-
11. Data: 2012-04-11 20:23:27
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: Ircys <i...@p...pl>
On 11 Kwi, 18:50, dremka <f...@f...pl> pisze...
> > W ten przykład z energetyką nie wierzę, a trochę takich tematów już
> > liznąłem. Jeżeli to jest
> > prawda to raczej (incydentalnie) zostało to założone na konkretnym
> > numerze (końcowym)
> Ciekawi mnie trochę przyczyna Twoich wątpliwości. Połączenie wykonane z
> numeru z założonym permanentnym CLIRem, a ponieważ zgłoszenie dotyczyło
> większej awarii, to żadne dane szczegółowe, pozwalające na oddzwonienie nie
> były podawane. Pomimo tego dyspozytor oddzwonił zapytać o szczegóły. Co w
> takim razie obstawiamy - CLIRO, odkrywanie prezentacji przez obsługującego
> mnie operatora dla AUS (po co?), czy może jeszcze coś innego? Aha,
> oczywiście połączenie wykonane na 991, oddzwonienie nastąpiło z prezentacją
> "zwykłego" numeru miejskiego.
Troszkę się źle wyraziłem. Bardziej chodziło mi o to, że nie wierzę w
łamanie blokady na całym,
tak "mało strategicznym", AUS-ie jak 991. Oczywiście Twojego
konkretnego przypadku
nie znam, ale stawiam na (incydentalne) CLIRO na numerze (-rach)
końcowych.
Ircys
-
12. Data: 2012-04-11 21:04:15
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: dremka <f...@f...pl>
Dnia Wed, 11 Apr 2012 11:23:27 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):
> Troszkę się źle wyraziłem. Bardziej chodziło mi o to, że nie wierzę w
> łamanie blokady na całym,
> tak "mało strategicznym", AUS-ie jak 991. Oczywiście Twojego
> konkretnego przypadku
> nie znam, ale stawiam na (incydentalne) CLIRO na numerze (-rach)
> końcowych.
No właśnie, też mnie to łamanie zastanowiło dla "tylko" pogotowia
energetycznego i przy okazji zastanowilo mnie również to, czy dzieje się to
po stronie dawcy styku (w tym wypadku to jest raczej TP), czy po stronie
Tauronu (wtedy można w sumie przypuszczać, że łamią to zawsze, bo niby
czemu nie...).
--
dremka
-
13. Data: 2012-04-11 21:24:27
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> Za czasów gaduair numery nieidentyfikujące się na telefonie były widoczne
> na billingu online, więc nie sądzę, aby dla chcącego była to jakaś wiedza tajemna.
Oprócz chęci trzeba mieć też możliwości, a GGAir (podobnie jak wczesne
wRodzinie i jeszcze parę innych) nie jest tu najlepszym przykładem ;-)
-
14. Data: 2012-04-11 22:54:42
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: dremka <f...@f...pl>
Dnia 11 Apr 2012 22:35:51 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):
> Takie cudo może być zrobione u operatora linii końcowej. Kto obsługuje to
> łacze? Tauron?
Tak, Tauron, wołanie jest z 5ESS, w okolicy tylko Netia takową posiada i to
się zresztą zgadza z tablicą NKA ("lokalizacja AUS poza TP - operator
Netia). Czyli jak rozumiem to pewnie Netia podaje im wywołanie z CLIRO.
--
dremka
-
15. Data: 2012-04-11 23:35:51
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
dremka <f...@f...pl> wrote:
> No właśnie, też mnie to łamanie zastanowiło dla "tylko" pogotowia
> energetycznego i przy okazji zastanowilo mnie również to, czy dzieje się to
> po stronie dawcy styku (w tym wypadku to jest raczej TP), czy po stronie
> Tauronu (wtedy można w sumie przypuszczać, że łamią to zawsze, bo niby
> czemu nie...).
Takie cudo może być zrobione u operatora linii końcowej. Kto obsługuje to
łacze? Tauron?
-
16. Data: 2012-04-17 14:16:17
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: SDD <s...@t...pl>
Grzegorz Jablonski pisze:
> Pod koniec działalności już to popsuli niestety.
Nie do konca :)
Polaczenia "zlapane" przez ichnia poczte glosowa pokazywaly sie az do
momentu wtdania przez Gadu Air ostatniego tchnienia :)
Pozdrawiam
SDD
-
17. Data: 2012-04-17 16:19:39
Temat: Re: Łamanie CLIR
Od: Grzegorz Jablonski <g...@i...com>
On 04/17/2012 02:16 PM, SDD wrote:
> Grzegorz Jablonski pisze:
>
>> Pod koniec działalności już to popsuli niestety.
>
> Nie do konca :)
> Polaczenia "zlapane" przez ichnia poczte glosowa pokazywaly sie az do
> momentu wtdania przez Gadu Air ostatniego tchnienia :)
Pierwsza rzecz jaką robię po otrzymaniu karty SIM to wyłączenie poczty
głosowej, więc nie miałem okazji zaobserwować.
Jak widać okazuje się, że może ona spełniać jakieś użyteczne funkcje, a
nie tylko naciągać dzwoniących na opłaty za nieudane połączenie.