  • 91. Data: 2015-04-02 21:13:55
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Apr 2015 20:15:27 +0200, Poldek napisał(a):

    > 1. wyjątkowo wysoka cena: trzeba zapłacić za drogie SSD i "normalne" HDD,
    Nie potrzebujesz drogiego i pojemnego. Na jeden system z podstawowymi
    aplikacjami potrzebujesz 32 GB za 80 zł z drugiej ręki. Szkoda że ich
    się już praktycznie nie sprzedaje, montowałbym w każdym kompie który
    przechodzi przez moje ręce.
    > 2. uciążliwy montaż dwóch oddzielnych dysków fizycznych, szczególnie w
    > laptopach praktycznie tak upierdliwe, że odpada,
    Ale w tym przypadku jest to mozliwe.
    > 3. nadal dane zapisane na HDD są czytane i zapisywane z prędkością
    > zwykłego HDD, więc po co tyle kasy wydano?
    Odczyt tych danych które składujesz na HDD prawie nigdy nigdy nie musi
    być szybki bo nie spowalnia kompa. Przykład - film. Duży ale nie musi
    mieć szybkiego odczytu. Jeśli nawet znajdziesz przykłady dużych porcji
    danych z koniecznością szybkiego odczytu to będą niszowe, niespotykane w
    domowych kompach przykłady.

    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 92. Data: 2015-04-02 21:14:52
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Apr 2015 16:35:41 +0200, Konspirator napisał(a):

    > Usenet się kończy.
    > Pytanie o procesor.
    > Gównoburza o SSD...

    Przeginasz.

  • 93. Data: 2015-04-02 22:23:49
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 18:47, Poldek wrote:

> [...]
    > często uruchamianych programów i wszystko inne, co jest często czytane.
    > Zresztą on w ogóle się nie zastanawia i nie odróżnia, co jest plikiem
    > systemu, a co nie. Interesuje go tylko, czy powtarza się czytanie
    > określonych danych. Dane, które są często czytane z HHD są
    > automagicznie, bez udziału użyszkodnika, bez jego wiedzy, ba - bez
    > wiedzy OSa - umieszczane cachu SSD. Efekt jest taki, że po paru
    > przelotach system działa responsywnie, jak system zainstalowany na
    > kosztownym SSD, a pojemność jest taka jak niedrogiego HDD, a cena

    ROTFL. Bzdura. Dowodzą tego testy. Już podałem odnośniki do testów tego
    "cudu", który tak chwalisz.
    Zastanów się jak wiele z tego 1TB może pomieścić 8GB (0,008 pojemności
    napędu). Teraz przelicz ile danych jest odczytanych przy starcie OS
    włączając w to wszelkie tmp, plik wymiany itd., dodaj do tego inny soft.
    Teraz pomyśl jak często będzie ten cache zmieniany, albo po prostu
    pomijany. Gdzie wtedy ta wydajność jak SSD?
    Nie ma cudów. To zwykła prowizorka.
    Wiele testów udowodniło już, że buforowanie w SSD (zwłaszcza tak małym)
    *wszystkiego* (a takie są w tej chwili algorytmy w tych "cudach") co
    jest odczytywane z części HDD jest nieefektywne i w skrajnych
    przypadkach prowadzi do efektu odwrotnego do zamierzonego czyli spadku
    wydajności.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 94. Data: 2015-04-02 22:26:09
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 18:49, Poldek wrote:

    > Nigdy nie wprowadzałem ludzi w błąd. Szczególnie co do ceny SSD oraz
    > upierdliwości i jeszcze wyższej ceny rozwiązania, w którym płaci się za
    > SSD + HDD, a uzyskany efekt jest nie lepszy niż 4 razy tańszego SSHD.

