  • 1. Data: 2012-02-09 19:24:27
    Temat: Lampy LED
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Zainteresowany tym ulicznym oswietleniem LED z sasiedniego watku,
    zapragnalem sprawdzic u zrodel ...

    taki np StreetSaver BPP007
    http://www.ecat.lighting.philips.pl/l/nowe-produkty/
    nowosci-oswietlenie-led/streetsaver-bpp007/61672/cat
    /
    http://www.ledowe.pl/index.php/id_4593_mode_proddet.
    html
    http://www.elmax.pl/nowosci-oswietlenie/41-street-sa
    ver

    "Do 60% zaoszczędzonej energii w porównaniu z oprawami do lamp
    rtęciowych montowanymi na szczycie słupów"

    ale zaraz ... kurde, co jest - 1906lm "ciepla biel" lub 2740lm
    "neutralna biel". inni pisza podobnie - ok 2000lm.
    i 60W mocy. to jest raptem 33 lm/W. Co oni - z zarowkami chca
    konkurowac ?

    Czy moze istotne to "montowane na szczycie slupow". Wybrali sobie
    jakies takie co swieca takze do gory ?

    A moze "Możesz zaoszczędzić ponad 60% energii w porównaniu do opraw
    125W HPL bowl" nalezy rozumiec doslownie - 60W zamiast 125W+dlawik
    istotnie daje 60% oszczednosci energii.
    A ze przy okazji bedzie ze 4 razy ciemniej ... przyrost naturalny
    podskoczy :-)

    No i jeszcze "Zgodnie z nowymi przepisami od 2015 r. nie będzie można
    używać lamp zawierających rtęć. Oznacza to również konieczność wymiany
    wszystkich opraw, w których montuje się takie źródła."

    J.

  • 2. Data: 2012-02-09 20:40:26
    Temat: Re: Lampy LED
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 2012-02-09 20:24, J.F pisze:

    > No i jeszcze "Zgodnie z nowymi przepisami od 2015 r. nie będzie można
    > używać lamp zawierających rtęć. Oznacza to również konieczność wymiany
    > wszystkich opraw, w których montuje się takie źródła."

    Jak to się ma ten zakaz do świetlówek kompaktowych ?

    G.B.

  • 3. Data: 2012-02-09 20:53:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 21:40:26 +0100, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

    > Jak to się ma ten zakaz do świetlówek kompaktowych ?

    Nie mam pojecia - w ogole pierwsze slysze.

    J.

  • 4. Data: 2012-02-09 21:37:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie mam pojecia - w ogole pierwsze slysze.

    Szykuja coś jak z ACTA? Będziemy przy świeczkach siedzieć, czy żarówki
    wrócą do łask?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2012-02-09 21:48:55
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2012-02-09 21:53, J.F. pisze:
    > Dnia Thu, 09 Feb 2012 21:40:26 +0100, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

    > Nie mam pojecia - w ogole pierwsze slysze.
    >
    > J.

    Str 5. http://tinyurl.com/7r5styb

    Maksymilian Dutka

  • 6. Data: 2012-02-09 23:16:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 09 Feb 2012 22:48:55 +0100, Maksymilian Dutka napisał(a):

    > Str 5. http://tinyurl.com/7r5styb

    Dzieki,ale co to jest "wycofanie nieefektywnych lamp sodowych".

    Bo patrze na to i nic nie rozumiem, moze mi sie wydaje ... i nadal
    sodowo-rteciowe lampy beda, tylko wydajne ?

    J.

  • 7. Data: 2012-02-10 00:05:33
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    > Dzieki,ale co to jest "wycofanie nieefektywnych lamp sodowych".
    >
    > Bo patrze na to i nic nie rozumiem, moze mi sie wydaje ... i nadal
    > sodowo-rteciowe lampy beda, tylko wydajne ?

    A moze chodzi o "nieefektowne" swiatlo o niskim Ra :D
    w kazdym razie plan skasowania lamp HQI to juz zakrawa IMO na totalna bzdure
    ;P
    - no dobra, jutro skladam zamowienie do siled LOL

  • 8. Data: 2012-02-10 05:28:01
    Od: HaMMeR <k...@t...pl>

    http://tinyurl.com/86fkcmp

  • 9. Data: 2012-02-10 07:13:56
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2012-02-09 22:48, Maksymilian Dutka pisze:

    > Str 5. http://tinyurl.com/7r5styb

    Ciekawie wygląda plansza z "węzłem kowale". Wymieniono lampy
    wysokociśnieniowe (o wydajności lm/W podobnej do ledów) na lampy ledowe
    o mocy o połowę mniejszej. Czyżby strategia "ciemniej-oszczędniej" ?

  • 10. Data: 2012-02-10 07:42:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Szykuja coś jak z ACTA? Będziemy przy świeczkach siedzieć, czy żarówki
    > wrócą do łask?

    Świeczki są be, bo CO2...