eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowarka komórek standardu Qualcom Q Ch 3.0 a starsze akumulatorki ?Re: Ładowarka komórek standardu Qualcom Q Ch 3.0 a starsze akumulatorki ?
  • Data: 2023-04-04 16:36:07
    Temat: Re: Ładowarka komórek standardu Qualcom Q Ch 3.0 a starsze akumulatorki ?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Apr 2023 13:28:32 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Prąd prądem, ale tu pewnie podbiło się napięcie.
    >
    > Najlepiej kupić miernik USB (takie tanie coś wtykane między ładowarkę
    > a urządzenie) i zmierzyć, co tam idzie.

    Tak jest, ale jak pisałem - zwykłe zwarcie linii danych,
    ewentualnie przez niewielki rezystor do 200 ohm,
    sygnalizuje wiekszą wydajność prądową, ale bez podnoszenia napięcia
    (*)

    https://ibex.tech/resources/geek-area/communications
    /usb/usb-power-battery-charging
    https://www.analog.com/en/technical-articles/usb-bat
    tery-charging-and-adapter-emulators.html

    (*) podnoszenie napiecia czasem widuje w "mocnych ładowarkach", ale to
    jest takie do 5.5V, może 6.0, przy duzym poborze prądu.
    Ot - kompensacja rezystancji kabla

    Standardy QC i USB-C maja znacznie wyzsze napięcia (9, 12, 20V),
    ale negocjuje sie to bardziej skomplikowanie.
    Mało prawdopodobne aby radyjko wynegocjowało wieksze napięcie.

    Aha - uwaga na stare kable "rozdzielacz USB" czy "3 standardy w
    jednym", np
    https://www.mediaexpert.pl/smartfony-i-zegarki/akces
    oria-do-telefonow/kable-i-przewody/kabel-usb-lightni
    ng-usb-typ-c-micro-usb-baseus-rapid-1-2-m-czarny

    podłaczy ktos dwa urządzenia naraz do lepszej ładowarki, jedno z
    urządzen wynegocjuje 12 czy 20V, a drugie sie spali.

    J.