    Date: Sat, 06 Aug 2011 16:27:21 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ładowarka z lidla

    Użytkownik Mariusz [mr.] napisał:
    > 2. Mimo zapewnień o braku substancji toksycznych - w czasie
    > ładowania typowo posmradza wygrzewanym plastikiem, elektroniką, płytą.

    Zapewne typowy zapach świeżej elektroniki. Nie marudź. To nie czajnik
    elektryczny, z którego pijesz wodę.

    > 3. W pewnym momencie nie miałem czasu dłużej czekać i wyłączyłem
    > ładowanie - okazało się, że aku 9V nabiła do 10V i jeszcze nie miała
    > zamiaru przestać - nie działała kontrola dV? (jedyny plus, że aku się
    > prawie nie nagrzał).

    A jaki ładowałeś akumulatorek? Ile ma napięcia znamionowego - 8,4 czy
    9,6V? Wiem, że są dwa typy akumulatorów udających baterie 9V ale już nie
    pamietam który popularniejszy. Podziel napięcie znamionowe przez 1,2V a
    otrzymasz liczbę cel, czy inaczej poszczególnych ogniw. Następnie pomnóż
    tę liczbę przez 1,45V i otrzymasz maksimum, do jakiego dochodzi
    ładowanie. Jak dla mnie mogłeś jeszcze poczekać.

    > 4. A na koniec ładowania okazało się, że w środku coś
    > grzechoce - trochę kombinowania i ze środka wypadł zimny lut!

    Jak Ci nie zależy na gwarancji, to rozbierz i pooglądaj płytkę, popraw
    luty. Sprawdź, czy jakieś elementy nie dotykają do siebie itp.
    Przynajmniej ja bym tak zrobił.
    Maciek