-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.task
.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Laguna II - psujące się auto!?
Date: Sat, 30 Jul 2011 10:34:24 +0200
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 169
Message-ID: <j10fr6$2pl2$1@news.mm.pl>
References: <j0j926$2jo$1@news.onet.pl> <j0j9hg$2sq$1@inews.gazeta.pl>
<j0je9c$k3e$1@news.onet.pl> <j0k1ff$m9p$1@news.onet.pl>
<4e2dad25$1@news.home.net.pl> <j0m6lp$3pj$2@news.onet.pl>
<j0m6ui$6oi$1@news.onet.pl> <j0meki$i9c$1@inews.gazeta.pl>
<agnf5o1etkef$.164gdskxf0td5$.dlg@40tude.net>
<j0od0g$rrq$1@inews.gazeta.pl> <j0odgf$61o$1@news.onet.pl>
<j0oh2b$39h$1@news.dialog.net.pl>
<qdn79vhixrcf$.iq9wpmxavs0o$.dlg@40tude.net> <j0oqj9$9ur$1@news.onet.pl>
<j0p8r2$936$1@news.onet.pl> <j0pauc$i69$1@news.onet.pl>
<j0pb6h$2ap$3@inews.gazeta.pl> <j0pbt6$l2d$1@news.onet.pl>
<j0rnvm$2dv4$1@news.mm.pl> <j0rrcf$45k$1@news.onet.pl>
<j0sd6n$2o8f$1@news.mm.pl> <j0tt6q$a6v$1@news.onet.pl>
<j0u89o$1841$1@news.mm.pl> <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-46-186-91-249.dynamic.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1312015014 91810 46.186.91.249 (30 Jul 2011 08:36:54 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 30 Jul 2011 08:36:54 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:5.0) Gecko/20110624 Thunderbird/5.0
In-Reply-To: <j0v6sn$c4c$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2388628
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-07-29 22:57, Sebastian Biały pisze:
> On 2011-07-29 14:13, Karolek wrote:
>>> Bateria wytrzymuje około 10 lat.
>> Raczej 5 do 7 lat.
>> 10 to tylko pobozne zyczenie.
>
> Moje mają 9 lat. Działają.
>
Moze ktos juz czujniki zmienil 5 lat temu :>
>> Taaa i wydlubac baterie z nierozbieralnego czujnika... tego zapomniales
>> dodac :>
>
> Dłubanie polega *wlasnie* na rozebraniu nierozbieralnego czujnika.
> Opisane na sieci.
>
Nie widzialem takiego opisu... ale mniejsza z tym i tak tego nie bede robil.
>> Normalna procedura to wymiana calego czujnika.
>
> Normalna procedura ASO. Koszty spore. Zbędne jesli się ma dwie prawe ręce.
>
Widzisz... nie kazdy urodzil sie z dwiema prawymi, ja na ten przyklad
mam tylko jedna lewa i tylko jedna prawa ;>
>> Wiekszosc ludzi korzysta wlasnie z tej opcji... kupili bajer, a potem
>> placa za jego wylaczenie :P
>
> Ponieważ Henio z warsztatu z mocą owijania kabli taśmą nie potrafi tej
> baterii zmienić.
>
Ten Henio tez nie potrafi tego wylaczyc.
>> LOL. Przecietny amator z clipem
>
> Jesli zmienisz baterie clip jest zbędny.
>
Chyba ze cos sie dziwnym trafem rozkoduje, albo nie bedziesz wiedzial
ktory czujnik, w ktorym kole siedzial :>
>> , maszyna do sciagania opon (moze w sumie
>> lyzkami sie pobawic :P )
>
> Maszyny takie istnieją w ilości >1 w PL.
>
I kazy przecietny amator taka dysponuje.
>> , odpowiednia bateria
>
> Do kupienia w mięsnym na rogu.
>
Podobnie jak maszyna do sicagania opon.
Ale chyba te czasy juz minely, ze w miesnym kupiles baterie, a w kiosku
mieso.
>> i godzinami posiewconymi
>> na wydlubywanie baterii
>
> To tylko dla mocno wypitych po ciezkiej imprezie w akademiku.
>
Taa jasne, bebechy zalane jakims tworzywem, ktore trzeba raczej
delikatnie wydlubac coby przecietny amator czegos w srodku nie
uszkodzil... zabawa na 5 min.
>> z nierozbieralnego czujnika, a potem
>> zabezpieczenie tego zdrutowanego czujnika jakos :>
>
> Tak. To jest dłubanina. Niektórzy nazwają to druciarstwem. Jesli efektem
> jest działający czujnik przez nastepne X lat to jest to tylko złośliwość.
>
Dzialajacy albo i nie, a zle zabezpieczone wnetrze, ktore wczesniej bylo
szczelnie zalane tworzywem tez juz nie musi wytrzymac 10 lat... pomijam,
ze niektorym latwiej jest zarobic po prostu na nowe czujniki bez ceregieli.
