  • 21. Data: 2015-03-31 20:26:36
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Netx <n...@c...pl>

    > Jeśli masz możliwość użycia SSD razem z dyskiem mechanicznym to się nie
    > zastanawiaj ani chwili i olewaj szybszego procka

    Liczyłem na kilka klatek na sekundę więcej w FarCry3, a jadę na
    wbudowanej w procesor grafice która też jest nieco szybsza w i7-3540m

  • 22. Data: 2015-03-31 20:34:13
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Chris wrote:

    > Dużo drożej, jakie niby problemy ma SSD?

    Tak, dużo drożej SSD niż SSHD.
    Sprawdziłem aktualne ceny i
    SSD 500 GB = 948 zł
    SSHD 500 GB = 279 zł

    Problemy np. takie, że nie z każdym starym laptopem SSD działa jak
    należy. SSHD jest dla systemu zwykłym dyskiem i nie istnieją przy nim
    zagadnienia w rodzaju TRIM, przestawiania czegoś w BIOSie.

  • 23. Data: 2015-03-31 20:38:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Netx wrote:

> [...]
    > T530 mogę wmontować SSD w miejsce napędu DVD (musiałbym z niego
    > zrezygnować) albo w slot mSata bo akurat mam wolny (nie mam modemu 3g i
    > jest wolny slot). Prosiłbym o opinie czy zakup dysku mSata to dobry
    > pomysł - konkretnie rozważałbym:
    > Crucial M550 256GB mSATA Internal SSD - CT4819447
    > Crucial MX200 250GB mSATA 6Gb/s Internal SSD - CT6893768
    > Nie wiem czy oba są dostępne w Polsce i nie mam też doświadczenia z
    > dyskami mSata więc proszę ewentualnie o opinie.
    >
    > Pojemność potrzebuję "aż" 256GB, bo szybko zapełniam partycję systemową

    Po co wykonywać takie akrobacje, jeżeli w tego typu zastosowaniach do
    laptopa wymarzonym rozwiązaniem jest SSHD?

  • 24. Data: 2015-03-31 21:14:24
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Netx" <n...@c...pl> wrote in message
    Spodziewałbym się więc szybszego otwierania
    > aplikacji, otwierania dokumentów w aplikacjach np. Gimp, Excel, obliczeń VBA
    > np.Excel, działania "nauki" w Supermemo UX/Extreme English (tu mi akurat
    > b.wolno działało na poprzednim procesorze) itp. Ale już np. niektóre operacje
    > w programach graficznych mogą być szybsze na czterordzeniowym jeśli napisano
    > je "wielowątkowo".

    problem jest taki ze pomijasz otoczenie owego watku czyli system
    i inne programy - jezeli odpalisz system, dasz mu pomachac
    wszystkim czym trzeba i po kilku minutach odpalisz ow jednowatkowy
    program to owszem

    w rzeczywistosci jednak masz kilkadziesiat procesow, antywirusa,
    pare zadan w harmonogramie, wtedy kiedy program x cos robi
    uzywa sie przegladarki czy slucha muzyki wiec wszystkie rdzenie
    maja co robic

    problem ogolnie jest rozlegly bo w gre wchodzi tez oszczedzanie
    energi, thermal throttling itd. itp.

    --
    http://db.org.pl/

  • 25. Data: 2015-03-31 21:23:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
    > Po co wykonywać takie akrobacje, jeżeli w tego typu zastosowaniach do laptopa
    > wymarzonym rozwiązaniem jest SSHD?

    znacznie szybciej, wiekszy wybor, wieksza kontrola nad tym co
    i gdzie lezy, bezpieczniej

    w moich laptopach od ponad 6 lat jedynym ruchomym elementem jest
    wentylator - a i to nie we wszystkich - i zdecydowanie wole
    ssd niz talerze

    bede strzelal ze ew. poza peknietymi matrycami uszkodzenie
    dysku twardego to glowny problem z laptopami w dzisiejszych
    czasach

    --
    http://db.org.pl/

  • 26. Data: 2015-03-31 21:47:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    m4rkiz wrote:
> [...]
    >
    > bede strzelal ze ew. poza peknietymi matrycami uszkodzenie
    > dysku twardego to glowny problem z laptopami w dzisiejszych

