  • Data: 2015-09-24 17:57:09
    Temat: Re: Lampa owadobójcza (pomoc)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Nie musi być w powietrzu.
    >W mieszkaniu do żyrandoli mam po 4 przewody (jeden żółto zielony).
    >Jak zmieniłem drewniany żyrandol na metalowy to przy przesuwaniu ręką
    >po nim czułem lekkie mrowienie (stojąc normalnie w kapciach na
    >terakocie). Przy nieruchomym trzymaniu - nic.
    >Przez kilka lat myślałem, że zwarcie w żyrandolu, aż zepsuł się
    >wyłącznik i przy wymianie stwierdziłem, że wyłącza fazę (sądziłem, że
    >przepuścili przez niego neutralny). No to sprawdziłem co jest
    >zgrane - na żółto-zielonym elektrycy dali na stałe fazę!

    Przez dlugi czas nie bylo odpowiednich wytycznych, a pozniej
    odpowiednich przewodow, zeby do zyrandola doprowadzic kolory zgodnie z
    norma.
    Wiec takie kwiatki mogly sie zdarzac, choc raczej bym podejrzewal na
    kablach 3-zylowych.

    No i potrojnych wylacznikow raczej nie ma, wiec w mieszkaniach raczej
    sie nie widuje 1+3 drutow zasilajacych doprowadzonych do zyrandola.
    A jak kabel 4-ro zylowy, to zoltozielony mozna i nalezy uzyc zgodnie z
    przeznaczeniem, wiec ci elektrycy mocno pijani byli.

    J.