    From: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Laptop 24h/dobe
    Date: Tue, 16 Nov 2010 12:08:29 +0100

    W dniu 2010-11-16 09:38, TM pisze:

    > Przejrzalem archiwum grupy i nie znalazlem podobnego watku. Pytanie
    > brzmi: czy ktos uzywa laptopa jako serwer plikow, www, poczty, itp.?

    Od 25 miesięcy używam starego Thinkpada T23 jako serwer odczytujący
    dane ze stacji pogodowej przez RS-232 i kopiujący je przez Internet
    na inny serwer w celu prezentacji danych. Laptop jest włączony
    non-stop, ma ustawione na stałe maksymalne oszczędzanie energii i
    z zamkniętą pokrywą pobiera około 9W, przy braku zasilania jest
    w stanie przetrwać 6-7 godzin.

    > pozostaje niewylaczanie laptopa. No i pytania .. obawiac sie czegos w
    > zwiazku z calodobowym dzialaniem laptopa?

    Po 15 miesiącach pracy non-stop padł mi dysk Hitachi Travelstar. To
    stało się akurat w Boże Narodzenie, dlatego dopiero po ~4 godzinach
    zauważyłem, że nie ma nowych danych o pogodzie, a laptop bez przerwy
    stuka głowicą i jest bardzo gorący. Gdyby pozostawał w tym stanie
    dłużej, to mógłby się przegrzać, ale Thinkpady po przekroczeniu
    temperatury granicznej wyłączają zasilanie, żeby się trwale nie
    uszkodzić. Z braku innego dysku pod ręką uruchomiłem na nim na szybko
    Linuksa z pendrive (DSL), na którym działa do teraz. Laptop nie ma
    już żadnych części ruchomych, a wentylator włącza się tylko
    w największe upały, kiedy temperatura w komórce, gdzie stoi, przekracza
    26 stopni. Myślę, że zagrożenie związane z jego użytkowaniem nie jest
    większe niż dla domowego routera wi-fi.

    T.