-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
From: PK <k...@n...pl>
Subject: Re: Łagiewka Once Again
References: <506702f1$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<506758ee$1@news.home.net.pl>
<50676bbf$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
<50692e16$1@news.home.net.pl>
<50698710$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<k4c2ug$ns7$1@mx1.internetia.pl>
<506994c1$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<k4c7ck$7el$1@mx1.internetia.pl>
<5069a4a5$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <s...@l...localdomain>
Date: 02 Oct 2012 01:24:38 GMT
Lines: 33
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.68.196
X-Trace: 1349141078 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1296 83.28.68.196:49011
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467283
[ ukryj nagłówki ]On 2012-10-01, ojciecc <d...@o...pl> wrote:
> Czyli według Ciebie nie ma prawa to działać, powyżej 50km/h. Rozumiem
> teraz wasze wołanie o prawdziwy crash test. Ma to sens.
Nie ma żadnej granicy, bo prawa fizyczne nie wiedzą co to jest 50km/h.
Wynalazek (idea) cośtam robi (nie to co sugeruje Łągiewka, ale coś).
To co kaleczy/zabija pasażerów w samochodzie, to zmiana pędu, a nie
energii.
Zmiana pędu przy zderzeniu będzie taka sama, ale urządzenie Łagiewki
(jak każdy inny pochłaniacz energii) może wpływać na to, jak jest
ten pęd przekazywany.
Chodzi o to, że przy małych prędkościach ten efekt jest na tyle istotny,
że widać jakąś "poprawę". Przy prędkości większej będzie odpowiednio
słabszy i już nie pomoże.
A co do wytracania prędkości, to mam dla Ciebie doskonałe doświadczenie.
Uderz głową w ścianę. Będzie bolało i na zewnątrz (mięśnie) i w środku
(mózg). Potem oprzyj o ścianę poduszkę i uderz w nią. Zobaczysz, że
na "czaszka" boli mniej, ale "w środku" zmieni się niewiele
(jak nie będzie czuć od razu, to polecam powtórzyć wielokrotnie).
I to nie jest złośliwy żart (no może trochę...). Dokładnie tak samo
zachowuje się człowiek w samochodzie. Poduszka/strefa zgniotu/zderzak
Łągiewki po prostu trochę wydłuża okres wytracania prędkości, więc
zmniejsza siły ("przeciążenia").
Uprzedzając ewentualne pytanie: tak, gdyby samochody woziły przed
sobą 50m dobrego pochłaniacza energii, czołowe przy 100km/h nie byłyby
śmiertelne :).
pozdrawiam,
PK
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.12 07:53 DoQ
- 02.10.12 08:25 Myjk
- 02.10.12 09:25 Ergie
- 02.10.12 09:27 Torbut
- 02.10.12 09:47 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 02.10.12 11:13 Andrzej Lawa
- 02.10.12 11:26 Andrzej Lawa
- 02.10.12 11:29 Ergie
- 02.10.12 19:34 Adam Płaszczyca
- 03.10.12 13:50 Gotfryd Smolik news
- 03.10.12 13:54 Gotfryd Smolik news
- 03.10.12 23:57 ojciecc
- 04.10.12 00:03 ojciecc
- 04.10.12 10:49 Andrzej Lawa
- 05.10.12 19:57 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=