  • Data: 2014-04-25 14:06:50
    Temat: Re: Łańcuszek współwłaścicieli...
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Qlfon" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:ljdh5g$l04$1@mx1.internetia.pl...
    > Temat zadania:
    > 2 samochody 3 współwłaścicieli.
    > Problem:
    > Ja i Ojciec mamy wspólne samochody i zniżki. Potrzebuję kupić żonie
    > jakieś wozidełko cobym nie był ciągany po sklepach w każdy weekend.
    > Chciałbym byc współwłaścicielem tego samochodu z oczywistego powodu
    > zniżek na OC.
    > Zadanie: Czy jeśli moja żona podrapie komuś furę lub zrobi (nie daj
    > Boże) coś poważniejszego swoim samochodem to czy będzie to miało wpływ
    > na zniżki mojego Ojca?

> [...]

    Jest lepszy sposób. Piszesz oświadczenie, że prowadzisz wspólne
    gospodarstwo i że nie macie rozdzielności majątkowej ( o ile nie macie),
    oraz że od x lat żona prowadzi także Twój samochód i nie było z tego
    powodu szkód (o ile nie było). Nie wiem ile towarzystw honoruje takie
    oświadczenia, ale np. HDI bez problemu dało mojej, która zaczęła jedzić
    swoim własnym pojazdem ponad 4 lata temu bez wcześniejszego posiadania
    jakiejkolwiek własności/współwłasności w tym zakresie - pełne 60%. Potem
    (po roku) przeniosła się do mbanku, który pytał o wysokośc zniżek na
    ostatniej polisie, a od dwóch lat jest w PZU, które honorowało te z
    mbanku. W kazdym razie "odziedziczyła" zniżki po mnie i u trzeciego z
    rzędu ubezpieczyciela miała nadal 60%.. Teraz, już z kolejnym samochodem
    jest znów w HDI, bo było najtańsze, oczywiciście 60%. Co ciekawe,
    chcieli tym razem dac jej 40%, ale znów napisałem oświadczenie i
    uwzględnili ;-) Powody kolejnych przenosin to oczywiście niższe składki,
    nie dalszy etap kombinacji. Jedyny problem i zgrzyt moralny przy takim
    rozwiązaniu, to fakt, że wczesniej nie jeździła moim samochodem i tu
    poświadczyłem nieprawdę (może jechała dwa razy), choc jeździła
    regularnie autem teścia i szkód rzeczywiście nie było (co
    zminimalizowało mojego kaca moralnego). W sumie jedzi ok. 9 lat i nie
    miała żadnej szkody ani nawet mandatu (czego ja o sobie powiedzieć nie
    mogę, a jeżdzę ponad dwa razy dłużej). Co ciekawe, jeździłem kiedyś ok.
    80 tys. rocznie, teraz 15-20 i jedyną stłuczkę (nie z mojej winy) oraz
    cztery czy pięć mandatów (wszystkie za prędkość) zarobiłem w tym mniej
    jeżdżonym okresie.

    --
    Yogi(n)