  • 21. Data: 2012-03-07 11:14:56
    Temat: Re: Lampy LED
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > A jak ktoś był na Embedded World to widział takie fajne lampki LED.
    > 500W/55000 lm. To już wystarczy do oświetlenia ulicy ;-). Na targach
    > nie pokazywano tego life, ale 1/10 tego pod kloszem. Mniej więcej to
    > samo, co 300W halogen.

    A to nie to samo (lub podobne), co świeci na Francuskiej w Warszawie?
    To ja widziałem life. Fajnie świeci.

    Jarek

    --
    Na Francuskiej, na Francuskiej
    Jest niewielka kawiarenka

  • 22. Data: 2012-03-07 11:18:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał w wiadomości
    >A jak ktoś był na Embedded World to widział takie fajne lampki LED.
    >500W/55000 lm. To już wystarczy do oświetlenia ulicy ;-).

    No, to juz wrecz lampa stadionowa a nie uliczna.

    Jakiej firmy ? Wyrob czy prototyp ?

    J.

  • 23. Data: 2012-03-07 13:04:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.03.2012 12:18, schrieb J.F:

    > No, to juz wrecz lampa stadionowa a nie uliczna.
    >
    > Jakiej firmy ? Wyrob czy prototyp ?
    www.optogan.com

    Pokazali tego czipa. Czy można go kupić już, nie wiem, ale mieli takiego
    toolboxa z chłodzeniem pod spodem. Złącza były bezśrubowo-bezlutownicze.
    Możesz odłamać tyle, ile chcesz. Zresztą zajrzyj na stronę.

    Waldek

  • 24. Data: 2012-10-16 09:53:43
    Od: Cristof <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 lutego 2012 20:24:27 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
    > Zainteresowany tym ulicznym oswietleniem LED z sasiedniego watku,
    >
    > zapragnalem sprawdzic u zrodel ...
    >

    > taki np StreetSaver BPP007
    >
    > http://www.ecat.lighting.philips.pl/l/nowe-produkty/
    nowosci-oswietlenie-led/streetsaver-bpp007/61672/cat
    /

    > http://www.ledowe.pl/index.php/id_4593_mode_proddet.
    html

    > http://www.elmax.pl/nowosci-oswietlenie/41-street-sa
    ver

> [...]
    >

    > Czy moze istotne to "montowane na szczycie slupow". Wybrali sobie
    >
    > jakies takie co swieca takze do gory ?
    >

    > A moze "Możesz zaoszczędzić ponad 60% energii w porównaniu do opraw
    >
    > 125W HPL bowl" nalezy rozumiec doslownie - 60W zamiast 125W+dlawik
    >
    > istotnie daje 60% oszczednosci energii.
    >
    > A ze przy okazji bedzie ze 4 razy ciemniej ... przyrost naturalny
    >
    > podskoczy :-)
    >

    > No i jeszcze "Zgodnie z nowymi przepisami od 2015 r. nie będzie można
    >
    > używać lamp zawierających rtęć. Oznacza to również konieczność wymiany
    >
    > wszystkich opraw, w których montuje się takie źródła."

    Ja powoli wymieniam żarówki na LEDy w domu, obliczyłem że zwróci mi się to po kilku
    latach, a jak będę wymieniać sukcesywnie i powoli to koszta się rozłożą i wcale nie
    obciążą mojego portfela. Polecam wszystkim www.sklep.ledsgroup.pl

  • 25. Data: 2012-10-17 13:13:13
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-10-16 09:53, Cristof pisze:

> [...]
    > po kilku latach, a jak będę wymieniać sukcesywnie i powoli to
    > koszta się rozłożą i wcale nie obciążą mojego portfela. Polecam

    Przykrość jaka nas obecnie spotka po kupieniu "żarówek" LED przez
    internet jest taka, że świeci nie takim białym światłem, jakiego byśmy
    oczekiwali. Informacja o temperaturze barwowej niewiele daje.
    Kupiłem LED 1W Edison opto opisaną ciepła biała - świeci kolorem...
    trudno określić jakim - zielonkawo różowym. W każdym razie porażka totalna.
    Potem chińską taśmę samoprzylepną już w sklepie. Ciepła biała wydawało
    mi się świeciła na żółto więc wybrałem białą dzienną. Na wystawie dawała
    światło relatywnie lepsze pod względem koloru. Po przyjściu do domu
    wieczorem w kuchni okazało się, że świeci na trupi, prawie fioletowy kolor.
    Kupiłem też Super Flux 5000K - ma duże podbarwienie niebieskiego i
    trochę jakby żółtego/zielonego.
    Ostatnio kupiłem LEDy 5050, wg sprzedawcy 5000-5500K. Te emitują
    najprzyjemniejszy biały z LEDów które do tej pory miałem.

    Kolega kupił do pokoju i kuchni LEDówki i próbuje przystosować się do
    zielonkawego podbarwienia. A ja dopiero co przystosowałem żonę do
    świetlówek energooszczędnych...

    Mimo ogromnego postępu w dziedzinie oświetlenia za pomocą LED nadal mamy
    niedosyt i problem z dobrym określeniem jakości emitowanego światła
    dostosowanym do potrzeb fizjologicznych człowieka.
    Kupowanie w ciemno jest IMHO ryzykowne.

    Michał

  • 26. Data: 2012-10-17 13:24:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > Przykrość jaka nas obecnie spotka po kupieniu "żarówek" LED przez
    > internet jest taka, że świeci nie takim białym światłem, jakiego byśmy
    > oczekiwali. Informacja o temperaturze barwowej niewiele daje.
    [...]

    Nakupowałem się już sporo rozmaitych gotowych LEDowych elementów typu
    żarówki i taśmy, tylko raz się naciąłem przy zakupie 100szt diód RGB,
    10% było wadliwych, sprzedawca bez żadnego ale dosłał sprawne. Może
    reklamuj?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html