  • 11. Data: 2012-04-11 20:23:27
    Temat: Re: Łamanie CLIR
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 11 Kwi, 18:50, dremka <f...@f...pl> pisze...

    > Ciekawi mnie trochę przyczyna Twoich wątpliwości. Połączenie wykonane z
    > numeru z założonym permanentnym CLIRem, a ponieważ zgłoszenie dotyczyło
    > większej awarii, to żadne dane szczegółowe, pozwalające na oddzwonienie nie
    > były podawane. Pomimo tego dyspozytor oddzwonił zapytać o szczegóły. Co w
    > takim razie obstawiamy - CLIRO, odkrywanie prezentacji przez obsługującego
    > mnie operatora dla AUS (po co?), czy może jeszcze coś innego? Aha,
    > oczywiście połączenie wykonane na 991, oddzwonienie nastąpiło z prezentacją
    > "zwykłego" numeru miejskiego.

    Troszkę się źle wyraziłem. Bardziej chodziło mi o to, że nie wierzę w
    łamanie blokady na całym,
    tak "mało strategicznym", AUS-ie jak 991. Oczywiście Twojego
    konkretnego przypadku
    nie znam, ale stawiam na (incydentalne) CLIRO na numerze (-rach)
    końcowych.

    Ircys

  • 12. Data: 2012-04-11 21:04:15
    Od: dremka <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 11:23:27 -0700 (PDT), Ircys napisał(a):

> [...]
    > konkretnego przypadku
    > nie znam, ale stawiam na (incydentalne) CLIRO na numerze (-rach)

    No właśnie, też mnie to łamanie zastanowiło dla "tylko" pogotowia
    energetycznego i przy okazji zastanowilo mnie również to, czy dzieje się to
    po stronie dawcy styku (w tym wypadku to jest raczej TP), czy po stronie
    Tauronu (wtedy można w sumie przypuszczać, że łamią to zawsze, bo niby
    czemu nie...).

    --
    dremka

  • 13. Data: 2012-04-11 21:24:27
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Za czasów gaduair numery nieidentyfikujące się na telefonie były widoczne
    > na billingu online, więc nie sądzę, aby dla chcącego była to jakaś wiedza tajemna.

    Oprócz chęci trzeba mieć też możliwości, a GGAir (podobnie jak wczesne
    wRodzinie i jeszcze parę innych) nie jest tu najlepszym przykładem ;-)

  • 14. Data: 2012-04-11 22:54:42
    Od: dremka <f...@f...pl>

    Dnia 11 Apr 2012 22:35:51 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Takie cudo może być zrobione u operatora linii końcowej. Kto obsługuje to
    > łacze? Tauron?

    Tak, Tauron, wołanie jest z 5ESS, w okolicy tylko Netia takową posiada i to
    się zresztą zgadza z tablicą NKA ("lokalizacja AUS poza TP - operator
    Netia). Czyli jak rozumiem to pewnie Netia podaje im wywołanie z CLIRO.

    --
    dremka

  • 15. Data: 2012-04-11 23:35:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

  • 16. Data: 2012-04-17 14:16:17
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Grzegorz Jablonski pisze:

    > Pod koniec działalności już to popsuli niestety.

    Nie do konca :)
    Polaczenia "zlapane" przez ichnia poczte glosowa pokazywaly sie az do
    momentu wtdania przez Gadu Air ostatniego tchnienia :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2012-04-17 16:19:39
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@i...com>

    On 04/17/2012 02:16 PM, SDD wrote:

    > Nie do konca :)
    > Polaczenia "zlapane" przez ichnia poczte glosowa pokazywaly sie az do
    > momentu wtdania przez Gadu Air ostatniego tchnienia :)

    Pierwsza rzecz jaką robię po otrzymaniu karty SIM to wyłączenie poczty
    głosowej, więc nie miałem okazji zaobserwować.

    Jak widać okazuje się, że może ona spełniać jakieś użyteczne funkcje, a
    nie tylko naciągać dzwoniących na opłaty za nieudane połączenie.