    From: Michal Lukasik <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Date: Thu, 02 Apr 2015 21:23:49 +0100

    On 02/04/2015 18:47, Poldek wrote:

    > Właśnie o to chodzi, że SSHD nie potrzebuje wielkiego i drogiego jak
    > złoty sracz SSD. SSHD sam się uczy, które dane są często czytane - pliki
    > związane z uruchamianiem systemu (nie cały system, bo i po co?), pliki
    > często uruchamianych programów i wszystko inne, co jest często czytane.
    > Zresztą on w ogóle się nie zastanawia i nie odróżnia, co jest plikiem
    > systemu, a co nie. Interesuje go tylko, czy powtarza się czytanie
    > określonych danych. Dane, które są często czytane z HHD są
    > automagicznie, bez udziału użyszkodnika, bez jego wiedzy, ba - bez
> [...]

    ROTFL. Bzdura. Dowodzą tego testy. Już podałem odnośniki do testów tego
    "cudu", który tak chwalisz.
    Zastanów się jak wiele z tego 1TB może pomieścić 8GB (0,008 pojemności
    napędu). Teraz przelicz ile danych jest odczytanych przy starcie OS
    włączając w to wszelkie tmp, plik wymiany itd., dodaj do tego inny soft.
    Teraz pomyśl jak często będzie ten cache zmieniany, albo po prostu
    pomijany. Gdzie wtedy ta wydajność jak SSD?
    Nie ma cudów. To zwykła prowizorka.
    Wiele testów udowodniło już, że buforowanie w SSD (zwłaszcza tak małym)
    *wszystkiego* (a takie są w tej chwili algorytmy w tych "cudach") co
    jest odczytywane z części HDD jest nieefektywne i w skrajnych
    przypadkach prowadzi do efektu odwrotnego do zamierzonego czyli spadku
    wydajności.
    --