    Za tą szybkość się słono płaci.
    Takiej szybkości - czyli tego, żeby wszystko było szybko - potrzebują
    owszem profi montażyści wideo, być może profesjonalni fotografowie,
    więcej mi nie przychodzi do głowy. Reszta nie zauważy różnicy w
    szybkości między drogim SSD i niedrogim SSHD. System i aplikacje
    uruchamiają się tak samo szybko, często używane rzeczy działają tak samo
    szybko. Co do uszkodzeń to SSD się też lubi się uszkadzać, tylko nie na
    skutek wstrząsów, ale na skutek wad konstrukcyjnych, "niedostosowania"
    systemu/sprzętu do współpracy z tego typu dyskami.
    Odrębna sprawa, że szczególnie w przypadku laptopów ekwilibrystyka z
    montowaniem dwóch dysków: drogiego i mało pojemnego SSD oraz tańszego -
    ale też kosztuje - talerzowca, to już wyjątkowe iście pod górkę.
    Policzmy: SSD 256 GB = 480 zł + talerzowy 500 GB = 200 zł, razem 680 zł
    za pojemność 750 GB i trzeba kombinować z kieszeniami na drugi dysk do
    laptopa. Taka kieszeń też potrafi sporo kosztować. Tymczasem za 390 zł
    dostajesz SSHD 1000 GB. Dlatego właśnie w laptopach SSHD szczególnie ma
    sens.

  • 27. Data: 2015-03-31 22:09:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Netx" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > aplikacjach np. Gimp, Excel, obliczeń VBA np.Excel, działania "nauki" w
    > Supermemo UX/Extreme English (tu mi akurat b.wolno działało na poprzednim

    To włącz jakiś menedżer zadań i patrz na użycie cpu podczas uruchamiania
    programu. Jak nieprzekracza 50% to zmiana cpu nic nie da (ogranicza go hdd)
    U mnie uruchamiając sony vegas studio, word, excel, power point, firefox nie
    dochodzi do 2,5% użycia CPU.

  • 28. Data: 2015-03-31 22:23:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/03/2015 18:47, Jacek Maciejewski wrote:

    > Co do opcji wywalenia CD/DVD to
    > rzecz indywidualna. Umiałbym sobie wyobrazić używanie w lapku wyłącznie
    > pendrajwów i obejście się bez napędów optycznych.
    > Idź w SSD, będziesz zachwycony :)

    Ogólnie dodałbym tylko, że "optyka" można przełożyć do zewnętrznej
    obudowy USB. Kosztują grosze i dodatkowo wyjdzie na dobre baterii.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 29. Data: 2015-03-31 22:50:28
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/03/2015 18:36, RadoslawF wrote:

    > bardzo ważne to się trzyma w archiwum, w lapku trzyma się
    > te które powinny być pod ręką.

    Toż piszę, że te 32GB akurat wystarcza na wszystko co niezbędne.
    Chciałeś przykładu, że starcza mniej niż setki GB to masz.
    Zarzucasz komuś, że coś z góry *zakłada* a sam robisz dokładnie to samo.

    > Gratuluję. Podasz więcej danych o tym laptopie ?

    Po co? Tematem dyskusji nie jest mój laptop i nie ja pytam co w nim
    ulepszyć.

    > To jaką redę mu udzieliłeś w temacie wymiany procesora ?

    Żadnej. Bo IMO ta wymiana nie ma sensu z ekonomicznego punktu widzenia
    (pomijam już niepewność co do kompatybilności sprzętu).

    > Bo inne są już chyba w innym temacie czego fanatyczni
    > krzykacze na temat zakładania wszędzie i wszystkim SSD
    > jakoś nie dostrzegają.

    Nie wszędzie i nie wszystkim.

    I taka uwaga przy okazji. Komuś kto nigdy nie miał SSD przeważnie wydaje
    się, że żeby było sprawnie i szybko trzeba przerzucić na niego wszystkie
    programy i dane a tak nie jest. Ale to trzeba trochę poużywać SSD by się
    o tym przekonać.
    --

  • 30. Data: 2015-04-01 00:31:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2015 20:21:11 +0200, Poldek napisał(a):

    > Po to, żeby nie pokazywały się komunikaty w rodzaju "Dysk pełny, usuń dane".

    Rzeczywiście, można się zamartwić na śmierć widząc coś takiego :)
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.