    Przestań pieprzyć! Efekt jest różny. Większy lub mniejszy w zależności
    od zastosowań, ale jest.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 95. Data: 2015-04-02 22:51:01
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 19:15, Poldek wrote:

    > Rozwiązanie SSD + HDD ma wszystkie wady i tylko niektóre zalety.
    > Zacznijmy od zalet:
    > 1. szybkie uruchamianie systemu, i aplikacji zainstalowanych na SSD,
    > 2. szybkie czytanie i zapis tych danych, które z rozmysłem użyszkodnik
    > umieszcza na niewielkiej przestrzeni pozostałej na SSD.

    Niewielkiej? Cztero i więcej krotnie większej nazywasz niewielką? W tym
    wypadku IMO kolosalną.

    > Teraz wady:
    > 1. wyjątkowo wysoka cena: trzeba zapłacić za drogie SSD i "normalne" HDD,

    HDD wszyscy przeważnie już mają. 64GB (8-mio krotnie większy od cache
    stosowanych w tanich SSHD) z drugiej ręki to IMO śmieszny koszt w
    stosunku do możliwości.

    > 2. uciążliwy montaż dwóch oddzielnych dysków fizycznych, szczególnie w
    > laptopach praktycznie tak upierdliwe, że odpada,

    Ile procent takich instalacji będą stanowić laptopy?
    Co w tym takiego upierdliwego? Dodatkowa trejka na napęd (pomijam fakt,
    że wiele "dużych" laptopów używanych zamiast stacjonarek ma dodatkowe
    miejsce na napęd)?

    > 3. nadal dane zapisane na HDD są czytane i zapisywane z prędkością
    > zwykłego HDD, więc po co tyle kasy wydano?

    A w SSHD to wszystko leci z SSD? Bo w "automagiczny" sposób w 0,008
    (podawany wcześniej 8GB/1TB) pojemności całego napędu mieszczą się
    wszystkie dane, do których "użyszkodnik" akurat ma ochotę zajrzeć?
    Proszę Cię... przestań mnie rozmieszać. :D

    > Nie widzę żadnej przewagi takiego rozwiązania nad SSHD.

    Sorry, ale albo jesteś ślepy, albo ogłupiony przez marketing.

    > SSHD nie dość, że tańszy, bezobsługowy, brak potrzeby jakiejkolwiek
    > konfiguracji, to jeszcze sam się nauczy, co powinno być w części SSD.

    "Łyżka na to..."
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 96. Data: 2015-04-02 22:52:48
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/04/2015 15:35, Konspirator wrote:

    > Usenet się kończy.
    > Pytanie o procesor.
    > Gównoburza o SSD...

    No coś Ty. Dobry flejm to przecież kwintesencja starego Usenetu. ;D
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 97. Data: 2015-04-03 08:39:30
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 14:00, Dawid pisze:

    > To nie jest dysk SSHD, zrozum to wreszcie.

    O dziecko ma ferie ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 98. Data: 2015-04-03 08:40:46
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 20:41, Poldek pisze:

    > Typowo polackie podejście, że topowy model smartfona nie kosztuje 1 zł.

    Dla tego ja kupiłem telefon z TOP za normalną cenę a nie jak większość
    by chciała za 1zł plus abbo all free za 19.90.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 99. Data: 2015-04-03 08:45:49
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 14:14, RadoslawF pisze:

    > Ty sobie darowałeś odpisywanie bo okazało się że nie odróżniasz
    > dysków SSHD do DualDrive.

    Nazwy się czepiasz? oba mają tą samą zasadę połączenie w obudowie
    możliwości SSD + HDD i oba rozwiązania mają właśnie takie rozwiązania
    tylko że Seagate ma 8MB + 1TB a WD ma 120GB + 1TB, widzisz różnicę?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 100. Data: 2015-04-03 08:48:06
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-04-02 o 22:23, Michal Lukasik pisze:

    > ROTFL. Bzdura. Dowodzą tego testy. Już podałem odnośniki do testów tego
    > "cudu", który tak chwalisz.

    Po co tu dyskutować, nie stać go na normalne rozwiązania to będzie
    chwalił to co ma, nie da rady przekonać inaczej.

    https://www.youtube.com/watch?v=9fVSLFYWTZk

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl