  • Data: 2015-03-31 18:51:47
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Netx <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-31 o 17:07, qwerty pisze:
    > Niby w jakich zastosowaniach 4 rdzeniowy będzie wolniejszy, od 2
    > rdzeniowego?
    > Mam i7-2630QM.

    Moim zdaniem to zależy jakie konkretnie CPU się porównuje. Załóżmy że
    CPU Intela i mobilne. Więc jak quad jest szybszy w jednowątkowym
    przetwarzaniu to będzie zawsze szybszy od dual-core też w wielowątkowym.
    Nie chodzi mi o taktowanie (zegar/turbo) tylko szybkość "jednowątkową"
    (ja przy zmianie CPU mierze ją z ciekawości w Super PI / mod 1.5XS i
    porównuje z poprzednim CPU).

    Natomiast jak pisałem wyżej rozważałem zakup i7-3540m dwu rdzeniowego i
    ma on wyższy wynik ogólny cpuboss od podanego przez Ciebie CPU quad,
    choć przyznaję że nie wiem jak oni ten wynik ustalają.
    http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-3540M-vs-Intel
    -Core-i7-2630QM
    Zwraca moją uwagę wyższy wynik cząstkowy i7-3540m w "single-core
    performance" w podanej wyżej stronie, czyli w jenowątkowym przetwarzaniu
    i7-3540m jest szybszy. Spodziewałbym się więc szybszego otwierania
    aplikacji, otwierania dokumentów w aplikacjach np. Gimp, Excel, obliczeń
    VBA np.Excel, działania "nauki" w Supermemo UX/Extreme English (tu mi
    akurat b.wolno działało na poprzednim procesorze) itp. Ale już np.
    niektóre operacje w programach graficznych mogą być szybsze na
    czterordzeniowym jeśli napisano je "wielowątkowo". No i pominąłem
    kwestię że SSD też przyśpiesza niektóre działania komputera, na co mi
    zwrócono uwagę w odpowiedziach (poniekąd celnie bo akurat w laptopie nie
    mam jeszcze SSD).