  • 11. Data: 2012-02-10 08:04:53
    Temat: Re: Lampy LED
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No i jeszcze "Zgodnie z nowymi przepisami od 2015 r. nie będzie można
    > używać lamp zawierających rtęć. Oznacza to również konieczność wymiany
    > wszystkich opraw, w których montuje się takie źródła."

    Coś chyba nie do końca prawda. Przepisu nie znam, ale wiem jak świecą lampy
    metalohalogenkowe i nie widzę niczego co mogłoby je zastąpić. Nie spodziewam
    się że coś wynajdą do tego czasu.

    --
    Desoft

  • 12. Data: 2012-02-10 08:10:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    >Świeczki są be, bo CO2...

    Nie, jesli robione ze stearyny a nie z parafiny. Albo z oleju
    rzepakowego czy palmowego.

    Poza tym zarowki tez emituja CO2, tylko w innym miejscu.
    No i znacznie mniej :-)

    A poza tym rosnaca cena swieczek spowoduje przywrocenie pomyslow
    Franklina, bedziemy wstawac o swicie i nie bedziemy marnowac surowcow
    bez potrzeby :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-02-10 08:23:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup

    >Coś chyba nie do końca prawda. Przepisu nie znam, ale wiem jak świecą
    >lampy metalohalogenkowe i nie widzę niczego co mogłoby je zastąpić.
    >Nie spodziewam się że coś wynajdą do tego czasu.

    Tenze Philips w swoich oprawach CitySoul LED jakos strasznie
    nieporzadnie podaje parametry, jakby chcial cos ukryc, no ale niby sie
    chwali 98lm/W, czyli w zasadzie konkurowac z MH. Moze nie tam gdzie
    1000W potrzeba, ale tam gdzie teraz swieci 100W, to moga swiecic dwie
    po 50 ..

    P.S. Chwala sie zywotnoscia setek tys h, a na pokladzie wentylator ..

    Widzialem tez inne prototypy - to rzekomo bylo dwa razy wydajniejsze
    od swietlowek, i faktycznie sprawialo takie wrazenie.
    W jakiejs hali, gdzie swieci sie 16h/dobe, oszczednosc pradu moze byc
    spora .. choc jeszcze musi troche potaniec zeby sie oplacalo.

    J.

  • 14. Data: 2012-02-10 09:07:18
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    wiadomości news:4f34ca6c$1@news.home.net.pl...

    > Świeczki są be, bo CO2...

    Ludzie też...:)
    (Czemu ludzie? A dużo to razy słyszy się coś w stylu "Znów świeciłem oczami
    przed dyrektorem/kolegami/wychowawczynią" (to jak dzieciak w szkole
    nabroi)?) :)

    P,NMSP

  • 15. Data: 2012-02-10 13:04:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Nie, jesli robione ze stearyny a nie z parafiny. Albo z oleju
    > rzepakowego czy palmowego.

    E tam. Stearynę, to się z krowy robi. Nie wyhodowano jeszcze krowy
    bezmetanowej, więc tym bardziej be.

    > A poza tym rosnaca cena swieczek spowoduje przywrocenie pomyslow
    > Franklina, bedziemy wstawac o swicie i nie bedziemy marnowac surowcow
    > bez potrzeby :-)

    A potem chodzić spać z kurami (ostatnio im klatki powiększyli, więc
    trochę miejsca jest).

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2012-02-10 16:39:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbych" 4f34c3b3$0$1255$6...@n...neostrada.pl

    > Ciekawie wygląda plansza z "węzłem kowale". Wymieniono lampy wysokociśnieniowe (o
    wydajności lm/W podobnej do ledów) na
    > lampy ledowe o mocy o połowę mniejszej. Czyżby strategia
    > "ciemniej-oszczędniej" ?

    Zazwyczaj euforia mija, gdy człek zobaczy, że niegrzejące światło
    LEDek jest jednak tak samo wydajne jak światło lamp ulicznych
    stosowanych dotychczas powszechnie... Kilka lat temu uznałem,
    że źle robię, kupując świetlówki. Teraz dokupuję następne.

    Gdy przed dwoma laty dowiedziałem się, jakie są wydajności
    palników lamp ulicznych, byłem zdumiony.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2012-02-10 18:54:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Desoft napisał:

    > Coś chyba nie do końca prawda. Przepisu nie znam, ale wiem jak świecą
    > lampy metalohalogenkowe i nie widzę niczego co mogłoby je zastąpić. Nie
    > spodziewam się że coś wynajdą do tego czasu.

    Ksenon. materiał czysty, nieszkodliwy - tylo ciut trudny w uzyskaniu
    (ale w dobie cedzenia powietrza przez sita molekularne koszt wytwarzania
    frakcjonowanych gazów znacznie spadł w porównaniu z metodą kriorektyfikacji.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2012-02-10 19:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 19:54:54 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Ksenon. materiał czysty, nieszkodliwy - tylo ciut trudny w uzyskaniu
    > (ale w dobie cedzenia powietrza przez sita molekularne koszt wytwarzania
    > frakcjonowanych gazów znacznie spadł w porównaniu z metodą kriorektyfikacji.

    Tylko tak sobie czytam ze sa dwie wersje - lampy ksenonowe i
    ksenonowo-rteciowe :-)
    No i obu moze byc dodatek MH.

    Swoja droga - widzial ktos schemat zasilacza do lamp ksenonowych ?
    Chyba tylko jeden schemat sie po sieci poniewiera, to przeciez niemozliwe.

    J.

  • 19. Data: 2012-02-11 23:30:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Lawa" 4f34ca6c$...@n...home.net.pl

    > Świeczki są be, bo CO2...

    Parafinowe -- tak, choć też nie do końca.
    Woskowe są produkowane z kwiatów. Kwiat,
    zanim wyrośnie, zbierze CO2 z powietrza.

    A i ropa naftowa zanim powstała, zebrała z powietrza CO2.

    Ale, oczywiście, do masturbacji należy używać przyrządów profesjonalnych, nie świec.
    ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2012-03-07 11:09:36
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 09.02.2012 20:24, schrieb J.F:

    > Zainteresowany tym ulicznym oswietleniem LED z sasiedniego watku,
    > zapragnalem sprawdzic u zrodel ...
    A jak ktoś był na Embedded World to widział takie fajne lampki LED.
    500W/55000 lm. To już wystarczy do oświetlenia ulicy ;-). Na targach nie
    pokazywano tego life, ale 1/10 tego pod kloszem. Mniej więcej to samo,
    co 300W halogen.

    Waldek