    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
    Date: Sat, 30 Jul 2011 12:44:15 +0200

    W dniu 2011-07-25 10:21, Ariusz pisze:

    > Krąży wiele opinii o psujących się lagunach.

    Z nieba się nie biorą.

    > Sam jestem posiadaczem jednej z 2001 r. i owszem - padła mi już turbina
    > po wymianie i mimo realnego przebiegu 170 tys. brała olej, dymiła...,

    Turbosprężarka przy takim przebiegu zawsze pada jak się ją źle eksploatuje.

    > Naprawiał mi lagunę facet, który sprawiał wrażenie znającego się, i tak
    > pewnie było. Z tym, że tego samochodu bez komputera się nie naprawi.
    > A ten co mieli w warsztacie nie obsługiwał w pełni tego samochodu.

    Czyli nie mieli komputera. I co w związku z tym? Bez komputera nie
    podchodzić do laguny...

    > Po uporaniu się z olejem samochód nadal źle chodził i dymił.

    Taki problem jest z wymianą oleju? Nieźle! Laguna.

    > Po drodze
    > wyregulowali i wyczyścili turbinę,

    Wyregulowali i czyścili nową (po wymianie) turbosprężarkę? Nieźle! Laguna.

    > chcieli mi wymieniać pompę wacum - i
    > tą w zasadzie wymienili - choć stwierdzili, że ta wymieniona (używka)
    > również jest do d....,

    Gratulacje.

    > chcieli wymienić przepływomierz, stwierdzili, że
    > źle prowadzę, w końcu zabrałem im auto i okazało się, że dopiero
    > podłączenie laguny do kompa w przez speca z salonu Renault i wgranie
    > nowego softu oraz ustawienie parametrów pomogło.

    Do Laguny trzeba wgrywać nowy soft, żeby zaczęła jeździć?! O ja pier...
    Laguna.

    > Gość bez problemu
    > poradził sobie z ustawieniem auta i pomba okazała się ok i inne rzeczy,
    > które chcieli wymieniać również.

    Mechanicy, do dupy. Laguna. Komputer. Laguna.

    > Chwilę po tym wymieniałem, końcówki drążków, sworzeń,... po tym miałem
    > ustawić zbieżność - pech chciał - maszyna gdzie ustawiali zbieżność
    > nawaliła i wypuścili mnie z krzywą kierownicą - kazali szukać innego
    > warsztatu.

    Gratuluję.

    > Oczywiście jadać z krzywą kierownicą wyskoczył błąd kontroli
    > trakcji.

    Poleciał czujnik?! Lol, laguna.

    > Po ustawieniu zbieżności w innym warsztacie wróciłem do tego co
    > mi zepsół aby skasowali błąd - po dwóch godzinach prób odesłali mnie z
    > kwitkiem do domu - błąd w końcu sam zniknął ale co czekania i nerwów...

    Pojawi się ponownie. Laguna.

    > Za każdym razem jak coś mechanikom nie wychodziło - to twierdzili, że
    > laguna to do d... samochód psuje się i ta elektronika zawodzi...

    Gratulację. Laguna.

    > A ja ze swoich obserwacji stwierdzam, że skończyła się epoka mechaników
    > z brudnymi rękoma - teraz bez kompa i to odpowiedniego oraz znajomości
    > rzeczy nie ma co się brać za naprawianie auta - zwłaszcza laguny II.

    Kompletem kluczy z najwyższej półki, kompletem komputerów, kompletem
    części zamiennych i oryginalnych, kompletem kabli, śrubek, kołeczków i
    wszystkich innych psujących się podzespołów.

    > Pewnie w innych nowszych markach/modelach jest podobnie.

    Gratuluję udanego wyboru, Laguna.
    W innych markach jest dużo gorzej...

    > Więc panowie mechanicy do podręczników i uczyć się obsługi komputerów -
    > komputerowej obsługi aut.

    Tutaj nie ma mechaników, tutaj są informatycy, fanatycy, mistrzowie
    kierownicy i ciętej riposty. Rajdowcy, specjaliści, profesjonaliści i
    wszyscy znają przepisy lepiej jak biegli sądowi i je oczywiście
    przestrzegają ZAWSZE. Laguna.

    Nie przyznałeś się ile razy wymieniałeś przekładnię kierowniczą i jakie
    to były koszty. Nie przyznałeś się ile razy wymieniałeś zawieszenie.