  • 1. Data: 2011-05-27 17:30:51
    Temat: Laptop 17cali do multimediów, netu i ogólnych zastosowań.
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Planuje zakup laptopa i proszę o pomoc w wyborze.
    Moje wymagania:
    -matryca 17" lub więcej chętnie LED
    -ram minimum 4GB
    -dysk minimum 640GB lub drugi wolny slot do rozbudowy.
    -wyjście HDMI z możliwością puszczenia sygnału w fullHD na telewizor
    -mile widziane złącze e-sata
    -wifi n
    -bluetooth mile widziany
    -rozdzielczość matrycy 1600-900 lub większa
    -matryca błyszcząca
    -nagrywarka dvd chętnie odtwarzajaca bluray

    Z takich moich fanaberii przydałby się wbudowany tuner TV by móc na
    wakacjach korzystać z kompa jako TV ale czy to jest do zrealizowania to
    już pytam Was.
    Cena... powiedzmy że górna granica to 3000 ale im mniej tym lepiej.

    Komputera używam głównie do internetu, oglądania filmów w wysokiej
    jakości, prac biurowych i czasem amatorskiej obróbki zdjęć i filmów z
    kamery.
    W gry raczej nie gram , powiedzmy że raz w miesiącu odpalam jakąś nowość
    na max godzinke by zobaczyć jak wygląda ale planuję podpinać kompa pod
    duży telewizor LCD i czasem w coś zagrać dla relaksu.
    Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

    Dziękuje też z góry za rady typu kup blaszaka, blaszaka posiadam i chce
    się przesiąść na lapka by móc się poruszać z kompem po całym mieszkaniu
    i czasem zabrać go w podróż.

  • 2. Data: 2011-05-28 19:11:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    nie udzielę Ci odpowiedzi, ale moze coś poradzę.
    Norbert pisze:
    > Planuje zakup laptopa i proszę o pomoc w wyborze.
    > Moje wymagania:
    > -matryca 17" lub więcej chętnie LED
    uważaj robi sie duży. to nie jest laptopik. to kawał sprzętu na biurku.
    waży też swoje.
    > -wyjście HDMI z możliwością puszczenia sygnału w fullHD na telewizor
    jak to było? ni pies ni wydra? 17 cali w kategorii laptop to dużo. Ty
    jeszcze chcesz tą kobyłe podłączać do TV? niewygodne trochę? Choćaż jak
    niemasz stacjonarnego kompa..
    > -mile widziane złącze e-sata
    > -wifi n
    > -bluetooth mile widziany
    takie dodatki wtykane w USB kupisz za 1% jego ceny, warto od ich być lub
    nie uzależniać zakup?
    > -rozdzielczość matrycy 1600-900 lub większa
    mój ma chyba 14xx punktów w poziomie i juz są problemy z wielością.
    wielkością tego co wyświetlają strony www, gdize nieda sie lub trudno
    zwiekszyć czcionkę.
    > -matryca błyszcząca
    a to ciekawe?!
    > -nagrywarka dvd chętnie
    to chyba standard
    odtwarzajaca bluray
    za ten wbudowany zapłacisz 2 razy tyle co za zewnętrzny?

    > Z takich moich fanaberii przydałby się wbudowany tuner TV by móc na
    > wakacjach korzystać z kompa jako TV ale czy to jest do zrealizowania to
    > już pytam Was.
    tuner dvbt czy analog? Bo analog to chyba tylko w najbliższe wakacje...

    > Cena... powiedzmy że górna granica to 3000 ale im mniej tym lepiej.
    nowy? to wybór będzie niewileki....

    > Komputera używam głównie do internetu, oglądania filmów w wysokiej
    > jakości, prac biurowych i czasem amatorskiej obróbki zdjęć i filmów z
    > kamery.
    bardzo amatorsko, bardzo bardzo. jak mnie przyszło zaledwie
    przechwytywać, konwertować filmy i (czasem) dokładać napisy, to piersze
    co zrobiłem to był raid0! Ty sie pakujesz w tak wolne dyski jakich
    używano w blaszakach pod koniec ubiegłego wieku
    > W gry raczej nie gram , powiedzmy że raz w miesiącu odpalam jakąś nowość
    z gry.pl? Na lapku za 3000 to raczej w quaka pograsz, albo zdegradujesz
    grafike zeby zobaczyć o co w grze chodzi. PRzeciętna karta nVidii
    potrzebuje wiecej mocy niż cały laptop....
    > Z góry dzieki za wszelkie sugestie.
    Sugeruje zejść na ziemie. LAptop tak, ale gry? obróbka filmów? wygoda?
    takie rzeczy to (kiedyś były) tylko w erze.....

