-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Poldek <p...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ładowarki - burdel większy niż przy końcówkach do LPG
Date: Sun, 18 Feb 2018 23:29:11 +0100
Organization: TUMAN TMN S.A.
Lines: 32
Message-ID: <p6cunm$le3$3@node1.news.atman.pl>
References: <5a8812bb$0$583$65785112@news.neostrada.pl>
<1qo7a39h12vo8$.rok6in3asap9.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 85-222-61-78.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1518992950 21955 85.222.61.78 (18 Feb 2018 22:29:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Feb 2018 22:29:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <1qo7a39h12vo8$.rok6in3asap9.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625101
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-02-17 o 17:59, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Sat, 17 Feb 2018 12:32:11 +0100, T. napisał(a):
>
>> Ps. Pamiętam, jak kiedyś miałem zagazowany samochód i tankowałem się w
>> Belgii. Pan na stacji wyjął mi pudełko do butów pełne różnych końcówek i
>> poprosił, żebym sam sobie dobrał. Ale wystarczyła przejściówka - w
>> przypadku elektryków jak widać nie da rady...
>
> W przypadku prądu "przejściówkę" zrobić również się da.
> Najgorsze co może być po drodze do zrobienia to falownik i prostownik -
> jeśli trzeba będzie zmienić napięcie DC na inne napięcie DC.
>
> Jak i da się robić multiładowaki, obsługujące wiele standardów.
>
> Natomiast to przy założeniu że może nie ma współpracy między producentami,
> ale też nie ma zabezpieczeń.
>
> Bo jeśli producenci zaczną się zabezpieczać, a przed ładowaniem będzie
> nawiązywana obustronne, kryptograficzne uwierzytelnienie i samochód nie
> pozwoli się ładować z "niepodpisanej" ładowaki, a z kolei ładowarki odmówią
> ładowania "niepodpisanego" samochodu - to już mogą być potrzebne głębsze
> modyfikacje żeby to zwalczyć.
> Ale nadal pewnie będą to ingerencje tylko w oprogramowanie i własny
> samochód każdy sobie da przekonać tak żeby się ładował "niepodpisanym"
> prądem prosto z gniazdka :)
>
Był taki okres (wczesny) w telefonach komórkowych, że każdy producent
miał swoją wtyczkę do ładowania i nawet w ramach jednego producenta
bywały różne wtyczki. Stopniowo się wyklarowało i pozostało microUSB i
Thunderbolt, które są wzajemnie dość łatwo "przejściówkowalne". Podobnie
będzie z ładowaniem samochodów.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.18 00:19 J.F.
- 19.02.18 01:41 RadoslawF
- 19.02.18 02:09 J.F.
- 19.02.18 12:17 robot
- 19.02.18 13:04 RadoslawF
- 19.02.18 13:05 RadoslawF
- 19.02.18 18:35 J.F.
- 19.02.18 19:22 Uncle Pete
- 19.02.18 20:05 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=