  • 11. Data: 2011-07-28 17:25:39
    Temat: Re: Ładowarka z lidla
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 18:38:21 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > A naładujesz nią R-20/D ? (a przy okazji C lub 9V?)

    A w jakim celu? Założyciel wątku ma cztery komplety Eneloopów, więc
    niepotrzebna mu ładowarka do R20.

    > W słynnej dyskusji (bodajże na elektroda.pl, pamięta ktoś linka?)
    > wielokrotnie wykazano wysoką zawodność sprzętu bc-x00 - niszczenie aku,
    > groźba pożaru, niesprawności i pad ładowarek.

    Nie znam słynnej dyskusji, ale w mojej BC-700 po trzech latach coś
    niedomagają styki wyłączników. Spróbuję je wymienić, a jak to nie pomoże to
    oddam ją do utylizacji i kupię drugą taką samą.

    > Więc przyłączam się do pytania pierwotnego o ładowarkę lidlową, bo
    > mam bardzo mieszane doświadczenia z ich chińskimi gadżetami (przy okazji
    > są chwalone przez Janka Troniki, ale póki co nie wiadomo, czy to wciąż
    > są te trzymające napięcia - "stare dobre Troniki". ;-)

    Cudów bym się nie spodziewał - elektronika z Lidla prezentuje bardzo różny
    poziom: minutnik i mini stacja pogodowa działają mi doskonale, ale pilot
    uniwersalny jest nic nie warty: ma za małą moc nadawania i jest nic nie
    warty. Na akumulatorach z Lidla się sparzyłem: stare Troniki były nic warte
    i po kilku ładowaniach trafiły do kubła na zużyte baterie. Nowych nie
    miałem już ochoty testować.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 12. Data: 2011-07-28 17:40:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <MW> wrote:

    [...]
    > Taką jak ta pierwsza miałem przez dwa lata, ale zakończyła żywot razem
    > z panelem podłogowym, który nadtopiła (na szczęście nie zapalił się,
    > bo przestała działać zostawiając tylko opalony ślad). A taką jak ta
    > druga mam właśnie teraz, ładuję eneloopy, ale tak sie przy tym
    > niemiłosiernie grzeją, że obawiam się ją zostawiać w gniazdku. Stąd
    > pomysł na tę z lidla.

    No właśnie Lidlos też chyba nie chwali się jakim natężeniem ten ich
    wynalazek traktuje aku.

    Nie chwalą się też opcją ładowania z zapalniczki samochodowej, więc
    pewnie nie ma, a przydałoby się.

    [mr.]

  • 13. Data: 2011-07-28 17:42:32
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-07-28 17:19, MW pisze:
    > A dokładnie taka:
    > http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index
    _20486.htm
    > Warto, nie warto? Ktoś ma/miał i może się wypowiedzieć? Mam cztery
    > komplety eneloopów i ładuję je zwykłą i badziewną ładowarką - z opisu
    > wynika, że ta lidlowska będzie lepsza, ale być może to zwykły bełkot
    > marketingowy. Podpowiedzcie proszę.

    8168 mam kilka lat, koszt na allegro 25 zł, do tego enelopy 25zł i masz
    duzo lepszy jakościowo zestaw

    Tomek

  • 14. Data: 2011-07-28 17:46:42
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-28 18:38, Mariusz [mr.] wrote:
    > W słynnej dyskusji (bodajże na elektroda.pl, pamięta ktoś linka?)
    > wielokrotnie wykazano wysoką zawodność sprzętu bc-x00 - niszczenie aku,
    > groźba pożaru, niesprawności i pad ładowarek.

    Po pierwsze: w dyskusji to można ew. poskarżyć się, a nie wykazać. Chyba
    że ktoś kupił 1000 sztuk ładowarki, zrobił sensowny test (np. ładując
    kolejne aku non stop przez rok) i mu siadła połowa - to wtedy będzie
    "wysoka zawodność".

    Moja BC-700 na szczęście też nie umie czytać. Dwa razy spadła z biurka.
    Wiele razy lądowała w plecaku na szlak, raz w bagażu w samolocie. I
    ciągle nabija jak nowa.