    ToMasz

  • 3. Data: 2011-05-28 20:59:24
    Od: Norbert <n...@M...com>

    W dniu 2011-05-28 21:11, ToMasz pisze:

    > uważaj robi sie duży. to nie jest laptopik. to kawał sprzętu na biurku.
    > waży też swoje.
    Wielkość mnie nie przeraża. Głównie chodzi o wygodną prace a 15 troszke
    przy mała ( żona ma więc mam porównanie )

    > jak to było? ni pies ni wydra? 17 cali w kategorii laptop to dużo. Ty
    > jeszcze chcesz tą kobyłe podłączać do TV? niewygodne trochę? Choćaż jak
    > niemasz stacjonarnego kompa..
    Do TV bedzie podlaczany sporadycznie do prezentacji, czasem film lub
    jakaś gra od święta.

    > takie dodatki wtykane w USB kupisz za 1% jego ceny, warto od ich być lub
    > nie uzależniać zakup?
    wifi mają wszystkie, bluetooth wole wbudowany niz nosic ze soba
    dodatkowego dongla

    > mój ma chyba 14xx punktów w poziomie i juz są problemy z wielością.
    > wielkością tego co wyświetlają strony www, gdize nieda sie lub trudno
    > zwiekszyć czcionkę.
    ctrl+kółko myszki i masz jak chcesz.

    > a to ciekawe?!
    ponieważ? nie chce matowej, wole szklanke.

    > tuner dvbt czy analog? Bo analog to chyba tylko w najbliższe wakacje...
    to fanaberia, dvbt w razie co kupie pod usb.

    > nowy? to wybór będzie niewileki....
    Oj nie przesadzaj.
    Chocby seria samsunga RF710 wygląda ciekawie. Hp tez ma swoje
    odpowiedniki ponizej 3tys.

    > z gry.pl? Na lapku za 3000 to raczej w quaka pograsz, albo zdegradujesz
    > grafike zeby zobaczyć o co w grze chodzi. PRzeciętna karta nVidii
    > potrzebuje wiecej mocy niż cały laptop....
    No troszke przesadzasz. Jak napisalem gra od święta i to wielkiego bo
    czasu nie mam a i często ochoty, chyba wyrosłem z tego jakis czas temu.
    Ale wystarczy na youtube popatrzec ze na lapkach ktore wymienilem gry
    chodza bardzo sprawnie.

    > Sugeruje zejść na ziemie. LAptop tak, ale gry? obróbka filmów? wygoda?
    > takie rzeczy to (kiedyś były) tylko w erze.....
    Jak pisalem , gry to żadkość i raczej by zobaczyc jak wygladaja a nie w
    nie namietnie grać.
    Obróbka filmów też nie wydaje mi się niemozliwa a robie to powiedzmy raz
    na 2 miesiace wycinajac sceny z kamery i sklecajac w jeden kawałek.
    Wygoda to dla mnie brak przywiązania do biurka a jesli bede potrzebował
    popracować super wygodnie to podlacze klawiature i myszke zewnetrzna ,
    walne obraz na fullhd 40cali i czego dusza zapragnie.
    Po prostu mam dosyć blaszaka trzymajacego mnie w jednym pomieszczeniu i
    plątaniny kabli.

  • 4. Data: 2011-05-29 00:09:24
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > Komputera używam głównie do internetu, oglądania filmów w wysokiej
    > jakości, prac biurowych i czasem amatorskiej obróbki zdjęć i filmów z

    brzmi niegroźnie, za wyjątkiem "wysokiej jakości" prac biurowych - co to
    takiego?
    żartuję, tak mi się przeczytało na "pierwszy rzut oka"....
    To pewnie z napędem BR?

    > W gry raczej nie gram , powiedzmy że raz w miesiącu odpalam jakąś nowość

    Nowości mają to do siebie, że jeszcze nie wyprodukowali komputerów,
    na których nowości działają płynnie ;))). Nowości dla Ciebie czy dla GRACZY?

    > na max godzinke by zobaczyć jak wygląda ale planuję podpinać kompa pod
    > duży telewizor LCD i czasem w coś zagrać dla relaksu.
    > Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

    Czy na godzinkę czy na chwilkę, DUŻY monitor wymaga ODPOWIEDNIEJ
    rozdzielczości karty graficznej.

    > Dziękuje też z góry za rady typu kup blaszaka, blaszaka posiadam i chce
    > się przesiąść na lapka by móc się poruszać z kompem po całym mieszkaniu i
    > czasem zabrać go w podróż.

    "Przychodzi facet do sklepu i mówi:
    - Potrzebuję szybki i tani komputer.
    Sprzedawca na to:
    - czy na pewno potrzebuje Pan dwa komputery?"

    Jeśli gry traktujesz poważnie, szukaj lapka z najlepszą grafiką na jaką Cię
    stać a nawet weź na kilka rat.
    Procek może być dwurdzeniowy zamiast cztero i nawet Core I3 wystarczy
    zamiast I7.
    4GB RAM to teraz nie luksus, a dysk 500GB jest tak samo szybki (lub wolny)
    jak 1,5TB.
    Drugi slot na dysk? Hmmm...

