  • Data: 2010-05-28 22:11:12
    Temat: Re: Lampa blyskowa - ma tyrystor czy komputer?:)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >
    > Wcale nie tak latwo bylo zrobic lampe wylaczalna za pomoca
    > tranzystora.
    > Znacznie latwiej pali sie [niszczy] tranzystor za pomoca lampy :-)
    >
    > Chodza sluchy ze obecnie "tranzystory IGBT" daja rade w lampach,
    > ale nie rozbieralem wiec nie wiem.
    > A tak od technicznej strony to w sumie element bliski tyrystorowi
    > :-)

    większość lamp ma takie tranzystory, bo pozwalają one na robienie
    przebłysków, kodowanie błysku informacjami dla innych lamp systemowych,
    robienie długiego błysku przez sterowanie impulsowe itp...

    W dużych lampach studyjnych tranzystory pozwalają na stabilizację
    temperatury barwowej, i płynną łatwą regulację mocy a czasem i czasu błysku.