> [...]
    > są chwalone przez Janka Troniki, ale póki co nie wiadomo, czy to wciąż
    > są te trzymające napięcia - "stare dobre Troniki". ;-)

    Boisz się niemieckiego gadżetu, a zastanawiasz się nad chińskim?

    pozdrawiam,
    PK

  • 15. Data: 2011-07-28 17:54:32
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-28 18:58, Krzysztof 45 wrote:
    > http://allegro.pl/procesorowa-ladowarka-mw9168gs-uni
    wersalna-wawa-i1737499736.html

    Miałem taką przed BC-700.
    Na minus: zabiła dwa komplety fajnych Energizerów.
    Na plus: nie zabiła mnie, a nawet nie uszkodziła podłogi. Za to
    podnosiła temperaturę w pokoju o jakieś 2*C (porównywalnie do mojego
    dawnego CRT Sony 17"). Pod koniec użytkowania tak gotowała aku, że lekko
    nadtopiły plastik obudowy :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2011-07-28 18:16:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kosu" <6...@e...pl> wrote:

> [...]
    > Chyba że ktoś kupił 1000 sztuk ładowarki, zrobił sensowny test (np.
    > ładując kolejne aku non stop przez rok) i mu siadła połowa - to wtedy

    Liczba historii "na nie" stanowiła na tyle duży procent, że można
    mieć uzasadnione obawy, co do niezawodności produktu. A wciąż bywają
    rzeczy, na które prawie nikt się nie skarży... :)

    [...]
    > Boisz się niemieckiego gadżetu, a zastanawiasz się nad chińskim?

    Dzisiaj od miejsca produkcji ważniejsze, jaka marka bierze
    odpowiedzialność za produkt. W samochodach (ale nie znam ostatnich
    danych) najlepsza jakość krąży po wytwórniach w Meksyku, RPA i właśnie
    Chinach; najgorsza - USA i Francji. Czyli jednak lepiej pytać
    wcześniejszych użytkowników, bo Lidl sprzedaje ten model już od kilku lat.

    [mr.]

  • 17. Data: 2011-07-28 18:21:37
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-28 20:16, Mariusz [mr.] wrote:
    > Liczba historii "na nie" stanowiła na tyle duży procent, że można
    > mieć uzasadnione obawy, co do niezawodności produktu. A wciąż bywają
    > rzeczy, na które prawie nikt się nie skarży... :)

    No ale to zupełnie normalny proces, że w wątkach tego typu odzywają się
    wszyscy, którym się popsuła - trzeba się wyżalić i tak dalej. Tak jak
    wszyscy w tym wątku piszą, że ich 9168 miałą ochotę na samozapłon. Czy
    to już świadczy o wysokiej awaryjności? :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2011-07-28 18:42:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kosu" <6...@e...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > jak wszyscy w tym wątku piszą, że ich 9168 miałą ochotę na samozapłon.
    > Czy to już świadczy o wysokiej awaryjności? :P

    No nie, biorę to pod uwagę!

    Jednak tu na grupie przez x lat panowała odwrotna opinia: "wydał
    dutki na kiepski sprzęt, to teraz musi chwalić..." ;-)

    [mr.]

  • 19. Data: 2011-07-28 18:54:05
    Od: "Arkadiusz P. Płanica" <t...@m...adres.email>

    W dniu 2011-07-28 19:16, Mariusz [mr.] pisze:

    > Naprawdę dziwne pytanie na tej grupie... Battery pack do mojego
    > pierwszego flesza Fił był na R-20. Sześć sztuk bodajże... :)
    >
    > [mr.]

    I najprostsze rozwiązanie to adapter AA na D lub C
    np taki (pierwszy z brzegu wynik z googla)

    http://sklep.avt.pl/p/pl/485499/adapter+baterii+r6r2
    0.html

    i masz tylko AA i AAA
    Problem pojawia sie przy 9V, ale do tych to kupiłem najprostszą
    ładowarkę bo prawie nie używam takich aku...

    --
    ____________ | arek(at)abc-service(dot)com(dot)pl GG #14211
    _ _ | . . | ---->>> http://www.abc-service.com.pl <<<----

  • 20. Data: 2011-07-28 19:08:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-28 17:16:53 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Naprawdę dziwne pytanie na tej grupie... Battery pack do mojego
    > pierwszego flesza Fił był na R-20. Sześć sztuk bodajże... :)

    Siur.
    Masz go jeszcze?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem