  • Data: 2015-03-31 21:47:08
    Temat: Re: Laptop Lenovo T530 - upgrade procesora
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    m4rkiz wrote:
    > "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
    >
    > znacznie szybciej, wiekszy wybor, wieksza kontrola nad tym co
    > i gdzie lezy, bezpieczniej
    >
    > w moich laptopach od ponad 6 lat jedynym ruchomym elementem jest
    > wentylator - a i to nie we wszystkich - i zdecydowanie wole
    > ssd niz talerze
    >
    > bede strzelal ze ew. poza peknietymi matrycami uszkodzenie
    > dysku twardego to glowny problem z laptopami w dzisiejszych
    > czasach

    Za tą szybkość się słono płaci.
    Takiej szybkości - czyli tego, żeby wszystko było szybko - potrzebują
    owszem profi montażyści wideo, być może profesjonalni fotografowie,
    więcej mi nie przychodzi do głowy. Reszta nie zauważy różnicy w
    szybkości między drogim SSD i niedrogim SSHD. System i aplikacje
    uruchamiają się tak samo szybko, często używane rzeczy działają tak samo
    szybko. Co do uszkodzeń to SSD się też lubi się uszkadzać, tylko nie na
    skutek wstrząsów, ale na skutek wad konstrukcyjnych, "niedostosowania"
    systemu/sprzętu do współpracy z tego typu dyskami.
    Odrębna sprawa, że szczególnie w przypadku laptopów ekwilibrystyka z
    montowaniem dwóch dysków: drogiego i mało pojemnego SSD oraz tańszego -
    ale też kosztuje - talerzowca, to już wyjątkowe iście pod górkę.
    Policzmy: SSD 256 GB = 480 zł + talerzowy 500 GB = 200 zł, razem 680 zł
    za pojemność 750 GB i trzeba kombinować z kieszeniami na drugi dysk do
    laptopa. Taka kieszeń też potrafi sporo kosztować. Tymczasem za 390 zł
    dostajesz SSHD 1000 GB. Dlatego właśnie w laptopach SSHD szczególnie ma
    sens.