  • 1. Data: 2009-06-16 10:58:04
    Temat: Lampa błyskowa
    Od: gsm <d...@g...com>

    Kupiłem lampę canon 430 ex II i problem:
    Czy ktoś się spotkał z spuchniętym akumulatorkiem w środku lampy
    (lampa leżała 4 dni i w środku miała akumulatorki, chciałem sobie
    popstrykać a tu kiszka, chce wyciągnąć aku, jeden nie wyłazi, no i
    zdziwienie), w końcu udaje się go wywalić, kupuje nowe, a tu
    niespodzianka, lampa robi 2 błyski i nowe aku rozładowane. Wysłałem do
    serwisu, odesłali że lampa dobra, pobór prądu dobry ... zastosowałem
    jeszcze inne aku no i wreszcie wróciło wszystko do normy.
    Teraz pytanie, co jest nie tak, zostawiacie akumulatorki w środku jak
    jeszcze nie są rozładowane, jakie stosujecie akumulatorki?

    pozdrawiam

    --
    dryl

  • 2. Data: 2009-06-16 11:34:20
    Temat: Re: Lampa błyskowa
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "gsm" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > Teraz pytanie, co jest nie tak, zostawiacie akumulatorki w środku jak
    > jeszcze nie są rozładowane, jakie stosujecie akumulatorki?

    Mam 420 i od 4 lat akumulatorki NiMH jak dotąd żadnych problemów.

    Z akumulatorkami się nie pieszczę - ładuję w godzinowej ładowarce, czasem
    tygodniami leżą naładowane, czesem rozładowane. Czasem są ładowane kilka
    razy jednego dnia.
    Akumulatorki zostawiam w lampie nawet jak ma leżeć miesiąc nieużywana.

    Od jakiegoś czasu mam też Eneloop (czy jako to siępisze) i zabieram je
    czasem jako rezerwę. Wiem, że są zawsze naładowane.

    Napisz coś więcej jakie aku i ile je wcześniej ładowałeś. 2 błyski to sporo
    za mało :-)

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 3. Data: 2009-06-16 11:48:09
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd gsm napisał(a):

    > zdziwienie), w końcu udaje się go wywalić, kupuje nowe, a tu
    > niespodzianka, lampa robi 2 błyski i nowe aku rozładowane. Wysłałem do

    Jakie akumulatory? Ni-MH prosto ze sklepu? One IIRC nie są sprzedawane
    "pełne", trzeba je ładować przed pierwszym użyciem.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 4. Data: 2009-06-16 12:01:06
    Od: gsm <d...@g...com>

    > Jakie akumulatory? Ni-MH prosto ze sklepu? One IIRC nie są sprzedawane
    > "pełne", trzeba je ładować przed pierwszym użyciem.

    teraz nie pamientam jakie to były te pierwsze, ale nowe kupione w
    sklepie ,
    formatowałem osobiście w/g podanej liczby godzin (tam chyba było 16
    godz.),
    po pierwszym formatowaniu wszystko okey, lampa działała , popstrykałem
    troche tych fotek 150-200,
    potem naładowałem ponownie, juz nie pamientam ale też koło 12 godzin,
    lampa błyskała kinkanascie razy i wszystko okey, i po tych 5 dniech
    gdzie były w środku jeden dostał kuku (spuchł),
    nowe aku tez Ni-MH Philipsa 2450 2 błyski i po aku, po wizycie w
    serwisie
    (no moze ją tam wyczyścili o tego dziadostwa co wypluł ten jeden aku)
    bo wsadziłem od córki aparatu jakieś tam używane aku i wsio chodzi,
    nie wiem czy teraz wyciagać je czy olać, może poprostu przypadek ze
    jeden wadliwy był.

    --
    pozdrawiam
    dryl

  • 5. Data: 2009-06-16 12:06:53
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > formatowałem osobiście w/g podanej liczby godzin
    > po pierwszym formatowaniu wszystko okey

    Zgodnie z najlepsza tradycja Usenetu sie przyczepie:
    Jesli formATowales, to faktycznie mozesz miec z nimi duzy problem... :P

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 6. Data: 2009-06-16 12:11:42
    Od: Kaiko <s...@s...pl>

    gsm wrote:

    > formatowałem osobiście w/g podanej liczby godzin (tam chyba było 16
    > godz.[...] koło 12 godzin...

    i moze tu jest problem, ładowałes to to ręcznie? Raz zalatwilem tak
    akumulatorki - ładowaniem w ciemno na czas właśnie.

    Zdecydowanie polecam ładowarki procesorowe, które kontrolują poziom
    naładowania poprzez testowanie napięcia (niektóre też temperatury) i w
    razie potrzeby wstrzymują proces ładowania. Po 12h jeżeli to była taka
    ręczna, zwykła ładowarka, a aku były już jakoś dobite to zdrowo mogłeś
    "przeładować" te ogniwa - potem się dzieją dziwy.

    Ktoś tu polecał BC-900 to jest dobra ładowarka.

    Kaiko

    fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
    po godzinach: http://kaiko.pl

  • 7. Data: 2009-06-16 12:37:41
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    > teraz nie pamientam jakie to były te pierwsze, ale nowe kupione w
    > sklepie ,

    Ale ja pytałem o te drugie. :)

    > nowe aku tez Ni-MH Philipsa 2450 2 błyski i po aku

    Ładowałeś je jak poprzednie?

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Lud ma prawo się wypowiadać. I tak nie będzie wysłuchany, ale prawo ma.

  • 8. Data: 2009-06-16 12:39:14
    Od: "M_X" <r...@p...onet.lp>

    Od wielu lat stosowałem akumulatorki i alkaiczne baterie uznanych
    producentów (Sony, Sanyo, Energizer, Varta) i nigdy nie miałem żadnych
    problemów. Od ponad roku używam aku Varta Ready2Use z ładowarką MW 8168GS
    (dopiero niedawno wzbogaciłem się o ładowarkę BC 900) i mogę te aku
    polecić, właśnie zamierzam kupić 2 komplet, jak ich nie trafię to biorę
    Sanyo Eneloop.

    POZDRAV
    M_X

  • 9. Data: 2009-06-16 18:51:51
    Od: gsm <d...@g...com>

    > Ładowałeś je jak poprzednie?

    Tak jak poprzednie w oryginalnej ładowarce philpsa z czasem takim jak
    w instrukcji.

    --

    dryl

  • 10. Data: 2009-06-16 18:59:55
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 16 Jun., 12:58, gsm <d...@g...com> wrote:
> [...]
    > Teraz pytanie, co jest nie tak,  zostawiacie akumulatorki w środku jak
    > jeszcze nie są rozładowane, jakie stosujecie akumulatorki?

    wydaje mi sie , ze kupiles zbyt zaawansowana technologocznie lampe.
    sprobuj moze z naftowa , tam nie ma baterii , wystarczy tylko nalac
    nafty , a i w razie czego do serwisu blizej .