>> Nie wiem co ty masz do tasmy, ale wiedz, ze ona zostala do tego celu
>> wlasnie stworzona.
>
> Oczywiście że wiem. Przez debili z tasmą mój wcześniejszy samochód
> stanął dwa razy w szczerym polu. Nawet owijanie tasmą powinno być
> certyfikowane bo przekracza czasem możliwości absolwenta zawodowki.
>
Uwarzasz zatem, ze jakby stosowali inna metode niz owijanie tasma to
wyszloby to im lepiej? Szczerze watpie.
>> No i niestety, problemy byly juz od samego poczatku z tymi czujnikami i
>> bynajmniej to nie byla tylko zuzyta bateria po 10 latach, czy ulamany
>> czujnik przez gumiarza.
>
> O, ale jakie?
>
Rozkodowanie sie czujnika, znikajace czujniki przy roznych predkosciach,
problemy z przewodami i polaczeniami do samego odbiornika sygnalu z
czujnikow.
>> Moze nie wiesz o tym, ze nie kazdy doktoryzuje sie z usterek Renaulta
>> przed jego zakupem, tak aby wiedziec co robic jak sie cos spieprzy :>
>
> Kiedy mi się zlamał nie wiedzialem co robić. Ale po jakiś 3 próbach
> odpalenia samochodu już wiedziałem. Akurat *ta* awaria jest, że tak
> powiem, intuicyjnie workaroundowalna.
>
No widisz, a wszystkie przypadki jakie ja znam odjechaly na lawecie bo
sobie wlasciciele nie poradzili :>
Ale to tylko byli typowi wlasciciele renowek ;>
>>> Które wynikają w 80% z ułamamengo drutu czujnika położenia wału
>>> (statystyka d znajomego z ASO). Bo - przyznaje - w gównianym miejscu
>>> jest ...
>> Bla bla bla... gowno prawda, przyczyn tego jednego komunikatu jest cala
>> masa.
>
> Oczywiście - na przykład brak ciśnienia na listwie. Taka sobie
> duperelka, niepotrzebnie zawracająca glowę kierowcy.
No widzisz, a w takim BMW problem braku cisnienia na listwie jest prawie
nieznany :P pewnie maja za slabe czujniki, ale dobrze, ze auto o tym nie
wie i jedzie dalej :P
> Najlepiej wyłączyć
> w cholerę i jeździć (z czarnym dymem). Bo prawdziwy kierowca uznaje za
> awarie tylko detonację wtryskiwacza lub sikanie litra na suw sądząc po
> kopcących złomach z różnymi znaczkami.
>
Taa, nie wiem na jakiej podstawie wyciagasz wniosek, ze skoro w renault
sie czesciej pojawiaja komunikaty o usterkach to oznacza, ze maja wiecej
elektroniki i lepsza diagnostyke... IMHO popelniasz tu niebagatelny blad.
>> Wiedz zatem, ze komunikuja, tylko nie na tyle czesto zeby sie do tych
>> komunikatow przyzwyczaic :>
>
> Byc może również mierzą mniej i nie są w stanie takich awarii wykryc.
> Więcej samodiagnostyki samochodu jakoś tak ... wydaje się lepiej.
>
LOL.
Renault wcale nie ma wiecej samodiagnostyki kolego.
>>> Które to jako elementy czysto elektroniczne ... oh wait.
>> Nie zauwazylem zeby w temacie bylo jakies zastrzezenie co do
>> ograniczania sie do elektroniki.
>
> Obawiam się że bronie tu tylko elektroniki. Z mechaniki dostalbym mierny+.
>
Ale watek nie byl tylko o elektronice, wiec nie zawezaj tematyki.
>> Mam, ale nie chce mi sie juz przytaczac kolejnych znanych mi czestych
>> usterek typu pompa wysokiego cisnienia w dci itd.
>
> Znowu nie elektronika. Nie mam tu co dyskutować.
Elektronika czy nie elektronika, renault jak na razie nie jest
wyznacznikiem jakosci w motoryzacji.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.11 10:41 Sebastian Biały
- 30.07.11 10:44 Sebastian Biały
- 30.07.11 11:01 Sebastian Biały
- 30.07.11 11:14 Karolek
- 30.07.11 11:46 Karolek
- 30.07.11 12:33 kamil
- 30.07.11 12:44 Filip KK
- 30.07.11 14:00 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:09 Sebastian Biały
- 30.07.11 14:35 Sebastian Biały
- 30.07.11 15:03 RoMan Mandziejewicz
- 30.07.11 15:32 Cavallino
- 30.07.11 17:58 Karolek
- 30.07.11 19:50 J.F.
- 31.07.11 00:24 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=