    Moim zdaniem nie znajdziesz nawet za 3000 netto.

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 5. Data: 2011-05-29 01:02:07
    Od: "bosskg" <b...@w...pl>

> [...]
    > -rozdzielczość matrycy 1600-900 lub większa
    > -matryca błyszcząca
    > -nagrywarka dvd chętnie odtwarzajaca bluray

    Samung R780. Jest tam kilka konfiguracji do wyboru. Mam takowego i szczerze
    polecam.

    Krzysiek
    Gdybym umiał to sam bym przed sobą klękał!

  • 6. Data: 2011-05-30 17:23:49
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 28 May 2011 22:59:24 +0200, Norbert napisał(a):

    (ciach...)
    > Po prostu mam dosyć blaszaka trzymajacego mnie w jednym pomieszczeniu i
    > plątaniny kabli.

    Zewnętrzny zasilacz, zewnętrzna klawiatura, myszka, telewizor, za chwilę się
    okaże, że dodatkowy dysk by się przydał. Tak na pewno nie będzie plątaniny
    kabli. :)

    [ Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego ]
    [ (pl.pregierz) ]

  • 7. Data: 2011-05-30 18:25:45
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    > takie dodatki wtykane w USB kupisz za 1% jego ceny, warto od ich być lub
    > nie uzależniać zakup?

    sugerujesz że któryś z wymienionych jest ewenementem ? ja bym chyba
    uznał je za standard (pomijając maszyny 'komunijne") imo rada totalnie
    bez sensu żeby kupować dongle albo zewnętrzny napęd jakktos chce w
    jadnym pudełku

> [...]
    > co zrobiłem to był raid0! Ty sie pakujesz w tak wolne dyski jakich
    > używano w blaszakach pod koniec ubiegłego wieku

    tak ? a ja cholera mam i w lapku i blaszaku dyski 7200, dobrze że nie
    wiedzą jak bardzo są starociami

  • 8. Data: 2011-05-31 10:13:36
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-05-29 03:02, *bosskg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    Tego nigdy nie zrozumiem? Sam dopłaciłem prawie tauzena za matową i kupiłem:
    http://www.x-kom.pl/p/65624-notebook-laptop-17,3-del
    l-vostro-3750-i5-2410m-4gb-500-7hp64-gt525-srebrny.h
    tml
    (w kwietniu był droższy)
    Jestem bardziej niż zadowolony (wcześniej miałem Vostro 1710)

    Jeśli się koniecznie przy błyszczącej upierasz to proponuję prawie
    bliźniaka:
    http://www.x-kom.pl/p/65865-notebook-laptop-17,3-del
    l-inspiron-q17r-i5-2410m-4gb-500-7hp64x-gt525.html

    Jeśli naprawdę nie grasz to:
    http://www.x-kom.pl/p/65858-notebook-laptop-17,3-del
    l-inspiron-q17r-i5-2410m-6gb-500-dvd-rw-7hp64x.html

    W obu dyski można wymienić na większe.
    Co jest najważniejsze u Della to to:
    "27 miesięcy gwarancji Next business Day od daty produkcji komputera"
    Miałem raz okazję skorzystać i naprawdę warto - serwis Ci przyjeżdża
    następnego dnia i naprawia sprzęt na miejscu - bajka :)

    > Samung R780. Jest tam kilka konfiguracji do wyboru. Mam takowego i
    > szczerze polecam.

    Szczerze z kolei nie polecam - szajsung dobił mnie kilka razy - ostatnio
    praktycznie nowy Galaxy S przestał widzieć sieci GSM.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2011-05-31 14:59:29
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-31 12:13, Mirek Ptak pisze:

    > Szczerze z kolei nie polecam - szajsung dobił mnie kilka razy - ostatnio
    > praktycznie nowy Galaxy S przestał widzieć sieci GSM.

    A mnie podkładka pod mysz z napisem Dell się wygięła po tygodniu (10lat
    temu ale od tego czasu mam uraz do della) ;-)

  • 10. Data: 2011-05-31 17:01:40
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-05-31 16:59, *boxfish* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > A mnie podkładka pod mysz z napisem Dell się wygięła po tygodniu (10lat
    > temu ale od tego czasu mam uraz do della) ;-)

    Też mi się wygięła, a poza tym te z tamtych lat nie za bardzo nadają się
    do myszy optycznych. Od lat używam szmacianej jednolicie szarej
    podkładki no name.
    Co do meritum to już Ty dobrze znasz moje przygody z różnymi wyrobami
    szajsunga - być może to kwestia złych fal.
    Tak, czy inaczej tą firemkę każdemu będę odradzał.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l