrało SSHD 1TB. A człowiek ma stacjonarny z dyskiem 2TB
    w domu. Na koniec nie wiem skąd cena tysiąca złotych za 1TB SSHD ?
    Pierwszy jaki znalazłem przez google kosztował 359zł.
    http://www.redcoon.pl/B452589-Seagate-Laptop-SSHD-1T
    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo
    Na allegro ceny są od 250 do 405zł.
    Znowu ceny dysków SSD też są jakby wyższe od tej którą podawałeś.
    Dyski 500GB kosztują od 720 do 920zł.

    Wyjaśnisz dlaczego tak często mijasz się z prawdą ?
    Bo wedle tego co znalazłem w sieci mamy dysk SSHD 1TB za 360zł
    kontra dysk SSD 1TB za 1247zł. Jak dla mnie to nie ma porównania
    z powodu kolosalnej różnicy cen.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2015-04-01 10:40:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-01 o 08:17, Chris pisze:

> [...]
    >
    > Podaj niby jaki a nie opierasz się na mitach.

    > Bo to o czym piszesz to zwykły dysk z większym cache. Są dyski SSD+HDD w

    Mylisz pojęcia. Masz niżej przykład taniego dysku SSHD:

  • 38. Data: 2015-04-01 10:49:09
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości

    > w moich laptopach od ponad 6 lat jedynym ruchomym elementem jest
    > wentylator - a i to nie we wszystkich (ciach)

    Zapomniałeś o pokrywie/ekranie, chyba że zostały unieruchomione.
    A klawiaturę zapewne masz dotykową.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 39. Data: 2015-04-01 11:28:38
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 10:37, RadoslawF pisze:

    > Więc na przyszłość nie kłam i nikt nie będzie zwracał ci uwagi.

    Sam nie kłam i nie wprowadzaj w błąd innych chyba że ufasz tylko marketing.

    > Niedawno pomagałem wybrać lapka koledze, pojemność dysku wybrał sobie
    > sam. Czyli wygrało SSHD 1TB. A człowiek ma stacjonarny z dyskiem 2TB

    No i?

    > w domu. Na koniec nie wiem skąd cena tysiąca złotych za 1TB SSHD ?

    Bo tyle kosztuje.

    > Pierwszy jaki znalazłem przez google kosztował 359zł.
    > http://www.redcoon.pl/B452589-Seagate-Laptop-SSHD-1T
    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

    Zajebiście duży ten SSD :):):):)
    pamięć NAND MLC 8 GB

    nawet systemu nie da się zainstalować, te NIBY SSHD to zwykłe HDD z
    większym CACHE.

    > Na allegro ceny są od 250 do 405zł.
    > Znowu ceny dysków SSD też są jakby wyższe od tej którą podawałeś.
    > Dyski 500GB kosztują od 720 do 920zł.

    No i ?

    > Wyjaśnisz dlaczego tak często mijasz się z prawdą ?
    > Bo wedle tego co znalazłem w sieci mamy dysk SSHD 1TB za 360zł
    > kontra dysk SSD 1TB za 1247zł. Jak dla mnie to nie ma porównania
    > z powodu kolosalnej różnicy cen.

    Jedyny dysk SSHD produkuje WD i jest to SSD 120GB + 1TB HDD a ten
    kosztuje ok 1000zł

    SSHD WD BLACK 120GB SSD+1TB HDD 2,5" WD1001X06XDTL
    http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=1190

    Więc jak nie masz o czymś pojęcia to zamilcz i nie kompromituj się więcej.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 40. Data: 2015-04-01 11:30:10
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 10:40, RadoslawF pisze:

    > Mylisz pojęcia. Masz niżej przykład taniego dysku SSHD:
    > http://www.redcoon.pl/B452589-Seagate-Laptop-SSHD-1T
    B_HDD-notebookowe-do-25?refId=ceneo

    To pokaż mi wydajność tego monstrum :)

    pamięć NAND MLC 8 GB